בית"ר ירושלים ספגה היום (רביעי) עונש קשה מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, בעקבות התנהגות אוהדיה מול הפועל ת"א. אחרי שהקהל התפרע, הוחלט לגזור על הירושלמים עונש של סגירת היציע המזרחי לשלושה משחקים בפועל.
עוד הוחלט לקנוס את הקבוצה בסכום של 35 אלף שקל ולהטיל עליה עונש על תנאי של משחק רדיוס אחד בגין הרשעה חוזרת. בפסק דין נוסף, הקבוצה נקנסה ב-20 אלף שקל נוספים על התפרעות אוהדים.
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים. הקבוצה ספגה עונש כבד
(צילום: עוז מועלם)
בהחלטה של בית הדין, נכתב, בין השאר: "הנאשמת לא הצליחה בסופו של דבר לאתר אף אוהד אשר אחראי על השלכת החפצים. בהעמדתה לדין ה-19 העונה (והיד עוד נטויה בגין שני כתבי אישום שהוגשו בשל האירועים במשחקים נגד בני סכנין והפועל עפולה), הרי שראוי לנקוט ביד קשה לעניין העונשים שיחולו על הנאשמת".
"בשבועות האחרונים ניכרת לכאורה מדיניות 'חדשה ישנה' מצד הנאשמת, שמעדיפה לזנוח את מלחמתה באותם אוהדים מתפרעים וטוענת כי אינה מצליחה לאתר את אותם פורעים, ומוצאת את עצמה מבלה שבוע אחר שבוע באולמות בית הדין. בסופו של יום מהווה הדבר בעייתיות של הנאשמת ועליה להבין שמדובר במדרון חלקלק מאוד, אשר בסופו תהום של אלימות שתלווה בנפגעים ללא כל צל של ספק".

בית"ר: "ענישה קיצונית וחסרת פרופורציות"

בית"ר ירושלים זעמה על העונשים והגיבה בחריפות: "בית הדין של ההתאחדות לכדורגל שוב הוכיח את האטימות שלו כלפי בית"ר ירושלים וקלות הדעת בה הוא מעניש את המועדון מבחינה כלכלית. לא ייתכן כי תהיה ענישה כל כך קיצונית וחסרת פרופורציות שפוגעת בסופו של דבר בכל קהל האוהדים המסור שלנו".
"איך ייתכן כי משחק נעצר לעשר דקות בגלל עשרות אבוקות שנזרקו מכיוון יציע אוהדי הפועל תל אביב אל כר הדשא והעונש של בית״ר הוא קשה יותר? האם זה קשור לכך שתובע ההתאחדות ניר רשף הינו אוהד מושבע של הפועל ת"א?".
"אנו כמובן נערער על ההחלטה ובמידה ולא יהיה שינוי המועדון מתכוון ללכת לבית דין אזרחי בנוגע לעונשים הכבדים שספגנו וחוסר הפרופורציות המשווע. מעבר לסגירת היציע שמעניש למעלה מ-7,000 איש, אי אפשר להסביר עונש כלכלי אדיר על כמה זיקוקים לפני פורים במשחק חסר חשיבות".
2 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר מאוכזבים
שחקני בית"ר מאוכזבים
לא יהנו מעידוד של האוהדים ביציע המזרחי במשחקים הקרובים. שחקני בית"ר
(צילום: עוז מועלם)
"יחד עם זאת אנו פונים גם לקהל אוהדינו בדרישה לחדול לאלתר מפעולות שפוגעות בקבוצה. הפעולות האלה עלו למועדון מאות אלפי שקלים מתחילת העונה, ובמקום שיילך לטובת המועדון הוא הולך אל ההתאחדות לכדורגל".
מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה לדברים: ״אפשר לחלוק על עונש כזה או אחר, אפשר לערער עליו - אבל אין שום אפשרות לתגובה משולחת כל רסן כנגד איש מקצוע מהשורה הראשונה, נטול כל פניות, דוגמת תובע ההתאחדות לכדורגל עו״ד ניר רשף. צר לנו על הניסוח המתלהם והמסוכן בו בחרה בית״ר ירושלים ואנחנו מצפים מראשי המועדון לתקן זאת בהקדם״.
אגב, גם הפועל ת"א הופיעה היום בפני בית הדין המשמעתי של ההתאחדות, נקנסה ב-40 אלף שקל ונענשה בהפחתת נקודה על תנאי, בגין השלכת אבוקות אל כר הדשא באצטדיון טדי.