ברק בכר ודולב חזיזה לאחר הניצחון על מכבי ת"א
(ONE)
אכזבה במכבי ת"א לאחר ההפסד 3:1 אתמול (שני) למכבי חיפה באצטדיון סמי עופר. הצהובים הוליכו 0:1 משער נהדר של גבי קניקובסקי, אך נכנעו לשלושה שערים של דולב חזיזה, דיא סבע ועוד שער עצמי של אנדרה ז'ראלדש ואיבדו סופית את הסיכוי לזכות באליפות - גם מבחינה תאורתית.
למרות הניסיונות הבלתי פוסקים של אייטור קראנקה לטעון כי הוא כבר החל בהכנות לקראת העונה הבאה, במועדון עדיין שוקלים האם להמשיך איתו - למרות שהוא מחזיק בחוזה לעוד עונה. על פי רוב הדעות בקבוצה, המאמן כשל לאחר שסיימה עונה שלישית ברציפות ללא זכייה באליפות.
3 צפייה בגלריה
קראנקה
קראנקה
"מבינים שלא ימשיך". קראנקה
(צילום: עוז מועלם)
אחרי המשחק אמש בסמי עופר אמר אחד השחקנים: "למרות ההצהרות האובססיביות של קראנקה אחרי כל משחק, אנחנו דווקא מבינים שהוא לא ימשיך". האחראים על הכישלון של השנה מעבר למאמן הספרדי והיכולת החלשה של השחקנים הם גם ג'ק אנגלידיס, ברק יצחקי, מורן מאירי והמנכ"לית שרון תמם, שבמועדון כבר הודיעו על עזיבתה.
לא בכדי נחת כבר אתמול מי שיהיה האיש המקצועי החזק במועדון, בן מנספורד שחוזר לקדנציה נוספת בקריית שלום. מנספורד ישוחח עם שחקנים וישמע מהם את המסר הברור: "קראנקה הוא המאמן הכי חלש שהיה פה בשנים האחרונות, איתו אין שום סיכוי להצליח".
3 צפייה בגלריה
שרן ייני
שרן ייני
עונה מאכזבת. שחקני מכבי ת"א
(צילום: ראובן כהן)
מכבי ת"א ספגה שלישייה שניה ברציפות בסמי עופר, אחרי ההדחה בחצי גמר גביע המדינה מול בית"ר ירושלים. זו הפעם הראשונה מזה 11 שנה שהיא מפסידה פעמיים בעונה למכבי חיפה ובפעם הראשונה בתקופה זו במשחק פלייאוף עליון.
הסיפור הגדול הוא שוב בבחירה המוטעית בקראנקה, שהפך לאחד משלושת המאמנים החלשים ביותר של הצהובים מבחינת אחוזי הצלחה. למעט שני מאמנים אחרים שפוטרו, יורגוס דוניס - שעמד על הקווים רק ב-11 משחקי ליגה וצבר 51.5 אחוזי הצלחה - ושוטה ארבלדזה - עם 16 משחקי ליגה שהשיג 57 אחוזי הצלחה - קראנקה השיג 60 אחוזי הצלחה בלבד.
הספרדי הגיע לקריית שלום בתחילת ינואר ועמד על הקווים עד כה ב-17 משחקים, כשעם הגעתו למכבי ת"א, היא הייתה עם נקודה אחת מעל הפועל באר-שבע ובמרחק שש נקודות בלבד ממכבי חיפה. קראנקה השיג 31 נקודות בלבד והרחיק את מכבי ת"א עד כדי מרחק דו ספרתי מהירוקים, ושבע נקודות מהפועל באר-שבע. לצורך השוואה, ולדימיר איביץ', שפתח את העונה, השיג 75 אחוזי הצלחה ב-16 המשחקים הראשונים לפני שעזב.
3 צפייה בגלריה
גיאגון מכבי ת"א הפועל באר-שבע
גיאגון מכבי ת"א הפועל באר-שבע
צפוי לעמוד לדין לאור הדברים שאמר לגרינפלד. גיאגון
(צילום: עוז מועלם)
"אאמן את מכבי ת"א בעונה הבאה, אני יודע בדיוק מה צריך כדי לשפר אותה והתחלנו לעבוד", אמר שוב קראנקה בסיום ההפסד בסמי עופר. המאמן טען כי בשיחה בינו לבין מיץ' גולדהאר הובהר לו כי הוא ממשיך בתפקידו.
ואם למכבי ת"א לא חסרות צרות, בדו"ח של השופט אוראל גרינפלד צויין כי פארפה גויאגון, אמר לעברו: "בן-זונה". הקשר יעמוד לדין משמעתי מחר ועשוי להיות מורחק משני המשחקים שנותרו עד לסיום העונה. בקבוצה ינסו להכשיר את ערן זהבי לקראת המשחק מול הפועל באר-שבע ביום שני הקרוב בבלומפילד, אולם לא ברור אם הוא יוכל לשחק.