אחרי ההפסד של נבחרת ישראל אתמול (שני) 4:1 לאיטליה, שהיה הרביעי בארבעה משחקים עד כה בדרג 1 של ליגת האומות, ישנו חשש הגדול כי ההתרסקות תוריד את הכחולים-לבנים לדרג הרביעי בהגרלת מוקדמות המונדיאל. נכון לעכשיו ישראל נמצאת במקום האחרון בדרגת האיכות השלישית לקראת הקמפיין שיתחיל במרץ 2025, בעוד בולגריה, שמשחקת בדרג 3 של ליגת האומות, צריכה להשיג חמש נקודות יותר מישראל כדי להיכנס על חשבונה לדרג השלישי בהגרלה.
ישראל היא הנבחרת היחידה בדרג הבכיר ששיחקה כבר ארבעה משחקים ולא השיגה אף נקודה. היחידות שלא השיגו נקודות בכל הדרגים הן פינלנד, מונטנגרו ואזרבייג'אן.
2 צפייה בגלריה
שוער נבחרת ישראל עומרי גלזר סופג משחקן נבחרת איטליה ג'ובאני די לורנצו
שוער נבחרת ישראל עומרי גלזר סופג משחקן נבחרת איטליה ג'ובאני די לורנצו
ישראל תרד לדרג הרביעי לקראת הגרלת מוקדמות המונדיאל? אחד השערים של איטליה אתמול
(Timothy Rogers/Getty Images)
"לפני שבע שנים, נבחרת ישראל של אלישע לוי הגיעה למשחק מול איטליה של ג'אנלואיג'י בופון, אנדראה בלוטי, דניאלה דה רוסי, צ'ירו אימובילה ולורנצו אינסינייה והפסידה לה רק 1:0. עכשיו ספגנו רביעייה והמאמן שלנו אומר שהיינו במשחק ומנמיך ציפיות. גם מול נבחרות טובות מאיתנו צריך לדעת להתמודד ולא להרים ידיים", ביקר גורם בהתאחדות את רן בן שמעון. "הנרמול של לקבל בראש בכל משחק זה לעבוד על עצמנו, אנחנו לא ליכטנשטיין. שוב החילופים של בן שמעון לא ממש עזרו. הוא מדבר על התקדמות בכל פעם, אבל בינתיים זו רק קריסה והליכה לאחור".
נבחרת ישראל סיימה את משחקה הרביעי בליגת האומות עם שבע בעיטות בסה"כ למסגרת בכל המשחקים יחדיו. מול איטליה היא בעטה פעמיים לשער, אחת מהן זה השער של מוחמד אבו פאני מכדור קרן ישיר. זה היה נוקאאוט איטלקי בנתונים היבשים: 2:11 בקרנות, 5:17 ניסיונות בעיטה לשער, 27:63 התקפות, 286:614 מסירות שהושלמו. בנוסף, אחרי ארבעה משחקים בליגת האומות, ישראל ספגה הכי הרבה בכל הדרגים, כשספגה אמש את שערה ה-13 - 3.25 שערים בממוצע למשחק.
"בלי יכולת טובה של עומרי גלזר התבוסה הייתה גדולה הרבה יותר, הוא הציל ארבעה שערים בטוחים", אמר אחד משחקני הנבחרת. "הסיפורים שבגלל שאנחנו משחקים מול הנבחרות הללו זה יעזור לנו במוקדמות היורו זה שטויות, ההפסדים היחסית צמודים שלנו עד עכשיו זה רק בגלל שהנבחרות מולנו עוד שיחקו בהילוך נמוך, איטליה הייתה הראשונה שהתאמצה מולנו קצת וראינו לאן זה הגיע. אין שום אינדיקציה לגבי התמודדות מול נבחרות בדרג הנמוך, שם יהיה סגנון שונה לגמרי".
2 צפייה בגלריה
גלזר
גלזר
הציל את ישראל מתבוסה גבוהה יותר. גלזר
(צילום: REUTERS/Jennifer Lorenzini)
למרות היכולת החלשה ביותר מבין ארבעת המשחקים של ישראל עד כה בארבעת המשחקים שלה בליגת האומות, בן שמעון נשאר בשלו. "בחלקים גדולים נשארנו במשחק, הפעם לא עד הדקה ה-86, אבל עד לדקה ה-68", אמר המאמן הלאומי לאחר ההתמודדות. "ידענו להגן בצורה טובה, היו פרמטרים מצוינים, עד ל-1:2 היינו במשחק. למדנו שיעור מול נבחרת איכותית. נפלנו מולה פיזית וטקטית בחצי השני, היה מבנה קבוצתי טוב. אנחנו נמשיך להתקדם".
היחיד שהציג יכולת טובה היה גלזר למרות ארבע ספיגות: "היה לי משחק טוב, זה עולמו של שוער וביקורת היא חלק מהעניין. התנתקתי בימים האחרונים. אני יודע מה אני שווה. היו לי תארים ומשחקים טובים כך שאני לא לוקח ללב ביקורות, אני המבקר הכי גדול של עצמי. בכדי להגיע לטורנירים גדולים צריכים לסבול. אחרי שהגיע הפנדל הם נכנסו למומנטום. חזרנו אבל נפלנו מהרגליים. לא היה משחק טוב שלנו. אנחנו צריכים לקחת אחריות".
בתוך כך, כפי שנחשף ב-ynet, ההתאחדות לכדורגל חידשה את המגעים עם וילי רוטנשטיינר, שנה וחצי אחרי שפנתה אליו לראשונה - הפעם לתפקיד יועץ של ההתאחדות.