פערי הגרסאות בין מאמן נבחרת ישראל רן בן שמעון למלך שערי ליגת העל דין דוד בנוגע לסיבות של אי זימונו של חלוץ מכבי חיפה לסגל הלאומי יצרו מבוכה במחנה הנבחרת, שנחתה אמש (שני) בהונגריה לקראת המשחק "הביתי" מחרתיים (חמישי, 21:45) מול צרפת בליגת האומות. גורמים בהתאחדות אף מתכוונים לבצע בירור עם שובה של הנבחרת ארצה.
"מעבר להדלפה של שיחה אישית מצד המאמן הלאומי, לא יכול להיות שיהיו שתי גרסאות. זה פוגע בתדמית הנבחרת, יצטרכו לבצע פה בירור ולבחון מה באמת קרה", אמר גורם בהתאחדות.
2 צפייה בגלריה
דין דוד
דין דוד
מכחיש שהציב אולטימטום. דין דוד
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
שחקן בנבחרת ישראל הוסיף ואמר: "אנחנו רגע לפני משחק מול צרפת ובכל פעם יש משהו חדש פה, זו לא אווירה נכונה. דין זה השחקן הכי שקט, שלא יודע להציב אולטימטומים לאף אחד, בטח שלא יתנה דקות או יגיד שלא יגיע. זה מבחן להמשך הקמפיין לראות איך המאמן יגיב אחרי שדין חשף את הגרסה שלו". בהתאחדות נמנעים מלהגיב בשלב זה.
כזכור, לפני שבוע עורר מאמן נבחרת ישראל, רן בן שמעון, מיני-סערה כאשר אמר כי הסיבה שבגינה דוד לא זומן לסגל לקראת צמד המשחקים נגד צרפת ואיטליה בליגת האומות היא חוסר שביעות רצון מזמן המשחק שהוא מקבל והעדפתו לא להגיע אם הוא לא מקבל דקות משמעותיות. עם זאת, דוד הציג לאנשי מכבי חיפה גרסה מעט אחרת.
"אני מוכן ללכת לפוליגרף לגבי הגרסה שלי", אמר דוד והסביר שאת השיחה בכלל יזם בכלל בן שמעון: "רן התקשר אליי יומיים לפני הזימונים בשבוע שעבר, אחרי שלא אמרתי או רמזתי מילה על מעמדי לפני השיחה. בשום שלב של השיחה לא אמרתי לרן שאני מתנה את הגעתי בדקות או הצבתי אולטימטום להגעה שלי לנבחרת ישראל, אחרת אעדיף לא להיות בסגל הנבחרת שהיא יקרה לי מאוד".
2 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל רן בן שמעון
מאמן נבחרת ישראל רן בן שמעון
פערי גרסאות בינו לבין חלוץ מכבי חיפה. רן בן שמעון
(צילום: שאול גולן)
עוד אמר החלוץ: "רן התקשר אליי ובהתחלה שאל אם אני בריא, הוא אפילו וידא מספר פעמים, ואז אמר לי שבעצם אני לא מתאים לשיטת המשחק שלו. רן היה זה שיזם ושאל אותי אם אני מאוכזב, ואמרתי לו שכל שחקן שלא משחק מאוכזב מן הסתם. הסברתי לו שאני בכושר הטוב בקריירה שלי, מלך שערים בעונה שעברה, אז אם עכשיו לא אשחק, אז מתי? אבל הכל היה ברוח מקצועית, לא התניתי שום דבר".
במכבי חיפה אישרו כי זו הגרסה שהציג בפניהם דוד. במועדון ניסו תחילה לא להיות מעורבים בנושא, עד לרמיזה של ברק בכר כי דברים הוצאו מהקשרם. מלך השערים של ליגת העל התכוון להציג את העמדה שלו ברשתות החברתיות, אולם בשל הסערה ובעיקר בגלל החשש כי זה יפגע בו בעתיד לשוב למדים הלאומיים, החליט בשלב זה להימנע מכך.
"אנחנו בעד שכל שחקן שלנו יגיע לנבחרת ישראל", אמרו בסגנית האלופה. "יכול להיות שרן בעצמו לא כל כך רצה שתהיה ביקורת על אי הזימון שלו, כי הוא הרי אמר לו בפנים שהוא לא מתאים לשיטה שלו".
הנבחרת תקיים היום אימון לקראת המשחק נגד הצרפתים. מי שצפוי לפתוח כמגן ימני הוא עילאי פיינגולד, שיחליף את הקפטן הפצוע אלי דסה ששוחרר מהסגל, בעוד שדני גרופר ישחק כמגן שמאלי. למרות שלא היה בתוכניות לפתוח, כפי שבן שמעון בעצמו אמר לו, אוסקר גלוך עשוי לקבל את חולצת ההרכב לאור העובדה שמנור סולומון נגרע מהסגל בשל שיקום מהפציעה בלידס.