היסטוריה נרשמה אתמול (ראשון) כאשר בני פלפלה כפר קאסם ועירוני ראש העין שיחקו זו מול זו בגמר אליפות העולם בכדורגל חופים. בסופו של דבר כפר קאסם - שהוכתרה ב-2023 כאלופת אירופה - ניצחה 3:4 והניפה את הגביע של הטורניר שנערך באי סרדיניה, איטליה.
כפר קאסם היא כבר מעצמה בקנה מידה עולמי. ביוני 2023, כאמור, היא זכתה באליפות אירופה וכעת היא גם אלופת העולם. הבעלים נימר עמאר משקיע כשני מיליון שקל בשנה, סכום שנחשב גבוה גם בסטנדרטים עולמיים, ולכפר קאסם אפילו יש אצטדיון כדורגל חופים משלה. מאמן הקבוצה, מאמון עאמר, התראיין היום לאולפן ynet והתייחס להישגים המדהימים.
3 צפייה בגלריה
בני פלפלה כפר קאסם
בני פלפלה כפר קאסם
מעצמה. שחקני בני פלפלה כפר קאסם
(צילום: אייהם גבארין)
אולפן 23.09.24 - מאמון עמאר
(צילום: ליאור שרון)
"אנחנו עדיין לא מעצמה של כדורגל חופים", מספר עאמר על מעמדה של ישראל בענף. "שתי הקבוצות משתתפות באליפויות ופעילות כל הזמן ומתקדמות, אבל זה עדיין לא אימפריה. יש לנו דרך מאוד ארוכה. זו הפעם השנייה שאנחנו משתתפים באליפות. ראש העין בנו קבוצה טובה. אנחנו נחשבים לקבוצה בינלאומית, קבוצה שהיא שם דבר בעולם בכדורגל החופים. ראש העין בדרך להשיג אותנו בצעדי ענק. גמר ישראלי לא קורה כל יום בשום ספורט. גאווה".
אין חוף בכפר קאסם - איפה אתם מתאמנים? "יש לנו בכפר קאסם את המגרש התקני הבינלאומי היחיד בארץ. אנחנו מתאמנים כמעט חמישה או שישה חודשים בשנה. כמובן בעונת החורף אנחנו לא משחקים, אבל מאז 2012 יש לנו מגרש".

"יש לנו שחקנים מהטופ העולמי"

סצנת ליגת החופים בישראל צברה פופולריות ונערכה בימי שישי בנתניה, אך בשנת 2020, עם פרוץ משבר הקורונה, הליגה הופסקה – ורק השנה חזרה במתכונת מצומצמת שבמסגרתה הליגה נערכה בפורמט של טורניר שנמשך חמישה ימים בלבד בראשל"צ, בו כפר קאסם זכתה באליפות השישית בתולדותיה. גם בשנים שבהן הליגה לא שוחקה, כפר קאסם וראש העין המשיכו את פעילותן, שמרו על מערך אימונים והשתתפו בטורנירים בחו"ל.
לאליפות העולם הנוכחית הגיעה כפר קאסם עם ארבעה זרים: שלושה שחקני נבחרת ברזיל שזכו איתה השנה בגביע העולם – החלוצים דאטיניה ורודריגו והמגן ברונו שאבייר, ושוער נבחרת שווייץ אליוט מונוד, שנבחר לשוער המצטיין בגביע העולם ב-2021.
3 צפייה בגלריה
בני פלפלה כפר קאסם
בני פלפלה כפר קאסם
"פלפלה זה שם"
(צילום: אייהם גבארין)
3 צפייה בגלריה
בני פלפלה כפר קאסם
בני פלפלה כפר קאסם
שלושה שחקנים מנבחרת ברזיל
(צילום: אייהם גבארין)
"לבנות שם זה לא יום ויומיים", משתף עאמר. "המועדון נוסד ב-2007 ומאז אנחנו רק בהתקדמות. התארים שזכינו בארץ - זה לא משהו שבא ברגע, זה לא משהו קל. אנחנו עובדים מאוד קשה, מכינים את עצמנו כמו שצריך, אנשים משקיעים המון מזמנם. אנחנו משתתפים בהרבה אליפויות בינלאומיות שנוכל גם להתקדם. יש לנו שחקנים מהטופ העולמי, פלפלה זה שם. זו לא עוד קבוצה ששחקנים יהססו להגיע אליה".
אתה מאוכזב שלא קיבלתם את החשיפה שמגיעה לכם? "הפעם אנחנו לא קיבלנו את החשיפה הראויה, אפילו לא היה שידור בטלוויזיה בגלל המצב, בגלל כל מה שאנחנו עוברים. בדרך כלל אנחנו משודרים בערוצי הספורט. צריך לשדר את זה, אבל השאלה הזאת צריכה להיות מופנית לערוצי הספורט. אני מאוד מאוכזב מהם. חבר'ה, יש פה גמר, איפה אתם? הם יודעים ששתי הקבוצות מתקדמות, אבל כל אחד מהסיבות שלו, אני לא הולך להתנגח עם אף אחד ולא הולך ללמד כל אחד את העבודה שלו".
אתה יכול לנסות להבין למה? "אני לא יודע למה. צריך להפנות את השאלה הזאת אליהם. בדרך כלל הם משדרים אותנו והם עושים את העבודה שלהם, אי אפשר לקחת את זה מהם. בקיץ היה שידור ישיר של אליפות ישראל, הם עושים את המקסימום, אבל הפעם הם פישלו ולא נתנו מענה לדבר גדול כזה".
יכול להיות שזה שלא משדרים אתכם קשור לזה שמדובר בכפר קאסם ולא ת"א? "לא, ממש לא. כפר קאסם שודרה הרבה ותשודר הרבה. את השאלות אפשר להפנות לערוצים, אבל אני אני לא הולך לכיוון הזה בכלל".