ענאן חלאילי, אחד משחקניה המצטיינים של מכבי חיפה בעונה החולפת, חתם היום (שני) אצל סגנית אלופת בלגיה אוניון סן ז'ילואז ל-4 שנים. שווי העסקה מוערך בכ-7.5 מיליון אירו, הסכום הגבוה ביותר שקיבלה אי פעם קבוצה מליגת העל. חלאילי בן ה-19, המחזיק בבעלות על 25 אחוז מכרטיס השחקן שלו, יקבל רבע מהסכום. השחקן אף ישתכר כחצי מיליון אירו לכל עונה.
חלאילי הפך לבאנקר בהרכב של מסאי דגו במהלך העונה החולפת והיה חתום על 14 שערים וחמישה בישולים ב-51 הופעות בכל המסגרות במדים הירוקים. שלושה מהשערים, מול מכבי נתניה, בית"ר ירושלים וכמובן מול פיורנטינה, הוכיחו שחלאילי לא רק ניחן ביכולת כיבוש, אלא גם יודע לעשות זאת בעוצמה וחדות שנדיר למצוא אצל צעיר ישראלי. בנבחרת ישראל הוא ערך בנובמבר את הופעת הבכורה נגד שווייץ, ולאחר מכן שותף בעוד שלושה משחקים של הנבחרת.
1 צפייה בגלריה
חלאילי
חלאילי
חתם לארבע שנים. חלאילי
(צילום: אוניון סן ז'ילואז)
כזכור, עד לקיץ הקודם היה חלאילי אלמוני שמשחק בקבוצת הנוער של מכבי חיפה. המונדיאליטו טרף את הקלפים והקפיץ אותו למקום אחר בקריירה. הצעיר שהמסלול שלו היה בכיוון של השאלה, להט עם נבחרת הנוער בטורניר היוקרתי בארגנטינה (סיים כמלך השערים של נבחרת הישראל עם שלושה). שידור שער הניצחון הדרמטי שלו מול אוזבקיסטן בשמינית הגמר (בדקה ה-97!) כיכב בשיר של חנן בן ארי, ובחלוף מספר חודשים הוא הפך לאחד השחקנים הכי לוהטים בליגת העל.
סן ז'ילואז סיימה במקום השני בבלגיה בפעם השנייה בשלוש העונות האחרונות, במרחק נקודה בלבד מהאלופה קלאב ברוז', אחרי ששוב איבדה את הפסגה בגלל שיטת הקיזוז. הפעם היא התנחמה עם זכייה בגביע הבלגי, הראשון שלה אחרי 110 שנים. בעונה הבאה, עם חלאילי, היא תשחק במוקדמות ליגת האלופות.