גם בפנטזיות הוורודות ביותר של הנער מתל־מונד, שערך לפני תריסר שנים הופעת בכורה בשער של הפועל כפר־סבא במשחק מול מכבי אום אל־פאחם ועונה לאחר מכן ירד איתה לליגה א', יואב ג'רפי לא יכול היה לדמיין שיום אחד הוא יהיה השחקן המצטיין בנבחרת ישראל בהתמודדות עם בלגיה הגדולה.
את הופעת הבכורה שלו כמחליף בנבחרת הבוגרת לפני שנתיים יעדיף הכדורגל הישראלי לשכוח, עם הפסד 2:1 משפיל במלטה, וגם במשחקו השני מול בלגיה הפסידה הנבחרת (3:1), אבל ג'רפי היה בערב שבת נקודת האור היחידה עם חמש הצלות, כולל פנדל, ומנע תבוסה.
3 צפייה בגלריה
שוער נבחרת ישראל יואב ג'רפי
שוער נבחרת ישראל יואב ג'רפי
היה נקודת האור היחידה מול בלגיה. יואב ג'ראפי
(Attila KISBENEDEK / AFP))
צפו: שחקני נבחרת ישראל באימון
(באדיבות ONE)

הזימון הראשון של ג'רפי היה בימי אנדי הרצוג, לפני חמש שנים וחצי, והוא המשיך להיות חלק מהסגל, בעיקר כשוער שלישי. הסבלנות השתלמה, ואחרי ששני השוערים הבכירים דניאל פרץ ועומרי גלזר נפצעו ג'רפי קיבל את אפודת ההרכב הראשון, למרות שהיו מועמדים נוספים. רן בן שמעון פחות מעריך את שוער מכבי ת"א רועי משפתי, ולסגל זומנו יחד עם ג'רפי גם עומר ניראון שהצטיין במשחקים האולימפיים ושריף כיוף. אלא שההחלטה הייתה כאמור ללכת על ג'רפי, אותו מכירים בן שמעון ומאמן השוערים איתי זילפה מאשדוד. בעידן החדש של השוערים הישראלים הצעירים והגבוהים, ג'רפי (31, 1.83 מטר) הוא עוף מוזר - אבל עם הנתונים אלה הוא יצטרך להסתדר גם הערב (21.45) במשחק ה"ביתי" בבודפשט מול איטליה, שניצחה את צרפת בפארק דה פראנס.

הקפיצה שלא הייתה

ג'רפי קיבל חינוך קשוח מגיל צעיר. אביו בנה בחצר הבית שער וביקש מיואב בן השש לעמוד בין הקורות. הוא לא ריחם על הילד, שקיבל פיצוצים לפנים וזינק על אבנים. בהמשך אחד מחבריו הציע לו להצטרף אליו לילדי הפועל כפר־סבא, והוא נשאר במועדון עד שהיה חריג גיל בנוער. החינוך הקפדני נמשך, ובאחד ממשחקי הנערים אביו ביקש ממאמנו להוציא אותו בגלל שלא היה מספיק טוב לדעתו. בין המאמנים שלו היו עופר נוסובסקי ועופר בסון, שהיקנו לו יסודות מגיל צעיר בדרך להפוך לאחד משוערי הליגה הטובים ביותר.
הוא עלה לבוגרים בעונה שהפועל כפר־סבא נקלעה לקשיים כלכליים והלכה לפירוק בדרך לליגה א'. הבעלים דאז הראל רייכמן קיבל סיוע כספי מג'קי בן־זקן, ובמסגרת ההסכם איתו ג'רפי עבר עונה לאחר מכן למ.ס אשדוד. הוא לא שותף באותה עונה ושנה אחר כך הושאל להפועל רעננה ששיחקה אז בליגת העל, אבל גם שם שימש כשוער משנה. הוא חזר לאשדוד שירדה ללאומית, ואחרי ששב איתה לליגת העל הוא סוף־סוף הפך לשוער ראשון בליגה הבכירה.
3 צפייה בגלריה
ג'ראפי
ג'ראפי
מהגורמים המרכזיים בהצלחת של הפועל חיפה בעונה שעברה. ג'רפי
(צילום: שרון צור )
הקפיצה הגדולה שלו הייתה צריכה להגיע דרך הפועל ת"א, אליה הושאל לפני חמש שנים, אבל אחרי שנה האדומים ביטלו את הסכם ההשאלה באופן חד־צדדי בטענה לכוח עליון בשל הקורונה והודיעו לשוער על שחרורו בהודעת טקסט. השוער לא ויתר, ובסופו של דבר קיבל פיצויים בגובה 1.7 מיליון שקל. הוא חזר לשלוש עונות באשדוד, שם שיחק בין היתר אצל בן שמעון, עד שהצטרף בקיץ שעבר להפועל חיפה והיה אחד הגורמים המרכזיים להגעה של הקבוצה למקום הרביעי המכובד. הוא הוזכר אז גם כמועמד להגיע למכבי חיפה לצידו של כיוף, אבל הירוקים הלכו בסופו של דבר על איתמר ניצן.
אחרי העונה המצוינת שלו בהפועל חיפה, ג'רפי היה משוכנע כי יצליח לצאת לחו"ל אחרי שהכניס לחוזהו סעיף יציאה תמורת סכום מצחיק של 50 אלף שקל, אולם סוכניו לא הצליחו למצוא לו יעד אחר מעבר לים. החלום שלו לשחק בליגה אירופית בכירה נגוז בינתיים והוא נשאר בהפועל חיפה, שנחלשה משמעותית העונה. ג'רפי שיחק כמעט כל הקריירה באשדוד, הייתה לו עונה לא טובה בהפועל ת"א, ולכן בהיעדר החשיפה של אחת הגדולות וההשתתפות במפעלים האירופיים - המשחקים בפרופיל גבוה בליגת האומות עשויות לפתוח לו חלון הזדמנויות גדול יותר.

גלוך יורד לספסל

בן שמעון מתכנן שינויים בהרכב לעומת זה שפתח נגד בלגיה, כאשר אוסקר גלוך צפוי לרדת לספסל ובמקומו צפויים לשחק דור פרץ או גבי קניקובסקי. אלי דסה יישאר מחוץ לסגל בעקבות פציעה.
3 צפייה בגלריה
גלוך
גלוך
צפוי לאבד את מקומו בהרכב. גלוך
(צילום: AP Photo/Denes Erdos)
המאמן אמר לקראת ההתמודדות נגד האיטלקים: "אין הרבה זמן לעבור תהליך בין שני המשחקים. יש לי נקודות לשיפור אחרי המשחק נגד בלגיה, אבל הוא היסטוריה. המשחק נגד איטליה הוא סוג של אירוע נוסף. את ההכנות הטקטיות אשמור לעצמי, ואחרי המשחק אדבר על ההחלטות שלי בהרחבה. אעשה שינויים בהרכב, כי יש לנו סגל עם שחקנים יוצאים מהכלל, אבל גם כדי לחלק דקות וגם כדי להטמיע את השיטה".
על הנסיגה של נבחרת איטליה מאז שזכתה ביורו לפני שלוש שנים: "ראיתי אותה נגד צרפת והיא נבחרת יוצאת מהכלל, עם תשוקה ויכולות נהדרות. זו נבחרת שהלהט למשחק תמיד קיים אצלה".
אחרי יורו מאכזב של כדורגל חלש והדחה בשמינית הגמר על ידי שווייץ, איש לא ציפה מאיטליה ל־1:3 המדהים בפארק דה פראנס על צרפת ביום שישי. אמנם בראדלי ברקולה כבש לזכות המארחת כבר אחרי 13 שניות, אבל האיטלקים התאפסו מהר. השוויון של פדריקו דימרקו היה פשוט נפלא, אחד השערים הקבוצתיים היפים ביותר שאפשר לזכור באיטליה, כשדווידה פראטזי (הופעה נהדרת שלו ושל סנדרו טונאלי במרכז השדה) וג'אקומו ראספדורי משלימים במחצית השנייה. המאמן לוצ'אנו ספאלטי רמז כי יערוך מספר שינויים בהרכב, שניים מהם כפויים, של בלם ארסנל ריקרדו קלאפיורי והקשר ההתקפי לורנצו פלגריני מרומא שנפצעו בצרפת.
פורסם לראשונה: 01:30, 09.09.24