גל אלברמן זכה לכל הסופרלטיביים על המקצועיות והיעילות בבניית הסגלים שהביאו למכבי חיפה שלוש אליפויות. קראו לו האדריכל, האיש שאחראי על השינוי הגדול במועדון יחד עם ברק בכר, זה שידע לפתור כל משבר עם השקט שלו. אלא שהקיץ נראה שהיסודות קצת התרופפו והמוצר רחוק מהלהיות מוגמר. עדיין מדובר בקבוצה חזקה, אבל נראה שהיא נחלשה בהשוואה לעונה הקודמת, בעיקר בשתי עמדות מפתח. ואנחנו לא מדברים על המאמן חסר הניסיון מסאי דגו.
זה התחיל הקיץ עם השוער הבריטי ניית'ן בקסטר, שכבר עבר בדיקות רפואיות והיה נראה שהוא הולך למלא את החלל שהשאיר ג'וש כהן, אך הוא המריא בחזרה לאנגליה בלי להשאיר עקבות. וכך נאלצו הירוקים להתפשר בסופו של דבר על איתמר ניצן, שלא נמצא בשיאו, כדי לפנות מקום לקשר אחורי זר.
3 צפייה בגלריה
לורן אברג'ל, איוון ניו, מרקו אילאימאהריטרה, לאמין דיאק, נתניאל צ'אלובה ויאנגה אמבוק
לורן אברג'ל, איוון ניו, מרקו אילאימאהריטרה, לאמין דיאק, נתניאל צ'אלובה ויאנגה אמבוק
המבוקשים: אברג'ל, ניו, אילאימאהריטרה, דיאק, צ'אלובה ואמבוק
וכאן אנחנו נוגעים בנקודת התורפה העיקרית. נטע לביא, העוגן של הירוקים במרכז המגרש, כבר מזמן ביפן, וגם מוחמד אבו־פאני התעקש לעזוב לחו"ל, אך בינתיים המסע המפרך לחיפוש אחר מחליף לא מניב דבר.
האלופה מוכנה לשבור תוכנית חיסכון (הקצתה שני מיליון יורו – הסכום הגבוה בתולדות המועדון לדמי ההעברה) כדי למלא את המשבצת, וניהלה מגעים עם שישה קשרים אחוריים, כולם עם קבלות, אבל אף אחד מהם לא קשקש חתימה על הנייר בסופו דבר.
זה החל עם חיזור ממושך אחרי לורן אברג'ל, קשר יהודי־צרפתי מלוריין, שהחליט לוותר על התענוג ולהישאר בקבוצתו. הבא בתור היה איוון ניו, שחקן נבחרת קמרון, שהעדיף להישאר בסנט־אטיין מהליגה השנייה בצרפת. גם מרקו אילאימהריטרה, קפטן שרלרואה הבלגית, היה חזק בתוכניות של אלברמן, אבל דחה את ההצעה בנימוס.
בחודש האחרון ניהלה האלופה מו"מ עם הסנגלי לאמין דיאק, ששייך לאנקרגוצ'ו הטורקית, אך הוא נמכר לנאנט הצרפתית בשני מיליון אירו. נת'ניאל צ'אלובה, קשר ווסט ברומיץ' עם עבר בנבחרת אנגליה, כבר הצית את הדמיון של האוהדים הירוקים כשהגיע להתרשמות, ומאז ניתק מגע. כעת בחיפה מרכזים מאמצים להחתים את קשר ברסט, יאנגה אמבוק, והציעו עבורו 1.5 מיליון אירו בתקווה שממנו תגיע הבשורה.

מה נשתנה?

אלברמן הוכיח שוב ושוב בשנים שלו כמנהל מקצועי שתמיד הוא מוצא אלטרנטיבות. בוגדאן פלאניץ' עזב בשיאו של קמפיין ליגת האלופות? תוך יממה הונחתו שני בלמים לא פחות טובים, עבדולאיי סק ודילן בטובנסיקה. אז למה זה לא קורה עכשיו?
3 צפייה בגלריה
גל אלברמן מסעת מכבי חיפה ליגת האלופות
גל אלברמן מסעת מכבי חיפה ליגת האלופות
היסודות התרופפו. אלברמן
(צילום: ראובן כהן)
גורם בחיפה ניסה לשים את האצבע על הבעיה: "אנחנו כבר סוגרים עם קבוצה על דמי המעבר, אך השחקנים עצמם מעדיפים את ההצעות מהליגות הבכירות באירופה, אפילו בפחות כסף. בסוף נמצא, צריכים סבלנות. אנחנו לא מתפשרים. יכולנו להביא קשר ברמה פחות גבוהה, אבל העמדה הזו סומנה כקריטית עבורנו. לא נביא שחקן רק בגלל לחץ מהקהל או מהתקשורת".
בחיפה מעריכים ששחקנים רבים ממתינים לראות אם הקבוצה תעלה לשלב הבתים של לליגת האלופות לפני שהם מחליטים אם להצטרף. "יש לנו ברשימה עוד מספר מועמדים ברמה גבוהה מאוד", הוסיף הגורם, "אך חלון ההעברות באירופה רק בתחילתו והם לא לחוצים לחתום – כולם מחכים להצעה הטובה ביותר. אני מניח שלקראת אמצע אוגוסט יהיה יותר קל למצוא. לא מעט שחקנים שפגענו בהם הגיעו לקראת סיום החלון, כמו צ'ארון שרי ופלאניץ'".