גרסת המשטרה לאירועי המשחק
(באדיבות one)
מהומה גדולה נרשמה אמש (שני) בסיום ה-2:2 בין מכבי ת"א לבית"ר ירושלים בטדי. עימותים נרשמו בין כוחות המשטרה ואוהדי החוץ ביציאה מהאצטדיון, ובסרטונים שהופצו נראים חלק מהם מוכים על ידי השוטרים, וטוענים לאלימות חסרת הצדקה.
דניאל, אוהד מכבי ת"א בן 34, היה אמש במשחק ושיתף: "כשיצאנו מהאצטדיון המשטרה פתחה רק יציאה אחת ונוצרה צפיפות מטורפת. היינו 6,000 אוהדים, ילדים ומבוגרים, בדוחק מטורף. אנשים התעלפו. אני ואחרים ביקשנו עזרה מהשוטרים וחלק מהם התנהגו בצורה מחפירה וקיללו אותנו. זו הזיה. כל מה שביקשנו זה לפתוח יציאה נוספת. שוטר צריך לשמור על האזרח, אנחנו לא באינתיפאדה".
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א בטדי
אוהדי מכבי ת"א בטדי
אוהדי מכבי ת"א בטדי
(צילום: עוז מועלם)
"20 שוטרים נכנסו באוהדים בלי הכרה ובלי רחמים והיכו אותם", המשיך דניאל. "פירקו שם אנשים במכות, קיללו, דחפו והעיפו. רציתי לעזור לילד שהיה שרוע על הרצפה ובעטו בו. ביקשתי מהשוטרים שיהיו יותר עדינים והם אמרו לי 'סתום את הפה שלך כי אחרת תעצר'. היו שם מעצרים לא פרופורציונאלים. אולי משטרת ירושלים רגילה להפרות סדר וכנראה שהם התכוננו פה לאינתפיאדה. אנחנו אוהדי כדורגל שהתנהגו אליהם כמו אל אחרוני העבריינים".
מכבי ת"א פרסמה אמש הודעה בה נכתב: "התמונות והעדויות שזורמות אלינו מהאוהדים הרבים שיצאו מאצטדיון טדי חמורות מאוד. הגיע קהל גדול של מכבי תל אביב למשחק ולא ייתכן שהוא ייצא משם כשהוא סופג אלימות כזו משוטרים כשהסיבה לא נראית מוצדקת. זאת לא הפעם הראשונה שאוהדים נתקלים בהתנהגות כזו מצד שוטרים בטדי ובסוף אוהדים לא ירצו להגיע לשם. נמשיך ללמוד את העובדות ונפעל בהתאם".
מדוברות המשטרה (ירושלים) נמסר אמש: "במהלך הערב ועד שעה זאת, פעלו כוחות משטרה רבים בסיוע סדרנים ומאבטחים לשמירת הסדר הציבורי ומניעת אירועי אלימות לקראת, במהלך ולאחר משחק הכדורגל שנערך באיצטדיון טדי. כבר טרם המשחק, אותרו מספר אוהדים שהגיעו כשהם חמושים באבנים וכלי תקיפה (מוטות עץ וברזל) וחשודים אלו נעצרו על ידי כוחות המשטרה. בהמשך, במהלך המשחק החלו זריקות חפצים בין יציעי קהל האוהדים משני הקבוצות".
2 צפייה בגלריה
כלי תקיפה שנתפסו ע"י המשטרה
כלי תקיפה שנתפסו ע"י המשטרה
כלי תקיפה שנתפסו ע"י המשטרה
(צילום: משטרת ישראל)
במשטרה הוסיפו: "בסיום המשחק, החלו קומץ אוהדים להפר את הסדר תוך יידוי חפצים. בעקבות כך פעלו השוטרים לבצע את מעצרם של מעורבים בכך, תוך שמספר אוהדים ניסו לסכל את פעולות המשטרה וקראו קריאות גנאי לעברם. בניגוד לטענות שפורסמו בחלק מכלי התקשורת, בסיום המשחק נפתחו מספר שערי יציאה לטובת אוהדי הקבוצה כדי לאפשר יציאה אל מחוץ לאצטדיון באופן בטוח. במהלך הערב הועברו לחקירה במשטרה 10 חשודים - 1 בעקבות הדלקת זיקוק שזוהה באמצעות מצלמות האיצטדיון ובסיוע תצפית הוכוון כוח שעצר את החשוד, 1 שנתפס ברשותו גז פלפל, 6 בגין הפרת סדר ו-2 בגין תקיפת שוטרים. משטרת ישראל תפעל בנחישות כלפי אלימות במגרשים וכנגד אלו שיגיעו אל מגרשי הספורט במטרה להיפגם לזירת קרב, להפר סדר ובכך לפגוע בחוויות הספורט של קהל האוהדים".