ייני: "על ניס אנחנו עוד לא חושבים"
(צילום: באדיבות ONE)
מכבי ת"א מול אריס סלוניקי (20.00, בלומפילד), הפועל באר־שבע מול לוגאנו (21.00) - שתי הישראליות ינסו לייצר לעצמן הערב מקדמה לקראת הגומלין בשבוע הבא בשלב המוקדמות השלישי של הליגה האזורית. כמה נקודות למחשבה.
שובו של זהבי. כחמישה חודשים מאז הפעם האחרונה שבה שיחק במדי איינדהובן, יחזור ערן זהבי (להזכירכם, האיש עבר ניתוח בברך) למגרש וירשום בכורה מחודשת בצהוב. לא בטוח שאם היריבה הייתה פחות חזקה (או לחילופין מכבי הייתה מתחזקת כמו שצריך) מספר 7 היה עולה לשחק, אבל במועדון זקוקים לווינריות שלו. ולאדן איביץ': "זהבי ישחק מול אריס. הוא מוכן, ואני מרוצה מההופעות שלו בשבועות האחרונים. יש אפשרות שהוא יפתח בהרכב".
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
בכורה מחודשת בצהוב. זהבי
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
 איביץ' על הקווים
 איביץ' על הקווים
מטרת המינימום לכל מאמן על הקווים במכבי ת"א היא להגיע לשלב הבתים. איביץ'
(צילום: עוז מועלם)
הכתם של איביץ'. מטרת המינימום לכל מאמן על הקווים במכבי ת"א היא להגיע לשלב הבתים של מפעל אירופי. זה בדיוק היה הכתם של איביץ' בקדנציה הראשונה בקריית־שלום, עם הדחות מול סודובה וסרפסבורג. אחרי שעזב, הסרבי מתח ביקורת על כך שההכנה לאירופה לא הייתה ראויה, ונדמה שהקיץ המצב לא ממש השתפר והפעם היריבות בדרך לשלב הבתים הן גם ברמת קושי גבוהה הרבה יותר. המאמן מודע לאתגר ("מכיר את אריס, קבוצה שהתקדמה מאוד") ויודע שהדחה מול היוונים תיחשב ככישלון והכתם האירופי רק יגדל.
הגברת הזקנה. ההנחתה של תומר חמד בבאר־שבע היא אחת המפתיעות הקיץ. החלוץ ששיחק בחו"ל יותר מעשור, הגיע לטרנר אחרי פגישה אקראית עם אלונה ברקת באירוע חברתי. מי שחשב שהחלוץ בן ה־35 מגיע חלוד, התבדה כבר בהופעה הראשונה שלו במשחק אלוף האלופים. הוא משלים סגל מבוגר יחסית שבנוי משחקנים מנוסים כמו איתי שכטר, מיגל ויטור, איתן טיבי ועוד. חמד יודע לשחק כחלוץ פיבוט, ניחן במשחק ראש מצוין ומול מכבי חיפה גם הזכיר שהוא מסוגל לבשל בצורה חכמה. תוסיפו את האנרגיה החיובית שהוא מביא לחדר ההלבשה ותקבלו בינגו של ברדה את ברקת.
3 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
מגיע לשבועיים חשובים במיוחד מקצועית וכלכלית. ברדה
(צילום: עוז מועלם)
חורף חם. אליניב ברדה הצליח כשחקן במשחקים במפעלים האירופיים (גם בהפועל ת"א וגם בבאר־שבע), וכעת הוא מגיע כמאמן לשבועיים חשובים במיוחד מקצועית וכלכלית – עלייה לשלב הבתים תכניס לקופת המועדון עשרות מיליוני שקלים. בעונה שעברה כשלה באר־שבע מול אנורתוסיס הקפריסאית, אבל עם יוסי אבוקסיס עלתה לשלב הבתים של הליגה האירופית. נוכח היריבות שהוגרלו מולה, ברדה צריך לעשות שלב בתים. לוגאנו אמנם סיימה במקום הרביעי בשווייץ, אבל את העונה הנוכחית פתחה בצורה גרועה ולמעשה מדובר במשוכה שבהחלט ניתן לעבור. בידיעה שבשלב הפלייאוף מחכה לו המנצחת בין זוריה לקראיובה, יריבות סבירות, ברדה מבין שאסור לו לפספס קמפיין אירופי שייכנס גם לחורף.