העונה בליגה הלאומית עדיין לא נפתחה ובהפועל אום אל פאחם כבר מחליפים מאמן. הקבוצה, שבנתה סגל חזק מאוד במטרה לעלות לליגת העל והחתימה לא מעט שחקנים, עברה זעזוע כאשר המאמן אלדד שביט החליט להתפטר.
מי שמונה במקום שביט הוא לא אחר מאשר מוטי איוניר, שחוזר לקדנציה נוספת בקבוצה. המנהל המקצועי שמעון הדרי ניסה אתמול עד חצות לשכנע את שביט לחזור בו מהחלטתו להתפטר, אך ללא הצלחה.
1 צפייה בגלריה
מוטי איוניר מאמן הפועל אום אל פאחם
מוטי איוניר מאמן הפועל אום אל פאחם
לא יכולים אחד בלי השני. מוטי איוניר חותם על החוזה
(צילום: הפועל אום אל פאחם)
שביט אמר: "ככל שאני שומע את הריאיונות של ראשי המועדון אני מבין שמקומי לא שם והצעד שעשיתי היה מתבקש. כבר בגביע הטוטו כולם ראו והרגישו את הפוטנציאל המקצועי הטמון בחומר השחקנים והצגנו לא פעם יכולת מצוינת. בתור אחד שהיה אחראי על בניית הקבוצה אין לי ספק שהייתי עומד ביעדים ומוביל את הקבוצה לליגת העל. מכאן זה שלהם ובאחריותם. מאחל להם ולקהל האדיר של אום אל פאחם הצלחה מרובה ותודה רבה על הניסיון לתף פעולה מלכתחילה".
עבור איוניר זו תהיה הפעם השלישית שהוא מאמן את אום אל פאחם. הוא מונה למאמנה באוקטובר 2020 ואז בפברואר 2021 עזב. חודש וחצי לאחר מכן, ב-5 באפריל, הוא חזר אל הקבוצה ואז פוטר במרץ 2022.
איוניר, קשר עבר שמזוהה בעיקר עם מכבי תל אביב שם שיחק שבע שנים במהלך הקריירה, החל את קריירת האימון בבית"ר באר שבע ב-1997, אחר כך עבד במכבי נתניה, הפועל באר שבע, הפועל כפר סבא, הפועל רמת גן, הפועל נצרת עילית, אימן את נבחרת הנערים, את הנבחרת הצעירה וב-2011 קיבל את מכבי תל אביב, שם לא הצליח. ב-2013 איוניר מונה למנהל המקצועי במחלקת הנוער של הפועל באר שבע ולאחר מכן גם עבד כמנהל המקצועי במחלקת הנוער של בית"ר טוברוק.
ב-2016 מונה איוניר למאמן עירוני קריית שמונה, אך פוטר משם אחרי שמונה מחזורים בלבד. לאחר מכן אימן את הפועל תל אביב, יצאה להרפתקה קצרה באולימפיה פראג הצ'כית ואז חזר ואימן אחי נצרת והפועל אשקלון לפני שנכנס לרומן בהמשכים עם אום אל פאחם.