גבי קניקובסקי חתם הערב (שלישי) במכבי תל אביב לשלוש השנים הבאות עם אופציית הארכה לעונה נוספת. העסקה בין הצהובים למכבי נתניה פורסמה לראשונה ב-ynet. לאחר מכן מכבי ת"א הודיעה על צירופו של קשר נבחרת קוראסאו, בראנדלי קוואס (28), שחתם על חוזה לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת.
במסגרת עסקת קניקובסקי, נתניה תקבל עבור הקשר בן ה-24 חצי מיליון אירו ואת עדן קארצב (בהעברה) וגויאגון פארפה (השאלה). כמו כן, יתבצע שיתוף פעולה בין מחלקות הנוער של שני המועדונים.
3 צפייה בגלריה
גבי קניקובסקי
גבי קניקובסקי
גבי קניקובסקי
(צילום: מכבי תל אביב)
קניקובסקי אמר לאחר החתימה: "ראשית ברצוני להודות למכבי נתניה על שלוש שנים נפלאות. אני שמח להתחיל פרק חדש בחיים שלי, אתגר חדש, יעדים חדשים, אבל במקום שהוא כלל לא חדש עבורי. אני שמח לחזור למכבי, מועדון שאני מכיר מילדות וכזה שכל ילד ושחקן חולם לשחק בו. שיחקתי בקבוצת הנוער עם אילון אלמוג ודן גלזר, כך שאני מחכה לפגוש את שאר חברי הקבוצה ואת האוהדים באצטדיון בלומפילד".
בשלוש עונות בנתניה כבש קניקובסקי 19 שערים ב-112 הופעות, בעונה הקודמת הצטיין עם תשעה שערים ותשעה בישולים. מנהל מחלקת הכדורגל של המועדון, ברק יצחקי, הוסיף: "אנו שמחים להחתים את גבי על חוזה ארוך טווח במכבי ובטוחים כי ההשתלבות שלו במקום בו גדל תהיה חלקה ומהירה. בהצלחה גבי".
קוואס, שעבר בהצלחה בדיקות רפואיות במועדון, הצטרף בינואר 2021 לאל ג'זירה בהשאלה מאל נסאר וזכה איתה באליפות איחוד האמירויות כשכבש שלושה שערים ב-13 הופעות. הוא החל את הקריירה בוולונדאם מהליגה השנייה בהולנד, במדיה כבש 15 שערים. משם המשיך לאקסלסיור והראקלס מהליגה הבכירה והבקיע תשעה שערים בשלוש עונות. ב-2019 עבר לאל נסאר. במדי הנבחרת הבקיע שני שערים ב-10 הופעות.
3 צפייה בגלריה
בראנדלי קוואס
בראנדלי קוואס
בראנדלי קוואס
(צילום: מכבי ת"א)
"אני שמח להיות בישראל ולהצטרף למכבי תל אביב. אני מחכה לפגוש את חבריי החדשים לקבוצה ומקווה שביחד נוכל לעשות דברים נפלאים העונה גם בליגה האזורית וגם במפעלים השונים בארץ", אמר קוואס לאחר החתימה.
יצחקי: "קוואס הוא שחקן עם יכולות מוכחות שיכול לשחק במגוון תפקידים בקישור ובהתקפה. אנו בטוחים כי הוא יסייע לנו להשיג את המטרות שלנו ומאחלים לו בהצלחה".

נתניה: קארצב חתם לארבע שנים

במקביל לעזיבת קניקובסקי, במכבי נתניה הודיעו כצפוי על החתמתם של עדן קארצב (21) ופארפה גויאגון (20) ממכבי ת"א. קארצב, בעל הופעה אחת בנבחרת ישראל הבוגרת ושחקן נבחרת ישראל הצעירה, חתם במועדון לארבע שנים עם אופציה לשנה נוספת. הוא יצטרף לאימוני הקבוצה מיד עם חזרתו ממשחקי הנבחרת האולימפית.
גויאגון, שחקנה של נבחרת חוף השנהב הצעירה, הושאל כאמור למועדון לעונה הקרובה.
3 צפייה בגלריה
עדן קארצב
עדן קארצב
עדן קארצב
(צילום: גטי אימג'ס)
השתתף בהכנת הידיעה: שמעון אלבז
פורסם לראשונה: 19:17, 31.08.21