כמעט יממה לפני גמר גביע המדינה בין הפועל באר-שבע למכבי פ"ת (חמישי, 20:30, בלומפילד), מאמן האדומים, אליניב ברדה, טרם החליט באופן סופי מי יעמוד בין הקורות במשחק החשוב.
האמת, אף אחד לא ציפה לזה לפני כחודש. מאז הניצחון 2:3 על מכבי נתניה בחצי הגמר, היה ברור למאמן שהוא ימשיך להעניק קרדיט במשחקי הגביע לאופיר מרציאנו.
2 צפייה בגלריה
אליאסי ומרציאנו
אליאסי ומרציאנו
אליאסי ומרציאנו
(צילום: עוז מועלם)
ויטור: "כל אחד יכול לטעות, זו היסטוריה"
(באדיבות ONE)

השוער בן ה-34 שהצטרף הקיץ לבאר-שבע במטרה להיות השוער הראשון כמחליפו של עומרי גלזר, שנמכר לכוכב האדום בלגרד, פתח בצורה לא טובה את העונה ולאחר שנפצע איבד את מקומו בהרכב לניב אליאסי, שוער צעיר (22.5) ואלמוני, שלקח את ההזדמנות בשתי ידיים, הציג יכולת גבוהה והמשיך לפתוח במשחקי הליגה גם לאחר שמרציאנו הבריא.
יכולתו הגבוהה השיגה לו זימון ודקות משחק בנבחרת הצעירה של ישראל ומקום בסגל הנבחרת לאולימפיאדה בקיץ. במקביל, החליט ברדה להשאיר את מרציאנו בעניינים וכנהוג באירופה לתת לשוער השני לפתוח במשחקי הגביע. גם מרציאנו בתורו ניצל את ההזדמנות ונראה טוב בארבעת משחקי הגביע שקיימה הקבוצה עד עתה והסתיימו בניצחון ולכן היה זה אך טבעי שיפתח גם בגמר.
2 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
עדיין מתלבט. ברדה
(צילום: עוז מועלם)
הטוויסט בעלילה הגיע לאחר שמרציאנו קיבל הזדמנות נוספת לשחק בליגה בשני המחזורים האחרונים משני שיקולים עיקריים: להכניס אותו לכושר משחק לקראת המשחק המכריע וכן בגלל שחלה ירידה משמעותית ביכולת של אליאסי. הפעם, מרציאנו לא ניצל את ההזדמנות ונראה רע מאוד. ביום שלישי שעבר נגד מכבי חיפה (4:1) ובשבת נגד בני סכנין (4:1).
מבחינת הקהל, ישנו לחץ כבד על ברדה להרכיב בגמר את אליאסי והאוהדים לא ניסו להסתיר את דעתם גם במהלך המשחקים האחרונים, חלקם אפילו קיללו את השוער. יש לציין, בקריירה שלו כבר עבר מרציאנו מקרה די דומה, כשהיה שוערה של פיינורד ההולנדית. זה קרה בעונת 2021/22 אז שימש כשוער השני של מועדון הפאר. מרציאנו קיבל הזדמנות להראות את יכולתו בכל השלבים המאוחרים של הקונפרנס-ליג, אך בגמר החליט מאמנו להחזיר לשער את השוער הראשון שהחלים מפציעה. מרציאנו ראה מהספסל את קבוצתו מפסידה 1:0 לרומא האיטלקית.