הקמפיין האירופי של מכבי חיפה ידע העונה עליות ומורדות: מצד אחד הגעה לפלייאוף העלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות, ומאידך נפילה בשלב הבתים של הליגה האירופית. והנה, למרות שמסאי דגו עלה במשחקים האחרונים עם הרכב חסר, הירוקים נמצאים במרחק של ניצחון חוץ אחד הערב (חמישי, 19:45) על פנאתינייקוס משלב הנוק־אאוט של הקונפרנס־ליג.
הנקודה שהוציאה במשחק האחרון מוויאריאל נותנת הרגשה שהמשימה אפשרית, אבל חיפה מגיעה להתמודדות הערב אחרי שלא הרשימה בשני משחקי הליגה האחרונים שלה – לא בניצחון הדחוק על הפועל פ"ת ובטוח שלא בתיקו הביתי נגד בית"ר ירושלים. שחקנים רבים בקבוצה לא מצליחים לשחזר את היכולת שלהם מהעונות שעברו, והכוונה בעיקר לקפטן צ'ארון שרי.
2 צפייה בגלריה
שרי
שרי
"לפעמים גם לוא הולך". שרי
(צילום: עוז מועלם)
הקשר ההולנדי־סורינאמי היה אחד השחקנים המשמעותיים ביותר בשלוש האליפויות ברציפות, והוא ללא ספק מהזרים הכי איכותיים שנחתו בישראל. הוא חכם מאוד, מהיר, יש לו בעיטות אדירות והוא הפך ליקיר הקהל הירוק אחרי שהציל את הקבוצה פעם אחר פעם בדקות הסיום עם שערים אדירים. העונה מכבי חיפה מגמגמת וכך גם שרי, שהוא ומשפחתו עוברים תקופה לא פשוטה. סוכנו אריאל בוזורגי מספר: "יש לו עניין משפחתי לא פשוט, אבל הוא מתמודד עם זה כי הוא אוהב מאוד את מכבי חיפה וחשוב לו להיות עם החברים שלו ולנסות לשמח את האוהדים בתקופה הקשה שהמדינה נמצאת בה".
לדעתו של בוזורגי הביקורת כלפי שרי לא מוצדקת: "אני לא חושב שזו המציאות. לפני שבועיים מול הפועל פ"ת שרי הבקיע ובישל, וזה קרה אחרי שחזרנו מפגרת המלחמה – אז לא השתנה שום דבר. בכדורגל אתה צריך לנצל מצבים, ואם המצב הראשון נכנס אז גם השני ייכנס. לפעמים גם לא הולך. במשחק האחרון הוא הגיע לשישה מצבים, ואם הראשון היה נכנס לא היו אומרים כלום. אני חושב שמדובר פה במציאות מדומה, הוא רץ הרבה יותר משאר השחקנים, מייצר מצבי הבקעה לו ולחבריו, ואולי יש חוסר מזל.
"מבחינה מנטלית, גם לישראלים וגם לזרים קשה להרים את עצמם ואת מצב הרוח. לא קל לשחק בלי קהל, זה מאוד משמעותי. מצד שני, צריך להבין שאנחנו במצב מלחמה ולעשות התאמות. היכולת הלא טובה שמציגות כל הקבוצות, ולא רק מכבי חיפה, זה השלכה ישירה מהמלחמה. זה שאומרים ששרי לא בכושר זה שטויות".

הצמד הקטלני התפרק

דגו, להבדיל מברק בכר, עולה לשחק עם חלוץ בודד, ונראה שלשרי יותר קשה לבוא לידי ביטוי בשיטה הזו. גם העזיבה של עומר אצילי השפיעה עליו. הם היו צמד קטלני וידעו למצוא זה את זה בעיניים עצומות, הכימיה ביניהם הייתה מושלמת – ונראה שהיום אין לידו עוד שחקן כישרוני שמבין ומכיר את החשיבה והמהלכים שלו.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה והפועל פ"ת במחווה להחזרת החטופים
שחקני מכבי חיפה והפועל פ"ת במחווה להחזרת החטופים
סערה שלא תרמה למצב. שרי (שלישי משמאל) והשלט למען החטופים
(צילום: עוז מועלם)
דולב חזיזה יכול היה להיכנס למשבצת הזאת, משחק ההתקפה של חיפה יותר מהיר כשהוא על המגרש, אבל הקשר נעדר כבר תקופה ארוכה בגלל פציעה – ובמצב הנוכחי לשרי קשה יותר להוציא לפועל מהלכים איכותיים.
סרט הקפטן שקיבל מוכיח עד כמה במועדון סומכים עליו, אוהבים אותו ורואים בו מנהיג, אבל תקרית השלט הקורא לשחרור החטופים, שהשחקנים הזרים כולל שרי סירבו להחזיק, פגעה במעמדו. אוהדים רבים של האלופה זעמו עליו ועל יתר הזרים, אבל הרוחות נרגעו לאחר התנצלות השחקנים, שקיבלו באיחור הסבר על משמעות השלט.
שרי הוא השחקן החשוב ביותר של מכבי חיפה הערב, כי הקבוצה צריכה להבקיע כדי לנצח ולא רק להתגונן, ומהלך אחד שלו יכול להכריע את המשחק בכל רגע נתון.
לרשימת הפצועים ההולכת ומתארכת של הקבוצה התווסף המגן הימני מאור קנדיל, שחש כאבים במפשעה ונשאר בארץ לבדיקות. מצד שני, עלי מוחמד וענאן חלאילי כשירים. כ־450 אוהדי מכבי חיפה צפויים להיות ביציעים.