קיץ מוזר מאוד עובר על הפועל באר-שבע. הפגרה נפתחה ברעידת אדמה לאחר שאלונה ברקת החליטה לא להמשיך עם הסמל הגדול אליניב ברדה, ובמקומו הנחיתה את מי שניצח אותו בגמר גביע המדינה כמאמן מכבי פ"ת, רן קוז'וך. ומאז? דממה, במובן הלא הטוב של המילה.
מי שציפה שהזעזוע על הקווים יוביל גם למהפכה בסגל, התבדה. מדובר בקיץ הסולידי ביותר שעבר המועדון בעידן ברקת שהחל לפני 17 שנים. עם כל הכבוד לגיא מזרחי ממכבי נתניה ואליאל פרץ מאפולון לימסול (שחתם היום רשמית), אלו לא שמות שבגללם האוהדים ירוצו בהמוניהם לחדש מינויים.
4 צפייה בגלריה
קיץ סולידי. אימון הפתיחה של באר-שבע
קיץ סולידי. אימון הפתיחה של באר-שבע
קיץ סולידי. אימון הפתיחה של באר-שבע
(צילום: הרצל יוסף)
שירים והרהורים. אימון הפתיחה אתמול אמנם הפך כמיטב המסורת למפגן תמיכה על הדשא, אבל לפחות בהיבט של הרכש הוא די החוויר לעומת הקיץ שעבר, אז הקהל שפרץ לדשא זכה לסלפי עם שחקנים נוצצים כמו השוער אופיר מרציאנו שהגיע כלגיונר מוכח, אלון תורג'מן שהצטרף כחלוץ מוביל וגיא בדש לאחר עונת פריצה. אף זר חדש לא נראה באימון, אבל היו שם דווקא שניים שצפויים לעזוב: אנדרה פוקו וארתור שושנאצ'ב.
רוב האוהדים שהגיעו למתחם האימונים התקשו לזהות את השמות החדשים. רק עכברי הליגה הלאומית יכלו להבחין בסמיר פרהוד (נוף הגליל), לירן ריגן (מ.ס כפר-קאסם) ובן גורדין (הפועל ר"ג). במועדון מחשיבים דווקא את שלושת השחקנים שחזרו מהשאלה כחיזוק משמעותי: תומר יוספי (הפועל חיפה), זאהי אחמד (בני סכנין) ואור בלוריאן (הפועל ת"א).
4 צפייה בגלריה
אתגר לא פשוט. רן קוז'וך
אתגר לא פשוט. רן קוז'וך
אתגר לא פשוט. רן קוז'וך
(צילום: הרצל יוסף)
הקרב על אירופה. יוספי, בטח אחרי העונה האדירה שלו במדי הפועל חיפה, הוא בהחלט שדרוג משמעותי, אבל מעבר לעובדה שבכל תקופת ההכנה התמודד עם פציעות, נראה שהקשר נחוש לעזוב לאירופה. סוכנו דודו דהאן כבר מחזיק בהצעות מבלגיה, אך לא בסכומים שיגרמו לאלונה למכור אותו. בתום העונה יוספי יהיה שחקן חופשי, ואם לא יסכים לחתום על חוזה חדש, כלל לא בטוח שיהיה בסגל לעונה הקרובה.
מכות כואבות. הצרות של באר-שבע לא מסתכמות בכך. מיגל ויטור, הקפטן הוותיק והמנהיג הבלתי מעורער, החמיץ את כל ההכנה ורק בשבוע שעבר עבר ניתוח בכף רגלו שישבית אותו לחודשיים הקרובים. בתחילת השבוע גם המגן הימני אור דדיה הושבת לתקופה ארוכה, אחרי שקרע את הטחול במהלך אימון, מה שהוביל לניתוח חירום ואשפוז של יומיים בטיפול נמרץ. ואם זה לא מספיק, אילון אלמוג מתאושש מקרע ברצועה וגם הוא יהיה כשיר רק בעוד כמה חודשים.
4 צפייה בגלריה
מיגל ויטור
מיגל ויטור
נאלץ לעבור ניתוח. מיגל ויטור
(צילום: עוז מועלם)
בין קוז'וך לבכר. עזיבת ברדה יצרה קרע גדול מול חלק מהאוהדים, שהיו בטוחים שברקת תרצה להוכיח שהיא עדיין רעבה ותציף את הסגל בשחקנים בכירים, כמו שידעה לעשות בעבר. אבל כאמור זה לא קרה. בחלק האופטימי, יכולים שם למצוא קווי דמיון בין קוז'וך לברק בכר: שניהם היו מגינים ימניים שלא השתלבו בקבוצות צמרת, שניהם היו עוזרי מאמן דומיננטיים, שניהם לקחו גביעים עם קבוצות קטנות. אבל בניגוד לאקס שקיבל לפני תשע שנים חימוש רציני בדמות תותחים כמו טוני ווקאמה, בן שהר ומהראן ראדי, ומועדון רעב לתארים – קוז'וך ייאלץ להסתדר עם מה שיש – וכרגע זה לא הרבה.
שמיכה קצרה. חשוב לציין, כפי שהצהירה ברקת עם עזיבת ברדה, כי גם בשנים האחרונות היא מביאה כל שנה מהבית 20 מיליון שקל. צריך לזכור גם שבאר-שבע לא יכולה לארח העונה במסגרת האירופית בשל המלחמה, מה שמוביל לאובדן הכנסה משמעותי, כאשר גם ככה הסיכויים לעלות לשלב הבתים של הקונפרנס-ליג הם לא גבוהים בשל ההגרלה הקשה יחסית נגד צ'רנו מורה הבולגרית. גם בגזרת המינויים לא צפויה התנפלות, והמגמה של ירידת ההכנסות ממכירת כרטיסים למשחקים אמורה להימשך.
4 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
תיאלץ להתמודד עם ירידה בהכנסות. אלונה ברקת
(צילום: עוז מועלם)
התסריטים. לסיכומו של דבר, באר-שבע נראית כמו סימן שאלה גדול לקראת העונה הקרובה. זה לא שהסגל של רן קוז'וך רע – הוא אפילו טוב מזה של רוב קבוצות הליגה, ויש לו לפחות עוד שני מקומות פנויים לזרים חדשים, אבל קשה להאמין שזה יספיק כדי לאיים ברצינות על מכבי ת"א ומכבי חיפה.
בתסריט האופטימי, בדש מפגין את היכולת שהציג בהפועל ירושלים, רותם חטואל מצליח להיות בכושר יותר מחודשיים בלבד בעונה, אמיר גנאח ממשיך להתפתח, אליאל פרץ הופך לבינגו גדול, אנטוניו ספר הופך לשובר שוויון וגם הזרים שיגיעו ישדרגו את הקבוצה. במקרה כזה באר-שבע בהחלט תוכל להיות הרבה יותר תחרותית.
בתסריט הפחות אופטימי, הקבוצה מודחת מאירופה כבר אחרי סיבוב אחד, מקרטעת בליגה המקומית והאוהדים דורשים את ראשו של המאמן, כאשר גם ברקת סופגת ביקורת על כך שהובילה לעזיבתו של ברדה. כבר בשבת נוכל לקבל קריאת כיוון ראשונה לעונה של באר-שבע, במשחק האירופיות מול מכבי חיפה.
אוהדי הפועל ב"ש בטירוף באימון הפתיחה
(באדיבות ONE)
פורסם לראשונה: 01:30, 17.07.24