הניצחון 2:3 של מכבי ת"א על בני סכנין אמש (ראשון), במסגרת במחזור השמיני בליגת העל, היה גם ציון דרך משמעותי עבור ערן זהבי, שכבש את השער ה-400 שלו בקריירה. זה קרה כשהחלוץ בן ה-36 קבע 0:3 עבור הצהובים לפני שהוחלף על ידי נציג הדור הבא, דור תורג'מן הצעיר.
מאז שהחל את מלאכת הכיבוש לפני כמעט 17 שנה במדי רמה"ש, הבקיע זהבי שערים עבור שישה מועדונים שונים פלוס נבחרת ישראל. לחלק מהשערים היה את היופי, וחלקם הפכו בלתי נשכחים בזכות התארים או ההיסטוריה שהם כתבו. דירגנו את 7 השערים של מספר 7 שניצבים מעל כולם, בשילוב של יופי וגודל המעמד.
5 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ערן זהבי חוגג
שחקן מכבי ת"א ערן זהבי חוגג
זהבי ב'פיו פיו' מסורתי בדרבי
(צילום: עוז מועלם)
מקום 7: טיל לחיבורים הירוקים (23.1.2023): זה היה משחק במעמד צד אחד, בו מכבי ת"א שלטה מהרגע הראשון ופשוט פירקה את מכבי חיפה (0:3), המוליכה באותו זמן וגם האלופה שבדרך בפעם השלישית ברציפות. אחד מהשחקנים שבלטו באותו ערב בבלומפיד היה זהבי, שכבש צמד. הראשון מבין השניים, בדקה ה-63, היה מכל מהלב, מחוץ לרחבה, כשלרועי משפתי, אז שוער הירוקים, לא היה כל כך מה לעשות בנדון. לא סתם קיבל השער את הטייטל "היפה ביותר מאז שחזר זהבי ארצה (מפ.ס.וו איינדהובן)".
מקום 6: לדרבי זהבי משלו (17.3.2014): באחד הקרבות העירוניים הבלתי נשכחים (לפחות בצד הצהוב של ת"א) מכבי ניצחה את הפועל באחד הפינישים המטורפים. איש המשחק, איך לא, היה זהבי, שכבש שלושער כשהדובדבן חיכה לדקה ה-93, שער הניצחון, שלא רק הכניע סופית את הפועל אלא גם הגדיל את הפער מהיריבה בצמרת, הפועל באר-שבע, לכדי 7 נקודות. זהבי, המאמן פאולו סוזה והחברים בצהוב נעלו את המחזור עם צעד משמעותי בדרך לאליפות שנייה ברציפות.
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
משחק עונה במעמד צד אחד וחלוץ אחד. זהבי חוגג צמד נגד מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
מקום 5: מאוסטריה באכזבה (10.10.2019): ויש גם שערים שלא בהכרח נקשרו בערבים קבוצתיים גדולים, כמו הערב המאכזב של נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2020, בארנסט האפל, שנגמר בתבוסה 3:1 כואבת לאוסטריה. בדקה ה-34 סיפק זהבי רגע קסם, עם טיל מ-17 מ' שנדבק לקורה העליונה של המארחת וקבע 0:1 לשחקנים של אנדי הרצוג. אבל היתרון החזיק 7 דקות בלבד אחרי שוויון של מרקו ארנאוטוביץ', בדרך למהפך כואב במיוחד. בסיום המשחק ירדו הכחולים-לבנים למקום החמישי בטבלה.
מקום 4: בדרך לליגת האלופות כובש בבאזל (19.8.2015): אחרי אליפות שלישית ברציפות, מכבי ת"א פתחה את הקיץ במוקדמות ליגת האלופות. הצהובים הגרילו את פ.צ באזל, כאשר זהבי רשם ערב שהפך חלק בלתי נפרד מרגעי השיא של הכדורגל הישראלי. צמד של מספר 7, כולל שער סופר-דרמטי (בהתרוממות מדהימה לנגיחה א-לה רונאלדו) בדקה ה-96, סידר למכבי ת"א 2:2 נהדר ונקודת פתיחה לא רעה לקראת הגומלין בבלומפילד – מרחק 90 דקות מההעפלה שנייה בתולדותיה לשלב הבתים של ליגת האלופות. והיא כמובן עשתה את זה, עם 1:1 במשחק הגומלין משער בדקה ה-24 של...נכון, זהבי.
5 צפייה בגלריה
זהבי ושפיגלר
זהבי ושפיגלר
זהבי ושפיגלר אחרי השער ה-33 במדי הנבחרת, בטרנר
(צילום: עוז מועלם)
מקום 3: עם הרבה כבוד משפילגר (12.10.2021): הכדורגל הישראלי לבש חג לקראת משחקה של נבחרת ישראל נגד מולדובה באצטדיון טרנר. זהבי, אז חלוץ פ.ס.וו איינדהובן, היה במרחק שער אחד משבירת השיא המיתולוגי של אגדת מקסיקו 1970, מוטל'ה שפיגלר, שאפילו התיישב ביציע כדי לחזות בחלוץ כובש את שערו ה-33 במדים הלאומיים ומחליף אותו בפסגת כובשי השערים הגדולים של נבחרת ישראל בכל הזמנים. ובדקה ה-28 זה אכן קרה, בזכות בישול של מנור סולומון. ואיך מספר 7 חגג? בדיוק כמו שפיגלר במשחק המפורסם מול שבדיה במונדיאל 1970 - עם יד מונפת לשמיים. יופי של מחווה, יופי של קלאסה.
5 צפייה בגלריה
זהבי מרחף מעל הגנת ליון
זהבי מרחף מעל הגנת ליון
זהבי מרחף מעל הגנת ליון
(צילום מסך)
מקום 2: המספרת שהטריפה את אירופה (7.12.2010): באותו ערב, בסטאד דה ז'רלאן, כל אירופה גילתה מי זה ערן זהבי. במסגרת המחזור הנועל של שלב הבתים של ליגת האלופות. בדקה ה-70, אחרי הגבהה מדודה של סלים טועמה, ריחף זהבי באוויר ושלח מספרת מהסרטים שהרעידה את הרשת של ליון. אז אומנם הפועל ת"א ספגה בדקה ה-88, סיימה ב-2:2 ונפרדה מאירופה עם המקום האחרון בבית, אבל זה לא מנע מהרגע הזה להפוך לבלתי נשכח. באפריל 2011, מגזין הספורט "פראנס פוטבול" דירג את הגול במקום ה-34 (מתוך 50) של שערי הצ'מפיונס בכל הזמנים.
5 צפייה בגלריה
זהבי חוגג שערי אליפות בטדי
זהבי חוגג שערי אליפות בטדי
זהבי חוגג שער אליפות בטדי
(צילום: טל שחר)
מקום 1: הריבאונד שהביא אליפות (15.5.2010): זה לא הגול הכי יפה של זהבי, אבל בוודאות הדרמטי ביותר שלו - ושל הכדורגל ישראלי בכלל. ב-15 במאי 2010 זכתה הפועל ת"א באליפות ה-13 בתולדותיה והראשונה לאחר עשר שנים שחונות, בזכות שער של זהבי נגד הנמסיס בית"ר ירושלים, בדקה ה-92 בטדי, במחזור הסיום של העונה, הוא הסתער על ריבאונד וקבע 1:2 שהקפיץ את האדומים לפסגת הליגה עם הבאזר. ותודה גם לרן קדוש, שוער בני יהודה שעצר את מכבי חיפה, וכמובן לאבי לוזון על שיטת הקיזוז.
פורסם לראשונה: 13:28, 11.12.23