צפו: קראנקה הוצג במכבי ת"א
(באדיבות ONE)
11 מאמנים זרים היו למכבי ת"א ב-11 השנים האחרונות, ואף אחד מהם לא הגיע כשברזומה שלו הופיעה שורת אימון בפרמייר-ליג או בליגה הספרדית הבכירה. על פניו, המאמן ה-12 במספר, אייטור קראנקה, מחזיק בקורות החיים המרשימים ביותר, כולל עבודה בשתי הליגות האלה. מצד שני, השנים האחרונות לא היטיבו עם קראנקה מקצועית. אבל בין שאתם חושבים שעל הנייר מדובר במינוי מצוין ובין שבעייתי, ההיסטוריה מראה שקשה לקבוע משהו רק על פי הנייר. הדבר המרכזי, מה שמוביל להצלחה או כישלון, טמון בחיבור בין המאמן לקבוצה.
קראנקה לא מגיע למכבי ת"א כשהיא במצב נורא, רחוק מכך, אבל חשוב מאוד לראות איך הכדורגל שלו, האני מאמין שלו, ישתלב בקבוצה. בהקשר הזה, יש מספר נקודות ששווה להתעכב עליהן.
3 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א עם דן גלזר
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א עם דן גלזר
לא מגיע אל מכבי ת"א כשהיא במצב נורא, רחוק מכך. קראנקה
(צילום: עוז מועלם)
הצמד המוביל. קראנקה העמיד את הקבוצות שלו במערכים שונים לאורך הקריירה, אבל תמיד ניסה לשחק גם 4-3-2-1, זה המערך האהוב עליו. על פניו, מערך כזה מתאים מאוד לשני השחקנים הצעירים המובילים של הקבוצה. אוסקר גלוך, שכבר עכשיו יכול להיות האיש המרכזי, ייכנס בצורה חלקה לתפקיד היוצר מאחורי החלוץ. פארפה גיאגון, שאצל ולדימיר איביץ' כמעט ולא שיחק עם גלוך, יהיה משמאלו. בול.
האם קראנקה הולך עם הצמד הזה, גלוך-גיאגון, או שכמו איביץ' יעשה הכל כדי לשלב את ערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ' יחד? קשה לעשות את שני הדברים במכה אחת, ובשביל האופציה השנייה יהיה צורך בשיטת משחק אחרת. זו החלטה מרכזית שתשפיע על כל הקבוצה.
3 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א עם ערן זהבי
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א עם ערן זהבי
יילך איתו ועם יובאנוביץ'? קראנקה מחבק את זהבי
(צילום: עוז מועלם)
הסגנון המרכזי. קראנקה, זאת כולם כבר יודעים, היה עוזרו של ז'וזה מוריניו בריאל מדריד ולא מעט מעקרונות המשחק שלו הושפעו מהפורטוגלי. הכוונה היא לתת דגש קודם כל להגנה – כשהיה עם מידלסברו בפרמייר-ליג היא הייתה מהקבוצות שספגו הכי מעט, למרות היותה קבוצת תחתית – אבל גם לעמוד נכון ללא הכדור במטרה לצאת מהר קדימה. ולכן, קראנקה אוהב שחקנים מהירים בצדדים, אבל אין לו ממש אחד כזה לצד ימין.
בנוסף, ברור שמכבי, כמו תמיד, תצטרך להיות הקבוצה היוזמת, זו שמחזיקה יותר בכדור ומנסה לפתוח הגנות צפופות. קראנקה יצטרך להתאים את עצמו לסיטואציה.
3 צפייה בגלריה
דריק לוקאסן שחקן מכבי ת"א
דריק לוקאסן שחקן מכבי ת"א
קראנקה אוהב בלמים עם יכולת מסירה. לוקאסן הוא אחד כזה
(צילום: טל שחר)
תפקיד הבלמים. אצל קראנקה שחקני ההגנה נבחרים לא רק לפי היכולות ההגנתיות שלהם אלא גם לפי איכות המסירה, בעיקר של כדורים ארוכים. המטרה היא לשלוח מסירות ארוכות קדימה ואז, גם אם הכדור מגיע ליריבה, ללחוץ עליה במהירות ולנסות לחטוף בעמדה מסוכנת. זה לא קורה סתם כך, אלא בתכנון ברור ומחשבה.
למכבי יש מספר בלמים בעלי יכולת להעביר כדורים מדויקים לחלק הקדמי. דריק לוקאסן כבר חילק מסירות כאלה במשחקים קודמים, שרן ייני וניר ביטון הם קשרים לשעבר בעלי יכולת מסירה טובה לשחקני הגנה. אם יצליחו, קראנקה יהיה מרוצה.
כדורי קרן. התחום הזה נכון לכל מאמן שהיה מגיע, לאו דווקא לקראנקה. מכבי ת"א היא הקבוצה שמגביהה הכי הרבה קרנות בליגה, אבל הבקיעה שער אחד בלבד מקרן, במחזור הראשון. 160 הקרנות האחרונות שלה הסתיימו ללא שער. נדרש פה יותר תחכום, אולי קראנקה והצוות שלו יביאו אותו.
פורסם לראשונה: 09:57, 06.01.23