רגע אחרי ההפסד לאורוגוואי 1:0 אתמול (חמישי) בחצי גמר המונדיאליטו, נרשמה סערה בנבחרת הנוער. ב-ynet נחשף כי המנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות בוני גינצבורג החליט לשחרר מיידית חמישה שחקני הרכב מהנבחרת של אופיר חיים – השוער תומר צרפתי, הבלמים אור ישראלוב וסתיו למקין, המגן רוי רביבו והחלוץ דור תורג'מן – וזאת למרות שנותר עוד המשחק על המקום השלישי נגד דרום קוריאה (ראשון, 20:30). משמעות הדבר היא שבסגל נבחרת הנוער נותרו רק שלושה מחליפים והנבחרת תעלה למשחק בהרכב משני. בעקבות הסערה, המנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות בוני גינצבורג כינס מסיבת עיתונאים בארגנטינה.
"הנבחרת הבוגרת בראש ההיררכיה ואח"כ הנבחרת הצעירה ואז הנוער", אמר גינצבורג, "שום דבר לא קרה בשליפה מהמותן. השיחרור היה מתוכנן מראש. ידענו שבמידה שלא נגיע לגמר זה מה שיקרה. אופיר חיים לא הופתע וגם השחקנים לא. הם הופתעו רק מהעיתוי, אבל הבינו שהמעבר לצעירה חשוב להתפתחות שלהם. חשבנו שנגיע לשמינית או רבע הגמר, לא חשבנו שנגיע לשלב הזה, ואם היינו עולים לגמר אז הם לא היו משוחררים. אליפות אירופה לנבחרות צעירות חשובה יותר מהמשחק על המקום השלישי, גם השחקנים מבינים זאת".
2 צפייה בגלריה
בוני גינצבורג
בוני גינצבורג
"השחקנים ידעו", בוני גינצבורג
(צילום: עוז מועלם)
חמשת השחקנים ישוחררו לנבחרת הצעירה של גיא לוזון, שתחל את דרכה באליפות אירופה בעוד כשבועיים, כשרוי רביבו יצטרף גם לנבחרת הבוגרת למשחקי מוקדמות היורו בעוד כשבוע. השחקנים ההמומים קיבלו את ההודעה על כך רק עם שובם לבית המלון, ותחילה סירבו לעזוב את מחנה הנבחרת כבר הלילה.
ברגע שהשחקנים החלו לקבל את ההודעות על השחרור, קבוצת הווטסאפ של הנבחרת רתחה, והם הבהירו יחדיו כי הם לא מוכנים לטוס לפני סיום הטורניר. ישראלוב כתב רק כמה דקות לפני כן: "באים לזכות במדליה בראשון", ותורג'מן הוסיף כי "חייבים לעשות הכל בכדי לסיים במקום השלישי". אך מועד הטיסה שלהם לארץ נקבע ללילה, נמסר להם כי אין שום דרך אחרת, ויצאה הודעה רשמית של ההתאחדות על שחרורם של השחקנים.
2 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
מאוכזב מההחלטה. חיים
(AP Photo/Gustavo Garello)
בנבחרת טענו כי המאמן אופיר חיים, שנחוש לשוב ארצה לפחות עם מדלית הארד, מאוכזב מאוד מההחלטה. "לא יכול להיות שכל המדינה מאחורינו, שעדיין לא סיימנו את המסע שלנו, שאנחנו רגע לפני המשחק על המקום השלישי במונדיאל, ולוקחים לנו חצי הרכב", אמרו שחקנים בנבחרת. "זו החלטה שמעבירה לנו מסר ברור שהמשחק על המקום השלישי בעולם לא חשוב וזאת אחרי כל מה שעשינו פה".
פורסם לראשונה: 16:30, 09.06.23