נבחרת ישראל החלה את ההכנות שלה לקראת המשחק בשבת (19:00) נגד סקוטלנד וקיימה אתמול (שני) אימון בכורה בגלזגו בסגל חלקי. חלק מהשחקנים עוד שיחקו ביממה האחרונה ולכן רק הערב, אחרי שגם גדי קינדה מקנזס יצטרף, יחלו אימונים בקצב גבוה.
ההרכב של וילי רוטנשטיינר די סגור מראש, אולם היכולת החלשה של עופרי ארד במשחק של מכבי חיפה נגד הפועל באר-שבע, אחרי שתוכנן לפתוח יחד עם ניר ביטון ששיחק החודש 18 דקות בסלטיק ודור פרץ עם 88 דקות מתחילת העונה בוונציה, מעלה סימני שאלה, אבל השלישייה הזו עדיין הפייבוריטית. למרות ההחלטה של רוטנשטיינר לא להתחשב בבקשה של מכבי ת"א לגבי זימונו של עידן נחמיאס, הבלם התאמן, אך מראש הוא לא בתוכניות לפתוח או להשתלב במשחק בגלזגו.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר וניר ביטון באימון
וילי רוטנשטיינר וניר ביטון באימון
וילי רוטנשטיינר וניר ביטון באימון
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
3 צפייה בגלריה
עופרי ארד
עופרי ארד
לא בכושר טוב. עופרי ארד
(צילום: עוז מועלם)
במצבת הבלמים יש גם את איאד אבו-עביד שזומן ברגע האחרון, מה שמצביע על כך שהסיכוי שיפתח נמוך מאחר שלא היה בתוכניות וג'ואל אבו-חנא מלגיה ורשה, שבחודש וחצי האחרונים שיחק בליגה הפולנית שלוש דקות בלבד ועוד 12 דקות נגד לסטר בליגה האירופית.
רוטנשטיינר שיתף את אנשי הנבחרת בתוכנית שלו לניהול המשחק, כשמקרה הצורך הוא יסיט את פרץ לקישור במקום דן גלזר ומנור סולומון (יפתח בקישור עם גלזר וביברס נאתכו) יעלה לחלק ההתקפי עם מונס דאבור וערן זהבי, כשליאל עבדה ושון וייסמן ישולבו.
"זה משחק שאין ממנו דרך חזרה, זה משחק שאנחנו צריכים לבוא ולנצח", אמר רוטנשטיינר לשחקנים שלו. "אם סקוטלנד מנצחת, היא מסיימת במקום השני, בואו נעשה את זה כולם ביחד".
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
(צילום: ראובן שוורץ)
אחרי שבהתאחדות לכדורגל כבר דחו את הניסיון של רוטנשטיינר להחזיר לערן זהבי את סרט הקפטן ברגע שביברס נאתכו לא על המגרש, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet עוד לפני תחילת הקמפיין במרץ האחרון, לא התקיים עוד דיון או בקשה מצד המאמן הלאומי בנושא. בהתאחדות לא רוצים שזהבי יענוד שוב את סרט הקפטן במדים הלאומיים, כשגם חלוץ איינדהובן בעצמו לא מעוניין בכך.
האוסטרי לא היה קשוב להמלצות ההתאחדות להעניק במקרה כזה את הסרט לאלי דסה ובחר באיתן טיבי, אולם עתה הוא נעדר וכעת המועמד המוביל לקבל את הסרט במקום נאתכו, יהיה ניר ביטון, כשגם דסה עוד על הפרק.