העונש הכבד שספגה בית"ר ירושלים – הרחקה מאירופה, הכניס את היריבה העירונית הפועל ירושלים למצב בלתי צפוי: הקבוצה כבר קיבלה מסרים כי כדאי לה להתכונן להופעה במוקדמות הקונפרנס-ליג בעונה הבאה.
גם אם העונש יישאר על כנו לאחר הערעור שהגישה בית"ר – וספק רב אם זה יקרה – עדיין לא ברור לחלוטין אם הפועל ירושלים תהיה זו שתקבל במקומה את הכרטיס לאירופה, או שזה יוענק למפסידה בגמר הגביע, מכבי נתניה. בהתאחדות עוד לא הודיעו מי תהיה המחליפה, וייתכן שלא יעשו זאת לפני הערעור בבית הדין העליון. בכל אופן, להפועל ירושלים יש קייס חזק, ולא מן הנמנע שהקבוצה שסיימה במקום הרביעי בליגה תקבל עדיפות על פני הפיינליסטית מהגמר.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
"עשינו הישג ספורטיבי שבכל ליגה ביבשת היה נותן לנו לכרטיס לאירופה", אמר גורם בהפועל ירושלים. "זה לא שסיימנו במקום העשירי ועכשיו אנחנו רוצים לשחק בקונפרנס-ליג. סיימנו אחרי האלופה, סגניתה והקבוצה במקום השלישי".
בצד האדום של ירושלים הוסיפו: "אם נלך על פי הדין והצדק, בית"ר ירושלים בכלל לא הייתה רשאית לשחק העונה בליגת העל, כי היא לא עברה בבקרה בקיץ שעבר וקיבלה הארכות בלי סוף עד שמצאה פתרונות. ודבר נוסף: אוהדי בית"ר ביזו בצורה חסרת תקדים את טקס הנפת הגביע, ואנחנו בעד כל עונש שנועד למגר אלימות. הבעיה של בית"ר היא לא אנחנו ולא בית הדין של ההתאחדות, אלא המעשים שנעשו בסיום גמר הגביע. אנחנו רואים בכך שנקבל את הכרטיס לאירופה צדק פואטי על עונה נהדרת שעשינו על כר הדשא, למרות שאנחנו מספיק ריאליים כדי להבין שיהיה ערעור והוא כנראה גם יתקבל".
3 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר
שחקני בית"ר
"בית"ר ירושלים בכלל לא הייתה רשאית לשחק העונה בליגת העל"
(צילום: שלו שלום)
אתמול הטיל בית הדין עונש כבד על בית"ר ירושלים, בעקבות אירועי גמר גביע המדינה שבו פרצו אוהדיה למגרש וגרמו לביטולו של טקס ההנפה. בנוסף להרחקה מאירופה בעונה הבאה, נגזר על בית"ר קנס בגובה 70 אלף שקל, הפחתת שלוש נקודות על תנאי והרחקה מהגביע על תנאי.
העונש שהטילו הדיינים חמור מזה שביקש תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף במהלך הדיון בשבוע שעבר. רשף דרש אז להפחית לבית"ר שלוש נקודות ליגה ממאזנה בעונה הבאה, אך בית הדין החליט על עונש כבד יותר תוך כדי העברת ביקורת על התובע והעונש המקל שביקש ("יש להצטער כי מסגרת העונשים שאותם דרש תובע ההתאחדות הייתה כה דלה ביחס למקרה כה קשה").
בית"ר, שתערער על ההחלטה, מסרה כי "קיבלנו בתדהמה את העונש שהושת על המועדון על ידי דייני ההתאחדות לכדורגל. מדובר בהחלטה שפוגעת בצורה אנושה במועדון, במאות אלפי אוהדי הקבוצה, בספורט בישראל ובעיר ירושלים שמצפה ונערכת לאירוח משחק כדורגל במסגרת אירופית. בית"ר ירושלים זכתה בגביע בצדק רב ובאופן הוגן וספורטיבי ואנו מצפים כי הדיינים ישכילו להפוך את ההחלטה וכי ההיגיון הישר ינצח, וכמה שיותר מהר, על מנת שנוכל להתכונן במהרה אל המטרה שעומדת מול עינינו והיא השתתפות במוקדמות הקונפרנס-ליג".
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא וגורמים לביטול טקס הנפת גביע המדינה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא וגורמים לביטול טקס הנפת גביע המדינה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא בגמר. הקבוצה תערער
(צילום: עוז מועלם)
בהודעת בית"ר נאמר כי "הבעלים ברק אברמוב קורא לקהל אוהדינו לא לתת יד לאלימות מסוג כלשהו ומבקש בבקשה אישית שלא להפגין מול ביתו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל ודייני בית הדין", אך כ-250 אוהדים לא שמעו לו והפגינו אתמול מתחת לביתו של תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף.
בנוסף, לאחר פרסום העונש הופצו פרטיהם האישיים (כתובות מגורים ומספרי טלפון) של שלושת הדיינים שהטילו את העונש - ישראל שמעוני, נעם ליובין וגיורא לנדאו – בקבוצות השונות של אוהדי בית"ר בווטסאפ וברשתות החברתיות. הדבר הוביל לכך שהשלושה החלו לספוג נאצות ואיומים רבים.
בעקבות זאת, פרסמה ההתאחדות לכדורגל הודעה חריפה: "בעקבות החלטת בית הדין המשמעתי התפתח שיח אלים ומסוכן שמציב אותנו מרחק נגיעה מאסון חלילה. אנחנו מצטרפים להודעה המכבדת והאחראית של מועדון הכדורגל בית״ר ירושלים והבעלים ברק אברמוב להוריד את גובה הלהבות לאלתר ולהימנע מכל אקט אלים, מילולי או פיזי. בתי הדין עצמאיים בשיקול דעתם ופועלים ללא מורא ולא משוא פנים. עצמאותם לעולם לא תעמוד בספק. הדרך הנכונה והמקובלת היא הגשת ערעור לבית הדין העליון כפי שהמועדון הודיע כי יעשה. משטרת ישראל עודכנה על ידי ההתאחדות לכדורגל בהתפתחויות האחרונות וכל מידע שנמצא בידינו יועבר לה. אנו סמוכים ובטוחים כי היא תדע לפעול בנחישות מול מי שיעזו לחצות קווים שלעולם אין לחצות אותם".