מכבי חיפה עשתה הערב (ראשון) צעד גדול בדרך לאליפות שלישית ברציפות, כשניצחה בביתה 0:2 את הפועל באר-שבע והגדילה את הפער משתי הדולקות אחריה - 6 נקודות ממכבי ת"א ו-7 מאותה באר-שבע. גיבור הערב של ברק בכר היה דין דוד. החלוץ המשיך את הכושר הנפלא שלו עם צמד מרשים (16 ו-53) והעלה את מאזנו לשבעה שערי ליגה העונה. עוד אחד שיש לו מניות רבות בניצחון הוא שוער הירוקים, רועי משפתי, שהיה נהדר בין הקורות ועצר רגע לפני הירידה להפסקה פנדל של שאפי סולימנוב. עבור הירוקים מדובר בניצחון ליגה תשיעי ברציפות, בעוד עבור הקבוצה של אליניב ברדה - שלא פתח עם רותם חטואל ורמזי ספורי - מדובר באיבוד נקודות ראשון העונה במשחק חוץ.
מי שממש לא היה מרוצה מההופעה של שחקניו הוא דווקא המאמן המנצח ברק בכר. "הקבוצה הפחות טובה ניצחה, בטח בחצי הראשון", אמר בכר אחרי המשחק. "באר-שבע עשתה לנו בית ספר במחצית הראשונה. נתנו להם את החופש בדקות הראשונות ולמזלי לא נענשו. לא הגיע לנו לנצח אבל אין מגיע בכדורגל. מה נתן את הניצחון? המצבים הנייחים. אחד שתירגלנו אתמול. גם קצת מזל. בסופו של דבר ידענו לעבור את המשחק הזה בצורה לא יפה, אך יעילה. יש הרבה מה לשפר, אבל תמיד טוב לתקן אחרי ניצחונות".
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
"תמיד טוב לתקן אחרי ניצחונות". שחקני מכבי חיפה חוגגים
(צילום: עוז מועלם )
על הגדלת הפער בפסגה: "בעונה שעברה הובלנו שש בפלייאוף וכמעט השמטנו את זה. הליגה עוד ארוכה. אנחנו צריכים לשפר את המשחק שלנו". על נטע לביא: "אני לא יודע אם נטע עוזב. הוא אמר שהוא אמור לעזוב אבל כרגע אין חדשות".
בכר המשיך על המשחק: "חשבנו שנגיע לפה בשיא היום. לא הצלחנו להגיע לשיא אבל ניצחנו. הקבוצה היריבה באה ושיחקה מצוין וגרמה לנו להיראות לא טוב. לדעת לנצח את המשחקים כשאתה לא טוב זה גם דבר חשוב. עצרנו קבוצה שהייתה ברצף מטורף. סבלתי 90 דקות. כל רגע נתון אתה מרגיש שאתה יכול לספוג".
4 צפייה בגלריה
דולב חזיזה חוגג עם רועי משפתי אחרי עצירת הפנדל
דולב חזיזה חוגג עם רועי משפתי אחרי עצירת הפנדל
"הוכיח את עצמו". דולב חזיזה חוגג עם משפתי אחרי עצירת הפנדל
(צילום: עוז מועלם)
על דין דוד ורועי משפתי שהצטיינו: "דין בכל תפקיד שישחק יעשה את העבודה, הוא מאוד מגוון. משפתי מוכיח את עצמו, אנחנו צריכים לראות מה עם ג'וש כהן. הוא התחיל טיפול שמרני, יכול להיות שהוא יחזור כבר עוד כמה שבועות. נראה וניקח את ההחלטות".
אליניב ברדה המאוכזב סיכם: "יצאנו עם המחמאות? זה הדבר שאני הכי שונא לשמוע. מעדיף להגיד שלא שיחקנו טוב ושיצאנו עם נקודות. היו פה 70 דקות של שליטה אבסולוטית, לא זוכר קבוצה ששלטה פה ככה. בכדורגל זה הרבה מאוד פעמים עניין של מומנטום. ספגנו ממצב נייח, זה לא גרם לנו ללכת אחורה, המשכנו לשלוט ולהגיע למצבים. גם בפנדל שם היה שינוי מומנטום, אם היינו יורדים למחצית בשוויון אולי היינו חוזרים אחרת מההפסקה. המחצית השנייה החלה באותה מגמה, בשער השני היה ספק פאול וספק טעות שוער. גם אז לא נפלנו, חוץ ממצב אחד של פיירו אני לא זוכר מצבים שלהם. מהדקה ה-70 המשחק התבלגן, שיחקנו עם כל הכלים ההתקפיים שלנו וניסינו לצמצם, מה שלא קרה לצערי".
4 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
"היו פה 70 דקות של שליטה אבסולוטית". ברדה
(צילום: דניאל כהן )
על השריקה לפנדל: "לי היה ברור מהשנייה הראשונה שהיה פנדל, הופתעתי שהלכו ל-VAR, צריך לראות דבר כזה במידי. קשה לי לצאת מרוצה. אני יוצא מעודד ויודע שיש לי חבורה של גברים מאחורי, שעומדים וממלאים את ההוראות הטקטיות. קשה לי לשלוח כל כך הרבה אוהדים לנסיעה ארוכה הביתה כשהם מאוכזבים".
על דור מיכה שסיפק החמצה גדולה בפתיחה אמר מאמנו: "הוא נתן משחק מצוין, החמצות זה חלק מהמשחק, זו באמת הייתה הזדמנות גדולה. הוא שחקן הכרעה, מייצר המון דברים קבוצתיים והקבוצה משחקת טוב כשהוא נמצא".
4 צפייה בגלריה
דור מיכה
דור מיכה
"נתן משחק מצוין". מיכה
(צילום: דניאל כהן )
לקראת חלון ההעברות: "צריכים בחלון הזה להיות מאוד מדויקים. לפעמים בינואר יש הזדמנויות ומציאות, יודע שמאחורי הקלעים עושים עבודה בלי הפסקה ומחפשים. יודע שזה עשוי להיות כרוך בהשקעה כספית לא קטנה, רואים שאנחנו צריכים רענון בחלק הקדמי".
על מירוץ האליפות: "בכדורגל הכל אפשרי, תמיד אאמין עד הסוף. אם נצליח לייצר המשכיות ליכולת אז גם הכדורים ייכנסו".