אם יש שחקן שמסמל יותר מכולם את ההצלחה של הפועל חדרה הוא סער פדידה. הקשר ההתקפי בן ה-25 מסומן מזה שנים ככדורגלן מוכשר, אך מעולם לא ממש הצליח לפרוץ. עד שהגיע העונה להפועל חדרה ומאז, כך נראה, כל הכישרון שלו לפתע מתפרץ. הקבוצה, שסומנה כיורדת לפני פתיחת העונה, מפלרטטת עם הפלייאוף העליון.

חום ואהבה

פדידה החל את דרכו במחלקת הנוער של מכבי חיפה שם היה דומיננטי מאוד לצד שחקנים כמו ירדן כהן ומוחמד עוואד. בגיל נוער עבר ליריבה העירונית הפועל חיפה שם שיחק בקבוצה הבוגרת 91 משחקים אך הצליח לכבוש רק שלושה שערים, נתון מאכזב מאוד לקשר התקפי. העונה הוא הגיע להפועל חדרה ולאחר 11 מחזורים בהם היה דומיננטי מאוד ולאחר 646 דקות יש לו כבר ארבעה שערים והוא מלך השערים של חדרה, בנוסף יש לפדידה בישול ו-24 איומים על השער, מספרים של שחקן סופר איכותי.
5 צפייה בגלריה
פדידה
פדידה
"פתיחת עונה חלומית". פדידה
(צילום: אלעד גרשגורן)
"הריקוד האחרון" של מסי ורונאלדו | "מונדיאל במדבר" - האזינו לפרק השני
אתם בעונה חלומית עד עכשיו. האמנת? "זו פתיחת עונה שאף אחד לא ציפה לה, בכדורגל דברים משתנים, אני מבסוט ומקווה שרק נמשיך ככה, יש לנו שאיפות להישאר בליגה. אנחנו לא קופצים מעל הפופיק, אנחנו יודעים מה אנחנו שווים ורוצים לצאת לפגרה עם כמה שיותר נקודות".
מה סוד ההצלחה שלכם? "כשהגעתי למועדון הזה ישר ראיתי את החום, האהבה, המשפחתיות והביחד. גם בתקופות טובות וגם בתקופות פחות טובות כולם תומכים בך, מאמינים בך, זה הסוד. חדר הלבשה בריא וטוב, שחקנים צעירים ו-ותיקים. תוצאות טובות גורמות למצב רוח טוב במועדון".
5 צפייה בגלריה
פדידה מול בן ביטון
פדידה מול בן ביטון
פדידה במדי חדרה. "בכל עונה הקבוצה מועמדת ראשונה לרדת"
(צילום: יאיר שגיא)
זה שהגעתם כאנדרדוג העונה וסימנו אתכם כיורדת זה משהו שפגע בכם או עזר לכם? "בכל עונה חדרה מועמדת ראשונה לרדת, אבל בעזרת השם הקבוצה הזו חמש שנים בליגת העל ונוגעת בפלייאוף העליון. זה לא פוגע, אלא נותן לנו את הרעב להוכיח שכולם טועים, אנחנו צנועים ורוצים לצבור כמה שיותר נקודות כי הסיבוב השני הולך להיות ממש קשה".
אסף נימני התחיל כתעלומה, מה מייחד אותו? "אסף בניגוד למאמנים אחרים שאימנו אותי בהפועל חיפה מדבר איתך בגובה העיניים, הוא גבר, מדבר אמת, נלחם עליי ורצה שאגיע. הפועל חדרה זה לא השם הכי סקסי, אבל אני מאושר שהגעתי לכאן, מגיע לו קרדיט גדול על כל ההצלחה וההפתעה שלנו. זו העונה הראשונה שלו כמאמן והלוואי ורק ימשיך ככה".
5 צפייה בגלריה
אסף נמני מאמן הפועל חדרה
אסף נמני מאמן הפועל חדרה
"מדבר איתך בגובה העיניים". נימני
(צילום: עוז מועלם)
נראה שסוף סוף מצאת את המקום שלך. "אין ספק שאני מאושר פה. מהרגע הראשון הרגשתי שאני בבית חם ואוהב, הייתי צריך מקום שייתן לי את הביטחון והמושכות להוכיח מה יש לי ברגליים, כל הצוות וההנהלה תומכים, אני אעבוד קשה ואתן הכל".

גרוש ללירה

בהפועל חיפה לא פגעת, מה לא עבד שם? "לא פגעתי שם. שיחקתי שם אבל הרגשתי שלא העריכו אותי מספיק, הפועל חיפה פספסו אותי. כשסיימתי חוזה הרגשתי שאני צריך מקום חדש , אווירה חדשה, הפועל חדרה ידועה כמקום שיכול להחיות שחקנים: אבו פאני, גוזלן, אליאל פרץ, תמיד הייתי שחקן טוב שעושה פעולות והיה חסר לי הגרוש ללירה ואני שמח שבחדרה זה בא לידי ביטוי".
לא קיבלת מספיק קרדיט בהפועל חיפה? "הפועל חיפה מקום חם, גדלתי שם, אבל לא העריכו אותי. תמיד הייתי הראשון לצאת, חילוף ראשון, לא מקצועי. הייתי צעיר וזו הבחירה שלהם, יכול להיות שעכשיו הם מצטערים שלא נשארתי שם. אני מבסוט שעברתי לחדרה, הפועל חיפה זה עבר.
5 צפייה בגלריה
סער פדידה
סער פדידה
פדידה בקדנציה בהפועל חיפה. "תמיד הייתי הראשון לצאת"
(צילום: עוז מועלם)
כואב לך על מצבה של הפועל חיפה? "אני מאמין שהם יצאו מהמצב והמקום שהם הגיעו. יואב כץ יכול להביא שחקנים בינואר, יש לו את הכסף. יש שחקנים כמו חנן ממן, סדרל, תורג'מן, שחקנים מאוד טובים שיכולים להוציא את הקבוצה לדרך חדשה".
מה השאיפות והחלומות שלך? "כמו כל שחקן ישראלי, להגיע לנבחרת ישראל, אם אפשר להגיע למועדון גדול בליגת העל והכי גדול זה אירופה, יש לי דרכון אירופאי. זה חלום ואם אמשיך ככה אני מאמין שאגשים אותו. אתן את כולי כרגע להפועל חדרה והשמיים הם הגבול".
5 צפייה בגלריה
אורן גולן
אורן גולן
"מאוד משפיע". גולן
(צילום: עוז מועלם)
אתם יכולים לכוון לפלייאוף עליון? "כרגע אלה לא המטרות שלנו, אנחנו צריכים לצבור נקודות כדי להבטיח את המקום בליגה, צניעות, רגליים על הקרקע זה הדבר החשוב מבחינתו".
עד כמה ההשפעה של המנהל המקצועי שלכם אורן גולן משמעותית בהצלחת הקבוצה? "אורן מאוד משפיע, הוא מגיע לאימונים, מדבר איתנו, עושה שיחות, נותן טיפים, יודעים כמה חדרה חשובה לו, ידענו שהמשחק מול נתניה מאוד חשוב לו ושיחקנו בשבילו. הוא נותן הכל למועדון".
"בכל עונה חדרה מועמדת ראשונה לרדת, אבל בעזרת השם הקבוצה הזו חמש שנים בליגת העל ונוגעת בפלייאוף העליון. אנחנו צנועים ורוצים לצבור כמה שיותר נקודות כי הסיבוב השני הולך להיות ממש קשה"
לדעתך חדרה יכולה עוד להשתפר או שזה השיא? "תמיד יש לאן לשאוף, תמיד שואפים לשחק טוב יותר, נצטרך להמשיך לשחק חזק, לעבוד קשה, לבוא לנצח כל משחק".
מה יותר מעניין אותך, קבוצה גדולה בליגת העל או אירופה? "שאלה מעניינת, יצא לי לדבר עם זה עם חבר, לצאת לאירופה זה לצאת מאזור הנוחות שלנו, ללמוד כדורגל אחר, שפה, אם תבוא הצעה כזו זה יהיה הגשמת חלום, אני מדבר על זה עם ההורים שלי מאז ששיחקתי בילדים, אבל אני צריך להוכיח ולא להוריד רגל מהגז כדי שהחלום הזה יתגשם".