אלון חזן, מאמן נבחרת ישראל, מדבר לפני אלבניה
( צילום: חגי דקל)
"יש לי עקרונות, אני לא אסטה מהם", צוטט ערן זהבי עונה ליוסי בניון בשיחה הטעונה על משבר ה"חדר משלי", עליו התעקש כוכב הנבחרת מול המנהל המקצועי. נשבע לכם שפרצתי בצחוק כשקראתי את המשפט הזה. אם הציטוט מדויק, מדובר במשפט שהוא כל כך מגוחך עד שהוא כבר נושק לגאוני. איזה עקרונות? מה עקרונות? כולה התפנקת ודרשת חדר לבד מבלי להתערבב עם פשוטי הסגל.
בואו לא נתבלבל, פריבילגיות ופוזה של כוכב מועדף הם לא בדיוק עקרונות - יותר בכיוון של גינוני פרימדונה שתובעת כבוד. זורק סרט הקפטן לא הפך פתאום לגרסה כדורגלנית של וירג'יניה וולף ויוצא למאבק כדי שלכל שחקן יהיה חדר משלו. הוא עדיין בצד החזק והעשיר שיודע לצעוק ודורש קודם כל בשביל עצמו.
זה גאוני כי האמירה הזו מזקקת בדיוק את האישיות הערן זהבית. האיש כל כך מלא בעצמו שהוא לוקח סיטואציה מינורית למדי שבה הוא יוצא קטנוני, הופך את היוצרות ורואה בעצמו קורבן של גורמים שמנסים להתנכל לו. ולכן, שבוי באגו טריפ שפומפם במשך שנים, זהבי מתנסח בפומפוזיות מופרכת שמזכירה פוליטיקאים וזורק את ה"יש לי עקרונות, אני לא אסטה מהם". גבר, אף אחד לא ביקש ממך לסטות מעקרונות, רק אם אפשר שתשים ראש לילה או שניים יחד עם נאתכו או וייסמן בחדר.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
כל כך מרוכז בעצמו שהוא לא רואה את האנשים סביבו. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
זהבי כל כך מרוכז בעצמו שהוא לא רואה את האנשים סביבו, את הצרכים, את השינויים שמנסה הצוות החדש להביא לנבחרת. הוא התרגל אצל האוסטרים לישון בחדר לבד ועכשיו ש"לא ינסו לחנך אותי" כפי שכתב בהודעה שפרסם. לעוד מישהו זה מזכיר התנהלות של נער מתבגר שמתקשה לשלוט בכעסים?
זהבי הוא ווינר אדיר וסקורר מחונן, איש לא יכול לקחת את זה ממנו (ובואו נמהר ונבהיר כדי שאיש לא ייעלב חלילה - לאיש גם אין כוונה לקחת את זה ממנו). אבל שוב אנחנו רואים שלצד הגולים והניצחונות, ישנו גם החלק המאוד לא נעים באישיות שלו.
2 צפייה בגלריה
אותו אגו שגורם לא להתאמן כמו משוגע כדי להפוך לגדול הכובשים בישראל, גרם לו לשבור את הכלים מול יוסי בניון
אותו אגו שגורם לא להתאמן כמו משוגע כדי להפוך לגדול הכובשים בישראל, גרם לו לשבור את הכלים מול יוסי בניון
אותו אגו שגורם לא להתאמן כמו משוגע כדי להפוך לגדול הכובשים בישראל, גרם לו לשבור את הכלים מול יוסי בניון
(צילום: עוז מועלם)
מצטער, אבל אני מעולם לא קניתי את ההתנצלות של זהבי אחרי זריקת סרט הקפטן, גם לא את ההתנהלות הכאילו בוגרת ומפרגנת לחברים לקבוצה/נבחרת, או את סיפורי חדר ההלבשה בסגנון "אני אחנוך את אוסקר גלוך" - תמיד התלוותה לכך תחושה לא נוחה של פטרונות והתנשאות.
האגו ארב שם תמיד, רק חיכה לפרוץ החוצה. לא משנה אם זה בקריית שלום, הולנד או סין ששם בכלל "צריכים לבנות פסל שלי בכניסה לאצטדיון". לפעמים הוא טושטש בפילטרים של אינסטגרם או בג'סטות גורפות לייקים למוטל'ה שפיגלר, אבל בסוף זהבי לא יכול לזייף. האגו שלו חזק ממנו. אותו אגו שגורם לו להתאמן כמו משוגע כדי להפוך לגדול הכובשים בישראל, גרם לו לשבור את הכלים מול יוסי בניון ולהציב לו אולטימטום בנושא כל כך שולי כמו חדר במלון.