למען שחרור החטופים: מ"מ יו"ר ההתאחדות לכדורגל, באסם סולימאן, וחבר הנהלת ההתאחדות ויו"ר הפועל אום אל פאחם מוחמד אלעם, הוציאו היום (רביעי) מכתב הפונה לכל ראשי ההתאחדות המוסלמיות בעולם בבקשה שיסייעו בשחרור השבויים בעזה, שהחל מהשבת השחורה של ה-7 באוקטובר מוחזקים בידי חמאס.
פעולה זו מצטרפת לדקת הדומיה שקיימה קבוצתו של אלעם במשחק האימון נגד מ.כ כפר קאסם, אז קיימו שתי הקבוצות דקת דומיה לזכר הנרצחים והנופלים.
2 צפייה בגלריה
""מי שפגעו, הרגו ורצחו באותו יום גורלי היו בני עמנו". סולימאן
""מי שפגעו, הרגו ורצחו באותו יום גורלי היו בני עמנו". סולימאן
""מי שפגעו, הרגו ורצחו באותו יום גורלי היו בני עמנו". סולימאן
(עמית מצפה)
"מהיום בו פרצה המלחמה בין ישראל לחמאס, אנו חווים קושי עצום בתחומים רבים, בהם כמובן גם הכדורגל", נכתב שם. "חודש עבר והכאב עצום. למרות שחלף זמן רב מאז האסון הכבד, הפשעים, הזוועות והאכזריות של אירועי ה-7 באוקטובר עדיין מדממים, הפצע כואב והעצב אינו מרפה.
"מי שפגעו, הרגו ורצחו באותו יום גורלי היו בני עמנו, ומי ששחטו וממשיכים להחזיק ילדים ונשים בני ערובה בידיהם הם בני דתנו. אימוץ התנהגות בלתי אנושית ובלתי מוסרית כזאת אינה עולה בקנה אחד עם דתנו ואינה תואמת את מצוות הדת שלנו - שמצווה עלינו להיות סובלניים.
"החזקת עשרות נשים וילדים, אזרחים ישראלים, כבני ערובה וכקלף מיקוח בידי חמאס ותומכיו היא עניין כואב ופסול...אין ספק כי התנהגות כזאת ראויה לגינוי על ידי כל אדם וארגון, ודאי התאחדויות ספורט וכדורגל.
2 צפייה בגלריה
המכתב
המכתב
המכתב
(צילום מסך)
"אנו קוראים ומבקשים לפעול בכל דרך אפשרית לטובת החזרת כלל השבויים לחיק משפחתם ומאמינים כי בכוח שלכם לסייע למטרה האנושית בשמה אנו פונים אליכם. תודתנו הגדולה והערכתנו על כל עזרה שתצליחו לגייס למטרה נעלה זו".
העתק של המכתב אותו שלחו, כאמור, סולימאן ואבו אלעם, נשלח גם לראשי פיפ"א ואופ"א, שבחודש האחרון ספגו ביוקרת קשה על הגישה הניטרלית בה בחרו להתייחס לטבח של השבת השחורה.