"אני לא הולך לשום מקום": צפו בגולדהאר מדבר
(צילום: ONE)
יומיים לפני משחק פתיחת העונה בליגה מול בני ריינה, קיימה היום (שישי) מכבי ת"א מסיבת עיתונאים. הבעלים מיץ' גולדהאר, שהגיע לישראל לראשונה אחרי שנתיים, דיבר על כל העניינים הבוערים וגם מנהל מחלקת הכדורגל ברק יצחקי והמאמן ולאדן איביץ' ענו לשאלות העיתונאים.
מיץ' גולדהאר פתח ואמר: "נהניתי אתמול מאוד. זו הפעם הראשונה שלי בבלומפילד, בבלומפילד החדש. התרגשתי מהאוהדים, מהאווירה, אצטדיון מלא, תמיכה מדהימה מצד האוהדים שלנו. זה אחד הדברים שמעוררים בי השראה להמשיך במסע ובפרויקט. זו דרך נהדרת לחזור לישראל וזה נפלא להיות כאן".
גולדהאר הוסיף: "אנחנו תמיד מנסים לבנות את המועדון החזק ביותר שאפשר, בכל שנה. קבוצות לא תמיד מוצאות את הכימיה והנוסחה וזה נורמלי, זה דבר שקשה לעשות. למדנו מהניסיון שלנו ומהטעויות שלנו. אנחנו מנסים להשתפר ולתקן טעויות. למדנו הרבה בשנים האחרונות, אנחנו ממשיכים ללמוד ואנחנו לא מושלמים. אנחנו מרוכזים בלבצע את הדברים בצורה נכונה. המוטיבציה תמיד הייתה דומה, לבנות מועדון. זה תהליך ארוך טווח. אנחנו צריכים לבצע מהלכים, לפעמים במהירות. אנחנו פחות או יותר על המסלול הנכון, לא בדיוק איפה שאנחנו רוצים להיות".
3 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר בעלי מכבי ת"א
מיץ' גולדהאר בעלי מכבי ת"א
נהנה מאוד מהמשחק מול ניס. גולדהאר
(צילום: עוז מועלם)
על ולאדן איביץ' אמר: "היה לי חשוב להחזיר אותו. נשארנו בקשר גם אחרי שהוא עזב. התאמה טובה היא לא דבר שקל למצוא. יש בינינו התאמה טובה ואנחנו חולקים עקרונות דומים, פילוסופיות דומות. אני מאמין שזה היה ברור מהרגע שנפגשנו. אני סומך על השיפוט של ולאדן והמקצוענות שלו. זה מייצג את הדברים שאני רוצה במועדון הזה. אני איש עסקים עקשן? אני לא רואה את זה כך, אבל אני בטוח שכל אדם עקשן לא חושב שהוא עקשן. נהדר שוולאדן חזר".
על ההיעדרות הממושכת שלו מהארץ: "זה קרה בגלל הקורונה וגם בגלל העסקים שלי בקנדה. אני עסוק מאוד בקנדה, אני צריך להיות שם או שהספינה לא תפליג בכיוון נכון. אני בקשר יומי עם ג'ק אנגלידיס וברק יצחקי ואני מדבר גם עם ולאדן. אנחנו מנסים לבצע את המהלכים הנכונים, לבנות מועדון חזק. השאיפות שלנו הן פנימיות, הדרייב הוא פנימי. אנחנו מסתכלים על עצמנו ויודעים מה אנחנו רוצים להיות, זה לא קשור למה שקבוצות אחרות עושות. אנחנו תמיד מנסים לפעול מוקדם בחלון ההעברות, אבל זה לא יוצא לפועל. לפני שנתיים ושלוש עשינו דברים עם מטרות דומות, אני חושב כמה חישובים מוטעים שזה נורמלי וקורה בכל מקום. אי אפשר תמיד לעשות את הדברים בצורה נכונה. אני לא חושב שאיבדנו קשר עם הצמרת בשנים האלה. אבל אנחנו צריכים לתקן את מה שעשינו. היינו צריכים לעשות את הצעדים האלה. אתם רואים שהחתמנו את זהבי בשלב מוקדם וזה היה חשוב".
על ברק יצחקי: "אני מאמין בברק מאוד, אני מכיר אותו הרבה זמן. אני הבעלים כבר 12 שנה, אני מכיר את ברק מההתחלה. אתה רוצה לבנות קבוצה כדי לעשות רעש עונה אחת אז זה בסדר, אתה רוצה לבנות מועדון וארגון ראוי? אתה צריך אנשים שאתה סומך עליהם". על אצילי ומיכה: "כבר דיברתי על זה, אני לא חושב שצריך שוב לדבר על זה. אני עומד מאחורי ההחלטה הזו. אין לי תגובה לגבי ההחלטה של בעלים אחרים שהחתימו אותם. מה שמעניין אותי זו רק מכבי ת"א ואיך שאנחנו עושים דברים. ההחלטה לשחרר אותם לא נבעה מעניינים ספורטיביים, יש דברים יותר חשובים מכדורגל. אנשים אחרים יחליטו בשביל המועדונים שלהם. בשבילנו זו לא החלטה של כדורגל. אני לא מסתכל על זה וחושב שהפסדנו שחקן כזה או אחר, אנחנו מרוכזים במועדון שלנו ובעצמנו". על עתידו אמר גולדהאר: "אני כאן ולא מתכוון ללכת לשום מקום".
כשנשאל לגבי ערן זהבי אמר גולדהאר: "אתה צוחק עליי? אתה שואל למה הבאתי את זהבי? כמה זמן יש לך? לא אדבר על ההרכב או על מי ישחק כמה ואיך".
3 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר בעלי מכבי ת"א עם ולאדן איביץ', ברק יצחקי
מיץ' גולדהאר בעלי מכבי ת"א עם ולאדן איביץ', ברק יצחקי
הגיעו למסיבת עיתונאים לרגל פתיחת העונה. גולדהאר, איביץ' ויצחקי
(צילום: עוז מועלם)
מנהל מחלקת הכדורגל ברק יצחקי אמר: "עשינו מהלכים טובים, התחלנו לעבוד מוקדם יחסית. אני שמח על ההחתמות ואני חושב שעשינו דרך טובה, בטח עם החזרת שחקנים ישראלים בכירים למכבי ת"א, החזרנו שחקנים בכירים וטובים וגם שחקנים עם אופי. זה משמעותי וראינו את זה במשחקים האחרונים, גם בסלוניקי וגם אתמול כששיחקנו מול קבוצה שפערי האיכות מולה גדולים מאוד, אבל עם האופי של השחקנים ידענו להתמודד ולצאת ממצב לא פשוט. לא סיימנו את הבנייה, יהיו עוד כמה שינויים".
לגבי עסקת קארצב: "זה היה טוב לשלושת הצדדים, קיבלנו שחקן כישרוני מאוד כמו גבי קניקובסקי שהוא משמעותי מאוד. עדן קארצב נכנס לעונה אחרונה של החוזה ולא היה רצון להאריך את החוזה אז העסקה טובה לכל הצדדים. אני מאחל לעדן בהצלחה".
על מאבק האליפות: "אני לא מסתכל על קבוצות אחרות, אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו ומה שאנחנו עושים. אם נמשיך בדרך הזאת עם שינויים קטנים, העונה הזו תיראה הרבה יותר טוב מהשנים האחרונות".
3 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר בעלי מכבי ת"א עם ולאדן איביץ'
מיץ' גולדהאר בעלי מכבי ת"א עם ולאדן איביץ'
שמח מאוד שהצליח להחזיר אותו. גולדהאר עם איביץ'
(צילום: עוז מועלם)
המאמן ולאדן איביץ' אמר: "אני לא יכול לחזות מראש דברים. אני רק יודע שהליגה מתחזקת מעונה לעונה וזה טוב לכדורגל הישראלי ולכולם. אנחנו מתחילים את הליגה ביום ראשון, המטרה שלנו היא כמובן להיאבק על האליפות. יש לנו הרבה דברים לעשות כדי להכין את עצמנו בכל אימון ובכל משחק ולתת 100% בכל יום. יש לנו שלושה חלוצים? יש לנו ארבעה כי יש לנו גם את תורג'מן שהוא חלוץ טוב. מה יקרה כשאשחק עם חלוץ אחד? אולי מדי פעם נשחק עם חלוץ אחד, לפעמים עם שלושה. טוב שיש שלושה חלוצים שכובשים והתחילו את העונה בצורה טובה. הם עובדים קשה ומבחינתי הכי טוב שהם חלק מהקבוצה ועושים את המיטב עבור הקבוצה. חלק בהרכב וחלק על הספסל, אבל הם משרתים את המטרה של הקבוצה.
"לא צריך לדבר על ערן זהבי ומה הוא יכול לתת לנו. אני בטוח שכל מאמן בליגה הזו וגם בליגות אחרות היה רוצה את השחקן הזה בקבוצה. כל אוהדי מכבי ת"א גאים בזה שהוא כאן. יש לי כאב ראש בכל משחק לגבי מי ישחק, אבל זה כאב ראש חיובי והמטרה שלי היא לנצח ולתת את המיטב לקבוצה. בשביל זה אני כאן. אנחנו צריכים לעבוד. יש לנו משחק ביום ראשון מול קבוצה שהתקדמה מאוד בשנים האחרונות. היא תבוא עם המון מוטיבציה כי היא משחקת נגד מכבי ת"א. אנחנו מרוכזים רק בעצמנו ובגלל זה לא משנה לנו מה הקבוצות האחרות עשו לגבי המשחקים בין המשחקים האירופים. אנחנו חושבים רק על עצמנו. יש לנו את הפילוסופיה שלנו, מה שקבוצות אחרות עושות? אנחנו מכבדים את כולם, אבל חושבים רק על עצמנו".