מתיחות גדולה בעיר אודינה סביב המשחק בין נבחרת איטליה לנבחרת ישראל מחר (שני, 21:45). בתקשורת האיטלקית מדווחים על אמצעי אבטחה מחמירים שהוצבו סביב האיצטדיון, וכן על צעדים ביטחוניים חריגים.
מחסומי מתכת גבוהים הוצבו סביב האצטדיון, אותו יאבטחו 1,000 שוטרים. האזור סביב האצטדיון נסגר למשך 48 שעות. כבישים נחסמו והתנועה הוסטה באזור האיצטדיון ובית המלון בו שוהה נבחרת ישראל. אוהדי איטליה התבקשו להגיע מוקדם כדי לעבור בדיקות ביטחוניות לפני הכניסה למגרש. לפני המשחק תתקיים בסמוך לאצטדיון הפגנה פרו-פלסטינית, שצפויה למשוך אליה כ-4,000 איש, אולם ייתכן כי המספר יהיה גבוה יותר.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
היערכות שיא. נבחרת ישראל
(צילום: ATTILA KISBENEDEK / AFP)
עקב המתיחות, ההיענות לכרטיסים נמוכה. רק 11,700 כרטיסים נקנו במגרש שיכול להכיל עד 25,000 אוהדים. בנוסף, הוזמנו 500 ילדים מאקדמיות כדורגל מקומיות ו-800 נציגים מקבוצות חובבים באזור, כחלק מיוזמה של ההתאחדות האיטלקית.
מאמן נבחרת איטליה לוצ'אנו ספאלטי בחר להתייחס למצב במסיבת העיתונאים הערב: "יש אנשים בישראל שמתנגדים למלחמה, ואנחנו באים גם לשכנע אחרים שהמלחמה חייבת להסתיים. התפקיד שלנו הוא לשכנע אותם שהמלחמה צריכה להיגמר".
2 צפייה בגלריה
לוצ'אנו ספאלטי
לוצ'אנו ספאלטי
לוצ'אנו ספאלטי
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
מאמן נבחרת ישראל רן בן שמעון אמר מנגד: "אנחנו מנסים להתרכז כמה שיותר בכדורגל. אנחנו רואים את הכל ומרגישים את הכל. הכל עובר דרכנו, אבל אני שולט רק במה שבידיים שלי. זה המצב. אנחנו לא מתלוננים ולא מסתכלים על מה לא בסדר".
קשר הנבחרת דור פרץ אמר: "המצב בישראל לא קל, אבל מצד שני יש לנו פריבילגיה לשחק כדורגל. רוצים לגרום לכולם לשמוח. אנחנו רוצים להיות מרוכזים במשחק ולא במה שמסביב".