בכר: "לא צריך להנחית אף אחד לקרקע"
(צילום ONE)
בוגדן פלאניץ' לא היה יכול שלא להזיל דמעה. מכבי חיפה בדיוק סיימה בתיקו 1:1 את המשחק הראשון שלה מול אולימפיאקוס, והקהל בסמי עופר לא הפסיק לעודד את הבלם הסרבי. השירה התגברה כשהוא התקרב ליציע הצפוני. רבים חשבו שמדובר אולי במשחק הבית האחרון של פלאניץ' בחיפה.
זה לא קרה, והבלם ישחק שם גם הערב (20.00) נגד אפולון לימסול בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות. אחרי שמכבי חיפה ניצחה – סליחה, הביסה – את אולימפיאקוס בגומלין, כבר היה ברור שפלאניץ' לא יעבור לא.א.ק אתונה, שהציעה לו שכר עצום של 700 אלף אירו לעונה. מכבי חיפה הייתה אמורה לקבל על פלאניץ' 1.8 מיליון אירו (סעיף השחרור שהיוונים התכוונו להפעיל), וגם בכירים במערכת החלו להפנים שאין ברירה, אבל ברק בכר התעקש והבהיר שאי־אפשר לוותר עליו. ואז הגיעה ההצגה בפיראוס, והסאגה נגמרה.
3 צפייה בגלריה
פלאניץ'
פלאניץ'
פלאניץ'. חיפה לא יכולה לוותר עליו
(צילום: עוז מועלם)
מכבי חיפה באמת לא יכולה לוותר על פלאניץ'. הבלם בן ה-30, שיחתום בקרוב על הסכם חדש שישאיר אותו בחיפה שלוש עונות נוספות, הוא שחקן ההגנה החשוב ביותר של הקבוצה, ובפער. כשהגיע למועדון לפני שנתיים, הוא הפך את עופרי ארד לאחד הגיבורים של עונת האליפות: הביא לשדרוג של המשחק שלו, וגרם לכך שייראה יותר טוב כשכיסה בעצמו על טעויות. בעונה השנייה, בעיקר בחלק השני שלה, הייתה ירידה, אבל לפחות במשחקים באירופה פלאניץ' המשיך להיות במיטבו.
מצב הבלמים במכבי חיפה שברירי, ובמועדון מחפשים שחקן נוסף לעמדה הזו. לא סומכים מספיק על ארד וגם לא על רמי גרשון או אורי דהן. בלי פלאניץ' היה נשאר רק שון גולדברג, ולכו תדעו איך גולדברג היה מתפקד כשהוא לא לצידו. בכר היה רוצה פלאניץ' ועוד פלאניץ' במרכז ההגנה שלו. "בוגדן משדרג לא רק את הקבוצה בכלל וההגנה בפרט, אלא מעלה את הביטחון של השחקנים בעצם הנוכחות שלו על המגרש, גם כשהוא לא בשיאו", אומר אחד השחקנים בקבוצה. "הוא אחד שלא מנצל את המעמד שלו ומתאמן קשה, כמו ילד שעלה מהנוער. גם המקצוענות שלו מוסיפה מאוד למועדון".
3 צפייה בגלריה
פלאניץ' עולה לכדור גובה
פלאניץ' עולה לכדור גובה
פלאניץ' עולה לכדור גובה. "המקצוענות שלו מוסיפה למועדון"
(צילום: עוז מועלם)

קילר, ווינר, לוחם

את הקפיצה הגדולה בקריירה עשה פלאניץ' מחוץ לסרביה, במועדון הפאר הרומני סטיאווה בוקרשט, ששינה בינתיים את שמו ל-FCSB בגלל עניינים משפטיים. הוא היה אחד הבלמים הטובים ברומניה, והנתונים שלו התאימו למה שצוות הסקאוטינג במכבי חיפה חיפש, אבל הרומנים טענו שיש לו חוזה אצלם ואיימו בתביעה. בסופו של דבר מהסיפור הזה יצא רק טוב, כיוון שפלאניץ' הבין שמכבי חיפה זה מקום שמוכן להילחם עליו. במועדון הבטיחו לו שאם תהיה פסיקה שתחייב תשלום מסוים, המועדון ייקח זאת על עצמו. פלאניץ' הבין כמה מעריכים אותו ושיש לו על מי לסמוך.
"בוגדן הוא קילר", אומר גורם בכיר במכבי חיפה. "ווינר בכל רמ"ח איבריו והלוחם הכי גדול שיש. אשתו הנמצאת בהריונה השני מאוהבת בישראל, התחברה למקום ומרגישה נהדר. במקביל, הקהל אוהב את בוגדן וכולם רואים את העידוד והתמיכה שהוא נותן לו. נפלנו עם לא מעט בלמים בשנים האחרונות ולא רצינו לאבד את פלאניץ' בגלל עניינים כספיים. יש לו טמפרמנט של סרבי, הוא רוצה לנצח בכל מחיר, הראשון שמגן על השחקנים בכל עימות הכי קטן שיש. דרבי הוא מלחמה עבורו".
3 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר. פלאניץ' התאים למה שחיפש
(צילום: שרון צור)
סוג של דרבי יכול להיות עבור פלאניץ' בשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות, השלב האחרון לפני עלייה אפשרית לבתים. בעונה שעברה, לאחר שמכבי חיפה הודחה מול קייראט במוקדמות ליגת האלופות, פלאניץ' ישב באוטובוס עם דמעות בעיניים. ניצחון של חיפה בהתמודדות עם הקזחים היה שולח אותה למפגש עם הכוכב האדום בלגרד, קבוצה שפלאניץ' שיחק בה בעבר והוא מזוהה איתה. האכזבה של פלאניץ' הייתה כפולה, אבל הנה, אתמול הקארמה הכתה שוב – ובהגרלה נקבע שאם הירוקים יעברו את אפולון לימסול, הם צפויים לפגוש את הכוכב האדום, שאמורה לנצח את פיוניק הארמנית.
אבל עוד קודם מכבי חיפה צריכה לעבור את לימסול, קבוצה מאורגנת ומאומנת יותר מאשר אולימפיאקוס. שיטת המשחק של אפולון מתבססת על כדורים ארוכים לשחקני ההתקפה המהירים, ופלאניץ' יהיה חייב להיות בשיאו.
אתמול נקבע גם שאם מכבי חיפה תודח, היא עשויה לפגוש שוב את אולימפיאקוס, הפעם בפלייאוף העלייה לשלב הבתים של ליגה האירופית. פלאניץ', וכל מכבי חיפה, לא רוצים לראות את זה קורה. הם מעדיפים את פלאניץ' מול האקסית על מקום בליגת האלופות. הוא, מצידו, השחקן הכי חשוב בדרך לשם.