אחרי שספג לא מעט ביקורת על כך שלא הגיב למעשה הטבח הנוראי של החמאס, קשר נבחרת ישראל ופרנצווארוש מוחמד אבו פאני התייחס היום (שישי) לראשונה למצב הביטחוני בארץ.
בסטורי באינסטרם, גינה אבו פאני את התקיפה המזעזעת, ותקף את אלה שביקרו אותו ודרשו ממנו להתייחס לאירועים רק משום שהוא ערבי. "דבר ראשון ושיהיה הכי ברור לכולם. אני מגנה את כל האירועים שהיו בשבוע האחרון בתור בן אדם אנושי", כתב הקשר. "אני לא מגנה את זה בתור ערבי. אני אומר את זה כבן אדם של שלום, שרוצה לחיות בשלום עם כולם, ללא הבדל של גזע, מין ודת.
3 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני
"רוצה לחיות בשלום עם כולם, ללא הבדל של גזע, מין ודת". אבו פאני
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
הסטורי של אבו פאני
הסטורי של אבו פאני
הסטורי של אבו פאני
(אינסטגרם)
"בכל פעם שיש אירוע כזה או אחר ומבקשים מערבים לגנות את האירוע כאילו אנחנו אחראים על האירוע, זה לא מקובל. אולי הגיע הזמן שנפסיק לקטלג אנשים ולשים אנשים במשבצות כאלו ואחרות כמו שאוהבים לעשות. כבר הסיקו מסקנות לגביי בגלל שלא הגבתי ושתקתי כמו שאני שותק בדרך כלל כשדבר כזה או אחר קורה במדינה, כי בסופו של דבר אני שחקן כדורגל, לא פוליטיקאי ולא שר בממשלה".
בהמשך דבריו תקף אבו פאני את אלה שתקפו אותו, ביניהם אשתו של רז מאיר ושחקן ההגנה של נבחרת הנוער שון עדרי. "תודה רבה לכל הנשים של הכדורגלנים למיניהן שתרמו ותמכו בקללות אליי ולמשפחתי", כתב אבו פאני. "דבר אחרון, לילד הפישר הקטן שלא ראה כלום בחיים שלו שון עדרי או שלא יודע איך קוראים לו וכנראה לא הייתי יודע איך קוראים לו אם לא היה מעלה סטורי כזה, תתעסק בכדורגל ולא בגזענות. מאחל לכולם רק בריאות ושלום וימים שקטים".
שון עדרי מיהר להגיב עם סטורי משל עצמו: "אני מקבל את כל הודעות התמיכה שלכם, אני מעריך ואוהב כל אחד ואחד מכם. אני עומד מאחורי המילים שלי ולא מחזיר אליי כלום. נכון אולי אני ילד *שעוד לא* עשה כלום אבל אמשיך לעבוד קשה בכל יום ויום כדי להגיע הכי רחוק שאפשר ואף פעם לא אשכח את המקום שהביא לי במה לפרוץ. עם ישראל חי וקיים!".
גם מאוויס צ'יבוטה, ששיחק עם אבו פאני במכבי חיפה עד הקיץ האחרון, הגיב לדבריו של הקשר. "זה לא עוד פיגוע פה או פיגוע שם. זה משהו גדול שקרה במדינה שלנו", כתב חלוץ הפועל ת"א. "בסופו של דבר אתה קודם כל ישראלי שנולד בישראל, לפני הכל. ברגע שאתה ישראלי אתה חייב להגיב ולא רק אתה. כולנו. בשביל מה יש לכולנו עוקבים באינסטגרם? כדי להעביר מסר ולא רק בישראל - בכל העולם, שיראו מה שקורה פה ולמה? כי שחקנים אחרים שלא קשורים לישראל וכל הכוכבים הגדולים מגיבים ואתה לא מגיב?".
3 צפייה בגלריה
מאוויס צ'יבוטה
מאוויס צ'יבוטה
"אני לא ישן ולא מפסיק לבכות". צ'יבוטה
(צילום: עוז מועלם)
"זה לא לכתוב כמו פוליטיקאי אלא להגיד את האמת כמו שהיא. כל מה שהחמאס עשה זה רע, יותר מרע, זה דאעש. העם לא מטומטם. העם רואה שתיקה. אתה חייב להגיד, זאת המדינה שלנו. אני לא ישן ולא מפסיק לבכות, זה העם שלנו. אתה קודם כל ישראלי לפני הכל. ואתה מייצג את ישראל. והמשפחה שלי גם ישראלים, ואנחנו חייבים להגיב".
כזכור, ביוני האחרון ספג אבו פאני קללות, קריאות גזעניות ושריקות בוז במהלך משחק הנבחרת נגד אנדורה בטדי (1:2)."עברתי לילה קשה, בכיתי לא מעט, הרבה מחשבות עברו לי בראש", הוא סיפר לאחר מכן בריאיון בלעדי ל"ידיעות אחרונות". זה לא הגיוני שהקהל שאמור לעודד אותך יקלל אותך, באתי לשחק בשביל הנבחרת וקיבלתי יחס משפיל ופוגע. אני אדם לפני שאני שחקן, יש לי לב, רגש, משפחה. די, נמאס כבר. צריך להכניס את האוהדים הגזענים לכלא, מקומם מאחורי סורג ובריח. שיתביישו להם".