בבית"ר ירושלים נמצאים בלחץ גדול לקראת הדיון מחר (רביעי) בבית משפט השלום בראשל"צ: הקבוצה הגישה ערעור על החלטת המשטרה לא לאשר את מכירתה לברק אברמוב, אם לא יציב ערבות בגובה 11 מיליון שקל.
לטענת המשטרה, ההחלטה נועדה למנוע מצב שבו כספים שיועברו במסגרת העסקה עם הבעלים משה חוגג יגיעו לידיים חיצוניות ולא ייכנסו לקופת החילוט. בנוסף, המשטרה דורשת גם כי העברת הבעלות על הקבוצה תושלם סופית רק בעוד שלוש שנים, אחרי שישולמו כל הכספים במסגרת העסקה.
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
"מה עדיף, שבית"ר תתפרק? יש פה עניין ציבורי של מאות אלפי אוהדים שצריכים להתחשב בהם"
(צילום: עוז מועלם)
הדיון נקבע תחילה ל-7 באוגוסט, שלושה ימים בלבד לפני הדד-ליין שקבעה ההתאחדות לכדורגל להשלמת העסקה והעברת התקציב של בית"ר לעונה הקרובה, אך הוקדם בעקבות בקשה דחופה מצד המועדון.
"עמדת המשטרה לא ברורה", אמר גורם בבית"ר. "מה עדיף, שבית"ר תתפרק? יש פה עניין ציבורי של מאות אלפי אוהדים שצריכים להתחשב בהם. הרי במילא הכספים שאברמוב אמור להעביר לכיסוי החובות שקשורים ישירות לחוגג עוברים לקופת החילוט, אז איפה הבעיה?".
שמונה ימים בלבד נותרו עד לסיום הארכה שקיבלה בית"ר מההתאחדות, ובקבוצה חוששים מירידת ליגה. זו גם הסיבה שהיועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד עמית פינס, הסכים להוסיף מכתב המלצה לבקשה שהגישה הקבוצה להקדמת הדיון בבית המשפט.
2 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
ברק אברמוב. בית"ר עוד לא בידיו
(צילום: עוז מועלם)

מרוץ המשוכות של אברמוב

אחרי שאברמוב מכר את בני-יהודה לקבוצת רוכשים בראשות משה דמאיו (אגב, דמאיו טרם הגיש בקשה לכינוס הוועדה להעברת הזכויות של ההתאחדות), הוא צריך לעבור את המשוכה המשטרתית, ואם יצליח - יצטרך לסגור גם את נושא ההלוואה או המקדמות. כפי שנחשף אתמול ב-ynet, מי שעשויה להעניק את ההלוואה או המקדמה לבית"ר היא חברת הנדל"ן שרכשה את מתחם האימונים בית וגן.
לפי החוזה בין עיריית ירושלים, מינהל מקרקעי ישראל, בית"ר ירושלים וחברת הנדל"ן, כשיינתנו אישורי הבנייה בבית וגן - אחת מפיסות הנדל"ן היקרות בעיר - תקבל הקבוצה קרקע חלופית של 45 דונם שתשמש אותה למתחם אימונים חדש, וחברת הנדל"ן תממן את בנייתו בעלות של תשעה מיליון שקל. עם זאת, מאחורי הקלעים ישנה הסכמה עקרונית כי הסכום הזה יועבר לבית"ר כבר עכשיו, כמקדמה, על מנת לסייע לאברמוב לכסות את החובות ולהשלים את קניית המועדון מידיו של חוגג.
אברמוב ובית"ר פנו לנתיב הזה, לאחר שהתוכנית של איש העסקים לקבל מעיריית ירושלים ערבות בסכום דומה נחסמה בעירייה. אפשרות נוספת – קבלת הלוואות וערבויות מבעלי מועדונים בכירים בליגת העל – נפלה גם היא. מאחר שהעתקת מתחם האימונים תתבצע רק בעוד מספר שנים, המועדון אמור להחזיר את הסכום הזה על פני השנים הבאות.
במקביל, בבית"ר ממשיכים לטעון כי הקבוצה האמריקאית פועלת לביצוע בדיקת נאותות משמעותית, אולם נראה כי היא לא תוכל להציל את המועדון במקרה שהמכשולים שנותרו לאברמוב לא ייפתרו. במקרה כזה, בית"ר עלולה לרדת לליגה א'. "זה לא סוף פסוק, יכולה להגיע פתאום איזו הלוואה, או שחוגג יישאר. לא ייתנו להוריד את בית"ר", הסביר גורם במועדון.