אדמונד ספרא, שמעוניין לרכוש את הפועל ת"א, ודיוויד מינצברג, ראש קבוצת הבעלות הנוכחית של הקבוצה, פרסמו היום (חמישי) הודעה משותפת, והצהירו כי הם "החליטו במשותף להשהות את המשא ומתן כדי לתת זמן נוסף לפתרון החובות של קבוצת הבעלות הקודמת למועדון".
"EMS TA LLC (מיוצג על ידי אדמונד ספרא) ותל אביב פוטבול פרטנרס LLC (TAFP), עוסקים במשא ומתן בנוגע למכירת מועדון הכדורגל הפועל ת"א", נכתב בהודעה, "EMS ו-TAFP החליטו במשותף להשהות את המשא ומתן כדי לתת זמן נוסף לפתרון החובות של קבוצת הבעלות הקודמת למועדון.
2 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
"מחויבים לתהליך בדיקת נאותות ומשא ומתן הולם". מינצברג וספרא
(צילום: עוז מועלם, Patrick McMullan / Getty Images)
"EMS ו-TAFP מחויבים לתהליך בדיקת נאותות ומשא ומתן הולם, שמבחינתם חייב להתרחש בסודיות מוחלטת על מנת להבטיח את התוצאה הטובה ביותר לכולם, לרבות המועדון והאוהדים. יש להסתמך רק על הצהרות רשמיות של הצדדים במהלך תקופה זו, ולא יהיו הצהרות נוספות לתקשורת עד למועד המתאים".
כזכור, לאחר שהתגלו במהלך בדיקת הנאותות חובות גבוהים יותר מכפי שהעריכו בתחילת המגעים בין הצדדים, ביקשו נציגיו של ספרא לשנות את מתווה העסקה שעליו סוכם לפני כחודש - ולקבל קבוצה נקייה מחובות. על פי המתווה החדש שהוגש, כל אחד מהבעלים (הקודמים והנוכחיים) יהיה אחראי על תשלום החובות שהוא יצר בתקופת הבעלות שלו. במקרה של מינצברג מדובר בכמיליון שקל (שיופחתו מסך ההשקעה שלו במועדון – כ-4 מיליון שקל). עכשיו ממתינים הצדדים לתגובה של בועז תושב, איציק ושרון ניסנוב וזאב גרינברג.
כבר בהסכם הרכישה של מינצברג נכתב כי כל חוב שהיה קשור לבעלות הקודמת ישולם על ידי הנציגים שלה, ויקוזז במקביל מההכנסות מתקופתם. על פי גורמים המקורבים לעסקה החובות תפחו לכדי 20 מיליון שקל, בין היתר בשל עצירת תשלומים של הבעלות הקודמת במשך שישה חודשים, כאשר שכר השחקנים והעובדים של חודש מאי עומד על כ-2.5 מיליון שקלים, והחובות למס ההכנסה מוערכים ב-4 מיליון שקל. מי שמחזיק במרבית המניות מצד הבעלות הקודמת הוא מאיר תושב, והוא זה שיצטרך לתת את הפתרון עם הבטחה לכיסוי חלק מהחובות.
2 צפייה בגלריה
מכבי חיפה מכבי ת"א
מכבי חיפה מכבי ת"א
צפוי לחתום בקרוב. דגו
(צילום: עוז מועלם)
בינתיים, מינצברג מנהל את פתיחת ההכנות לעונה הבאה - במהלכה תשחק הקבוצה בליגה הלאומית - כולל את המגעים עם המאמן מסאי דגו, שצפוי לחתום בקרוב אחרי שהצצדים הגיעו אתמול להסכמה על תנאי החוזה.
פורסם לראשונה: 13:22, 30.05.24