מכבי חיפה עשויה להיקנס על טקס ההנצחה שקיימה לפני משחק הליגה האירופית נגד ויאריאל. במהלך הטקס התקיימה דקת דומיה לזכר 1,400 הנופלים והנרצחים במתקפת הטרור על יישובי עוטף עזה, ו-240 החטופים שנמצאים בעזה, בידי החמאס. אחת הסיבות: באופ"א ציפו מהירוקים להזכיר גם את ההרוגים בעזה.
במכבי חיפה היו מודעים לתוכן לו ציפו בהתאחדות האירופית, אולם בחרו להתעלם מהפרוטוקול. בנוסף, ניתן לירוקים אומנם אישור לקיים דקת דומיה בלבד, אולם בקבוצה בחרו להקריא את הטקסט הבא, שכאמור, לא כלל את ההרוגים בעזה: “אנחנו עומדים לזכר 1,400 הישראלים, גברים, נשים, ילדים ותינוקות שנרצחו בידי ארגון הטרור חמאס במתקפה המתועבת ביום שבת ה-7.10. זכרם יהיה איתנו לנצח. עם ישראל חי”.
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
(צילום: AP Photo/Petros Karadjias)
"זה הסיפור שלנו", אמרו באלופה בתגובה. "1,400 נרצחים, בהם תינוקות, ילדים, נשים שאף נאנסו. מדובר בטבח מחריד. אין פה שום סימטריה. החיילים שלנו יצאו למלחמה צודקת, מלחמת אין ברירה להשיב את 240 החטופים ולהשיב את ביטחון אזרחי ישראל, מול ארגון טרור צמא דם, רצחני ונאצי. זה הסיפור שלנו וזו האמירה שלנו ואנחנו לא מתחרטים לרגע".
יש לציין כי במהלך הטקס בחרו שניים משחקניה של ויאריאל להחרים את דקת הדומייה, ולא עמדו לצד תשעת חבריהם על כר הדשא באצטדיון בלרנקה. השניים הם הקשר הספרדי ממוצא מרוקאי, איליאש אקומאש, והבלם האלג'יראי איסה מנדי.