בהפועל ת"א חוששים מאסון. זאת אחרי שבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל דחה את בקשת הקבוצה להעתיק את ריצוי עונש סגירת היציעים 4-5 למשחק הבית שאחר הדרבי, שיתקיים בעוד כשבועיים. כתוצאה מהעונש, שני ארגוני האוהדים הגדולים ה"אולטרס" וה"פנאטיקס" צפויים לצפות במשחק בשני יציעים סמוכים, ולפי חוות דעת שהביא המועדון, כוחות האבטחה מזהירים שמדובר בהחלטה שעלולה להוביל לאירוע אלים.
בהודעת המועדון נכתב: "הבקשה לדחות את ריצוי העונש היתה נוכח הסיכונים הבטיחותיים החמורים שנוצרים כתוצאה מהחלת העונש במשחק זה. הבקשה נומקה בגיבוי של חוות דעת מקצועיות רבות שקיבל המועדון מגורמי אבטחה, ביטחון וניהול אירועים"
1 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
מופע אבוקות בשער 5, בלומפילד
(צילום: נדב אבס)
"חשוב לציין כי המועדון ביקש לדחות את ריצוי העונש למשחק הבית העוקב ובכך לשמור על עקרון השוויון בפני החוק. למרבה הצער, תוך התעלמות מהנימוקים והטיעונים שהוצגו, סירב בית הדין ודחה את הבקשה על הסף”.
בהחלטה של אב בית הדין העליון, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, נכתב כלפי הבקשה של הפועל ת"א: "אין זו הפעם הראשונה בה מוגשת בקשה לדחיית מועד ביצוע עונש של סגירת יציעים מטעמים ביטחוניים לכאורה, או שמא גם מטעמי נוחיות, כאלה או אחרים. בקשות דומות נדחו בעבר. ריצוי עונשים חייב להתבצע בהתאם להוראות התקנון, ואין לסטות מהן. חזקה על כוחות הביטחון שישכילו לשמור על הסדר הציבורי ועל בטיחות הקהל, בכל מצב. הבקשה נדחית”.
בעקבות ההחלטה וסמיכות הקהלים המעודדים של המועדונים המשחק יאובטח על ידי המשטרה. "סטרשנוב קיבל החלטה שמביאה איתה סיכונים", אמרו במועדון. "בסופו של דבר הוא יהיה אחראי. אנחנו הגענו עם חוות דעת מסודרות ורשמיות שמזהירים מפני ההשלכות, והוא בחר להתעלם מהן".