תיעוד התפרעות אוהדי בית"ר ירושלים בפ"ת
(צילום: משטרת ישראל)
בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הטיל היום (חמישי) עונש כבד על בית"ר ירושלים בעקבות האירועים מהמשחק מול בני סכנין במחזור האחרון: הפחתת שלוש נקודות בפועל, שלושה משחקי רדיוס וקנס כספי של 50 אלף שקל.
הצהובים-שחורים עמדו לדין על התפרצות קהל לשדה המגרש וקריאות גזעניות מצד אוהדיהם. בשל פריצת האוהדים והאירועים החמורים מאותו ערב, תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף, דרש עוד אתמול בדיון כי יופחתו לבית"ר נקודות.
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר  במגרש
אוהדי בית"ר  במגרש
אירוע חמור. אוהדי בית"ר מתעמתים עם המאבטחים
(צילום: עוז מועלם)
עונש הפחתת שלוש הנקודות גרם לכך שבית"ר צנחה מהמקום השביעי לתשיעי, אך עדיין היא רחוקה עשר נקודות מהקו האדום כשנותרו 12 נקודות בקופה. הירושלמים אף נענשו בעונש על תנאי של הפחתת שלוש נקודות נוספות בכל מקרה של הרשעה חוזרת בעבירה של התפרצות קהל לשדה המשחק בנסיבות מחמירות.
כזכור, במהלך המשחק בין השתיים ביום ראשון, פרצו אוהדי בית"ר ירושלים לכר הדשא והתעמתו עם המאבטחים. המשחק הופסק לזמן מה, כאשר השופט שניר לוי הוריד את השחקנים לחדר ההלבשה וחידש את המשחק לאחר מכן. בנוסף, אוהדי סכנין טענו כי ברגע שיצאו החוצה מהאצטדיון, ראו מכוניות רבות עם חלונות ושמשות מנופצות.
3 צפייה בגלריה
השוטרים משגיחים על אוהדי בית"ר ירושלים לאחר האירועים מול בני סכנין
השוטרים משגיחים על אוהדי בית"ר ירושלים לאחר האירועים מול בני סכנין
השוטרים משגיחים על אוהדי בית"ר ירושלים לאחר האירועים מול בני סכנין
(צילום: עוז מועלם)

"מעשי אוהדי בית"ר עברו הפעם כל גבול"

בהחלטת בית הדין נרשם, בין השאר: "לנאשמת 1 (בית"ר), שהפכה 'בת בית קבועה' באולמות בית דין זה, היסטוריה ארוכה מאוד רק בעונה זו, של העמדות לדין בגין מעשיי אוהדיה לצד אפס ניסיונות בעונה זו להילחם בתופעות אלו מבית, אולי כמדיניות מועדון - זאת אין לדעת.
"אולם נראה כי הפעם עברו מעשיי אוהדיה של הנאשמת כל גבול וגרמו למראות אלימים של קרבות בין אוהדים למאבטחים ולכוח שיטור, אותם לא ראינו שנים ארוכות בכדורגל הישראלי, ואשר בקלות היו יכולים להסתיים באסון כבד. רף האלימות של מעשי אוהדי הנאשמת, הולך ועולה ומגיע לשיאים חדשים שלא נראו כמותם כאמור שנים רבות וקיים החשש הכבד כי רף מעשים אלו רק ילכו ויתגברו. טענות ההגנה אותם השמיעו נציגי הנאשמת, אשר כללו בין היתר טענות לגבי מיקומם כביכול של אותם אלו שירדו אל כר הדשא – בתוך או מחוץ לו, כוונתם, הסיבה בגינה התחילו המהומות והיות המשחק שלא במגרשה הביתי של הנאשמת - לאו טענות הן ואין בהן על מנת להקל על הנאשמת".
3 צפייה בגלריה
מאבטחים משגיחים על אוהדי בני סכנין במשחק מול בית"ר ירושלים
מאבטחים משגיחים על אוהדי בני סכנין במשחק מול בית"ר ירושלים
אוהדי סכנין
(צילום: עוז מועלם)
"כפי שידוע בית דין זה, בבואו לפסוק את עונשם של הנאשמים, בודק את מעשיי הנאשמת לפני, במהלך ולאחר משחקיה. כך לדוגמה ראוי היה כי למשחק זה, הייתה נערכת הנאשמת כפי שנערכה בשנים קודמות ודואגת לצוות אבטחה משלה, אשר היה מצטרף לצוות האבטחה המקומי, וראוי היה כי נציגי הנאשמת היו מציגים ולו פעולה בודדת אותה ערכו על מנת למנוע את התופעות הנ"ל , ולאחר שקורים מעשי אלימות מעין אלו, היו טורחים ומראים לביה"ד כיצד נלחמים הם באותם פורעים, מאתרים אותם ונוקטים כלפיהם בכל צעד חוקי אפשרי, על מנת להרחיקם מתוך היציע. אולם זאת כאמור לא נעשה".
"כשאלו הם פני הדברים הרי שהחלטנו כי כגודל המעשים וכהיקפם, כן יהא העונש שייגזר על הנאשמת, בבחינת קריאת השכמה אחרונה ומוחלטת לנאשמת לבחון את דרכה ולבחון את דרכי מלחמתה בתופעות אלו , על מנת לחדול אוהדיה ממעשים אלימים אלו".
בית"ר ירושלים הגיבה לעונש: "מדובר על עונש קשה, מוגזם ובלתי ספורטיבי של בית הדין של ההתאחדות, כשהדיינים החמירו יותר ממה שביקש התובע. כמובן שנערער על ההחלטה הקשה ובטוחים כי העונש יקבל פרופורציה".
בבית"ר מוסיפים: "אם בכל פעם רוצים לבוא ולהכניס לבית"ר בשביל כל הליגה, לא נעמוד מנגד. אנחנו משקיעים, מגיעים לבית הדין, מציגים התנהלות קלוקלת ולא מקבלים התייחסות? איפה נראה הדבר. אם אפילו אין התייחסות לגז שרוסס בניגוד לחוק, אז אין לנו ספק שזה עניין של יראו וייראו. אנחנו לא מגינים על אלימות, אנחנו כן מבינים שהיה שם משהו יוצא דופן מצד התנהלות האבטחה".
מנגד, בני סכנין נענשה בהפחתה של שלוש נקודות על תנאי בכל מקרה של הרשעה בעבירה של התפרעות אוהדים הכוללת הפעלת אמצעים פירוטכניים אשר יגרמו להפסקת רצף המשחק או להביא לסיומו בטרם תום הזמן החוקי. בנוסף, נענשה ברדיוס על תנאי לשנה ובקנס של 35 אלף שקל.