ברכת יום הולדת - בשבי. בימים אלה חוזרים לישראל עשרות חטופים משבי החמאס, ועם חזרתם הם משתפים את בני משפחותיהם בסיפורים מהימים בשבי, שנותנים לנו הצצה לדברים שעברו עליהם במהלך התקופה הקשה מנשוא שבה הוחזקו בידי ארגון הטרור. אחד מהם הוא זה של אוהד מונדר בן ה-9, שחזר לישראל ביום שישי האחרון.
ב-23 באוקטובר, בזמן שהוחזק בשבי, חל יום הולדתו התשיעי של אוהד. לרגל האירוע, הוכן לו סרטון מרגש בהשתתפות ספורטאים רבים המאחלים לו מזל טוב ומייחלים לשובו. ביניהם היה גם אליניב ברדה, מאמן הפועל באר-שבע - הקבוצה האהודה על אוהד.
2 צפייה בגלריה
אוהד מונדר
אוהד מונדר
"נשבר ובכה". מונדר
(דו"צ)
2 צפייה בגלריה
מאמן ושחקני הפועל באר שבע מציינים את יום הולדתו ה-9 של אוהד מונדר
מאמן ושחקני הפועל באר שבע מציינים את יום הולדתו ה-9 של אוהד מונדר
כך ציינו שחקני הפועל באר-שבע את יום הולדתו ה-9 של אוהד
(צילום: הפועל באר-שבע)
אחרי השחרור מהשבי: אוהד מונדר נפגש עם שחקני הפועל באר-שבע
(צילום: בית החולים שניידר)
במהלך השבי החליף אוהד מספר מקומות מסתור, ובמקביל גם הוחלפו החטופים שהיו לצדו. אחרי יום ההולדת, לפני יותר מחודש, נכנס למקום המסתור של מונדר ילד אחר (שאף הוא שוחרר בינתיים). הוא זיהה את אוהד למרות שלא הייתה בין השניים היכרות מוקדמת, ואיחל לו מזל טוב. בתגובה ענה לו אוהד: "איך אתה יודע שיש לי יום הולדת?". אותו ילד השיב כי ראה בטלוויזיה, כשהיה במקום אחר, כי אליניב ברדה בירך אותו ואף הוסיף שהוא מחכה לשובו. בתגובה אוהד לא הצליח לעצור את הדמעות ובכה מהתרגשות. משפחתו סיפרה כי הברכה נתנה לו כוח ותקווה.
24 שעות אחרי ששוחרר מהשבי, אוהד נפגש עם שחקני הפועל באר-שבע, שבאו לבקר אותו בבית החולים שניידר. השחקנים אלון תורג'מן, עדן שמיר, שי אליאס, גיא בדש ויוני סטויאנוב הגיע בהפתעה לבית החולים כדי לפגוש את אוהד ואת בני כיתתו. עוד לפני כן, שחקן הפועל באר-שבע רותם חטואל שוחח עם אוהד בשיחת וידאו וכתב: "איזה שיחה מרגשת. ילד אהבה, איזה כיף שאתה בבית. מחכה לפגוש אותך אוהד שלנו".
אוהד מונדר פוגש את אביו לראשונה לאחר שחזר משבי החמאס
(צילום: דוברות מרכז שניידר)
יחד עם אוהד שוחררו גם אמו קרן וסבתו רותי, ובני המשפחה הביעו התרגשות גדולה. "זהו יום מכונן בחיינו, אנחנו נרגשים מאוד מחזרתם ועדיין לא מעכלים את מה שעובר עלינו", מסרה המשפחה, שממשיכה להתפלל לשובו של הסבא אברהם מונדר, שנותר בשבי.
בני משפחת מונדר נחטפו כולם ב-7 באוקטובר מניר עוז: הסבא והסבתא אברהם ורותי מונדר, תושבי ניר עוז בני 78, והאם קרן מונדר (54) והנכד אוהד מכפר-סבא, שהגיעו לבקר אותם באותו סוף שבוע ונשארו ללון. בנם הנוסף של אברהם ורותי, רועי מונדר ז"ל, נרצח.