אם לא די בצרות המקצועיות, מכבי חיפה שוברת את הראש גם בעקבות האירועים החמורים שנרשמו אתמול ביציעים ומחוץ לאצטדיון סמי עופר במהלך ה-1:1 מול בני סכנין.
בדקה ה-75, כשהאלופה עוד חיפשה את המהפך מול סכנין, נורו לעבר האצטדיון באמצעות רחפן עשרות פצצות תאורה ואבוקות. ארבע מהן נפלו בתחומי המגרש ועצרו לשניות ספורות את המשחק.
2 צפייה בגלריה
מכבי חיפה בני סכנין
מכבי חיפה בני סכנין
האבוקות על כר הדשא, אתמול בסמי עופר
(צילום: אלעד גרשגורן)
זה לא היה הסוף. בחלוף מספר דקות נדלקו אבוקות גם ביציעי מכבי חיפה. חלק מהאבוקות הודלקו ביציע הדרומי, שאוכלס בנשים ובילדים בלבד, בעקבות עונש שהוטל לאחרונה על מכבי חיפה - על השלכת אבוקות לדשא. העונש המקורי כלל סגירה של היציע, אך לבקשת מכבי חיפה הוא נפתח לבסוף לנשים וילדים.
אגב, גם בעבר כאשר הירוקים ספגו רדיוס ליציע הצפוני ובית הדין אישר להם להכניס נשים וילדים - הודלקו אבוקות ביציע.
יש לציין כי חלק מהאבוקות שהושלכו מהרחפן נחתו בחנייה והובילו לשריפות מחוץ לאצטדיון, שכובו על-ידי שירותי מכבי האש. כעת בחיפה, שתועמד לדין משמעתי בהתאחדות על האירועים, חוששים מעונש: סגירת יציעים במקרה הטוב והפחתת נקודות במקרה הרע. "זה היה יכול להיגמר באסון", הודו במועדון. השופט שלומי בן אברהם צפוי לפרסם דוח קשה על האירועים.
2 צפייה בגלריה
מכבי חיפה בני סכנין
מכבי חיפה בני סכנין
עשן ירוק ביציעים
(צילום: אלעד גרשגורן)
הירוקים יטענו בכל מקרה שהם לא אחראים לכל מה שקרה מחוץ לסמי עופר, וזה היה צריך להיות בטיפול המשטרה. גורם במכבי חיפה התייחס למקרה ואמר: "כל מה שבמרחב בטבעת שלא בתוך סמי עופר, זה באחריות המשטרה ולא שלנו. זה לא קשור אלינו בכלל ואנחנו לא יכולים אפילו להתמודד עם זה. מחר זה יכול להיות אוהדי מכבי פ"ת הפועל חיפה או מכבי ת"א. אי אפשר לקחת אחריות על כל דבר" .
בישיבת הבוקר שהתקיימה במטה הארצי של המשטרה, הנחה מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, למצות את הדין עם האחראים להפעלת האמל"ח והפירוטכניקה בסמי עופר: |לצערנו אנחנו עדים לאחרונה להתגברות האלימות והפרות הסדר במגרשי הכדורגל. נממש את ההחלטה לתת דו"חות מנהליים עם קנסות לאוהדים שיפרו סדר. יחד עם זאת, התמונות אמש מסמי עופר הן חציית גבול לכן הנחתי לא להסתפק בהגעה למבצעים אלה גם למי שסיפק את הפירוטכניקה והאמל״ח לאוהדים ומי שיזם ותכנן את הפעילות העבריינית הזו שסיכנה קהל גדול שהגיע לחוויית ספורט. אפס סובלנות לאלימות, אפס סובלנות להפרות סדר. זה הקו שמנחה אותנו".
בחיפה, באופן אירוני, התלוננו רק שלשום על ההחלטה של תובע ההתאחדות לא להעמיד לדין משמעתי בנסיבות מחמירות את בית"ר ירושלים, על התפרעות אוהדיה במשחק מול בני ריינה. אז טענו בחיפה כי "דין לחיפה ודין לכל היתר". הבוקר נשמעו בחיפה קצת יותר עדינים: "כואב ומרגיז כל מה שקרה אתמול".
שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, ציין הבוקר: "מאבק בקומץ אוהדים אלימים הוא לא פופולרי אך אמשיך להילחם נגד האלימות במגרשים בכל דרך. אני קשוב לביקורת שמגיעה מחלק מהאוהדים ולא מתעלם ממנה ולצד שיפור התנאים שלהם במגרשים אני אמשיך לפעול ביד קשה כדי לעצור את תופעת האלימות לפני שיהיה אסון. מגיע לנו ולילדים שלנו ליהנות מספורט בטוח".