בשבוע הקרוב המאמן רובי קין יקבל החלטה האם הוא ממשיך לעונה נוספת בישראל או עוזב, כשלמצב הביטחוני בישראל יהיה משקל כבד בהכרעה. זאת לאחר שלאורך רוב שלבי העונה וגם במהלך חגיגות האליפות של מכבי ת"א אתמול, עשה האירי כל שרק אפשר כדי להימנע מלהתבטא בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני.
ועדיין, ברשתות החברתיות, התקשו לא מעט מבני ארצו להישאר אדישים לסרטונים בהם נצפה חוגג עם שחקני ואוהדי מכבי ת"א. "זה מביש, בזמן שהוא שתק ישראל ביצעה רצח עם", נכתב ברשת X (טווויטר לשעבר), "ממש לידו יש רעב שנוצר על ידי ישראל והאנשים שמריעים לו, כשחלקם מונעים אוכל מילדים מורעבים. שום סכום כסף לא שווה את זה".
1 צפייה בגלריה
קין עם צלחת האליפות
קין עם צלחת האליפות
קין עם צלחת האליפות
(צילום: עוז מועלם)
צפו ברובי קין שר בחגיגות האליפות של מכבי
(באדיבות ONE)
"אחרי שסתם משך משכורת מההתאחדות האירית, רובי הלך הלך לעבוד במדינת אפרטהייד ושוב שחרר הצהרה מעייפת על על כך שהוא 'מרוכז רק בכדורגל' כששאלו אותו על ההרוגים בעזה", כתב אחר. "יש לי אפס כבוד לבנאדם", "16,000 ילדים פלסטינים חפים מפשע שנטבחו על ידי ישראל, ורובי קין חוגג, ובלי אף הערה אחת על רצח העם בפלסטין. תעזוב את רובי, הוא מבוכה לאומית".
צייצן אחר היה פחות בוטה, ועדיין לא חסך ביקורת מהמאמן: "רובי קין זכה באליפות. בכל מקרה אחר הייתי אומר שמגיע לו כל הכבוד אבל העובדה שהוא עבד בישראל לעולם לא תוסיף לו. הישג אישי גדול אבל לא יכול שלא לחשוב למה הוא לא היה יכול לעשות אותו בכל מקום אחר".
כידוע, גם בישראל לא אהבו את השתיקה של המאמן בעקבות המלחמה בעזה, ויש אוהדים שאף פירשו אותה כתמיכה שקטה בחמאס. גם אתמול קין ספג אש על כך שסירב ללבוש את חולצת האליפות שהכין המועדון, עליו כיתוב לזכר הנרצחים ב-7 באוקטובר, כמו גם מחווה למען החטופים.
בכל מקרה, הבעלים מיץ' גולדהאר, ששוהה בארץ בימים האחרונים, לקח לעצמו כפרויקט את הניסיון לשכנע את המאמן רובי קין להישאר לעונה נוספת. זאת כשברקע הנטייה של המאמן האירי שלא להמשיך מתוך מטרה להתקדם לליגה בכירה יותר. ההערכה היא כי תוך שבוע תינתן לגולדהאר התשובה הסופית על מנת להתחיל בהכנות לעונה הבאה.