אלון חזן מדבר לפני קוסובו
(צילום: באדיבות ONE)
קמפיין מוקדמות יורו 2024 של נבחרת ישראל יוזנק מחר (שבת, 20:00) בבלומפילד, כשהכחולים-לבנים יארחו את קוסובו. היום (שישי) ערכו אלון חזן וביברס נאתכו את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת המשחק.
עבור נאתכו מדובר במשחק סופר-מרגש, מאחר שיהיה האחרון שלו במדים הלאומיים מול הקהל הביתי, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet. "שמח על ההערכה שקיבלתי", אמר נאתכו. "לימדו אותי לא לצפות להערכה ותודה, אבל זה בא מיוזמת השחקנים והיו שם שחקנים שבכו. זה אומר בשבילי המון ולא מובן מאליו. כששחקנים ואנשים מעריכים מה שעשיתי במשך כל השנים, זה משהו שמאוד מחמם את הלב".
4 צפייה בגלריה
נאתכו
נאתכו
"חזן ובניון רצו שאהיה לאורך כל הקמפיין". נאתכו
(צילום: עוז מועלם)
על ההחלטה שלקח, אמר נאתכו: "במהלך כל הקריירה כתבתי את הסיפור לפי איך שאני רוצה. הכי קשה לי כי אני בטוח שהנבחרת הזו תעלה ליורו. נעשה את זה, ואני שמח שיש לי את המשחק הראשון להיות איתם. הייתי בהרבה חדרי הלבשה, הנבחרת הזו מוכנה. הרבה שנים לא הייתה פיגורה כמו מיגל ויטור מאחורה. יכול לעבור על השחקנים אחד אחד, הביחד בנבחרת הזו יותר חזק מהכל".
"אלון חזן ויוסי בניון רצו שאהיה לאורך כל הקמפיין", חשף הקפטן, שיפרוש רשמית לאחר המשחק בשלישי הבא מול שווייץ. "אבל אני אוציא מאלון הבטחה שאם נהיה ביורו אני אהיה שם. גם אם לא בתור שחקן, אהיה שם כעוזר של מישהו, גם בתור אוהד. היה לי חלום להגיע ליורו או מונדיאל, עשינו הכל. לא אגיד שנכשלתי כי מי שמנסה לא נכשל. אהיה חלק מהמשחק מחר ואהיה חלק מהעלייה הזאת".
4 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
נאתכו יוציא ממנו הבטחה? חזן
(צילום: עוז מועלם)
ומה היה למאמן הלאומי להגיד? "הצבנו מספר מטרות. כולם רוצים העפלה לכל טורניר, אבל המטרה הייתה להחזיר את הנבחרת לקהל האוהדים ולמלא אצטדיונים", הסביר חזן. "שמח שעושים את זה כי הקהל תומך בשחקנים".
על פרישתו הצפויה של נאתכו, אמר חזן: "לא רוצים לגרש אף שחקן שהוא בוגר בגיל בגלל הגיל שלו. לא מחכים ששחקנים יתפתחו ויגיעו לגיל הראוי, כששחקן משחק וראוי ל-11 הראשונים זה לא משנה אם הוא בן 18 או 38".
4 צפייה בגלריה
אימון מסכם נבחרת ישראל
אימון מסכם נבחרת ישראל
שחקני הנבחרת באימון המסכם
(צילום: עוז מועלם)
חזן התייחס לנבחרת קוסובו: "יש להם את השאיפות שלהם, אבל אנחנו עסוקים בשאיפות שלנו. יש להם שחקנים בקבוצות בכירות, אבל אף אחד לא משחק פה במדי נאפולי או מאיורקה, באים כנבחרת, וכנבחרת אנחנו יכולים להתמודד מול כל יריבה. לא מתרשם משם כזה או אחר, רוצה לעלות לכר הדשא עם נבחרת שיודעת מה היא צריכה לעשות".

עבדה מחוץ לסגל

ליאל עבדה לא הצליח להתגבר על הפציעה וייעדר מול קוסובו ושווייץ - מכה לא פשוטה כמובן עבור חזן והצוות המקצועי. בנבחרת הוחלט לזמן כבר אתמול לראשונה את לירן רוטמן אחרי הפציעה של איאד אבו עביד שנגרע מהסגל. זאת מאחר ומבחינת חזן ניתן להשתמש כבלמים גם בדור פרץ או בעומרי גאנדלמן.
4 צפייה בגלריה
עומרי גלזר אימון מסכם נבחרת ישראל
עומרי גלזר אימון מסכם נבחרת ישראל
גלזר בהכנות אחרונות לקראת קוסובו
(צילום: עוז מועלם)
ההרכב של חזן ברור לקראת המשחק מחר וההתלבטויות שלו נפתרו: עומרי גלזר יפתח בשער, רז שלמה בהגנה, דולב חזיזה בעמדת הכנף מצד ימין ושון וייסמן בחוד.

"סולומון? כל ה-11 של ישראל מסוכנים"

"הכל מוכן למחר, ואין לנו היערכות מיוחדת לקראת ישראל", אמר המאמן הצרפתי של קוסובו, אלן ז'ירס, במסיבת העיתונאים שקיימה הנבחרת האורחת לקראת ההתמודדות מחר. "אך אנחנו נערכים לקראת מנור סולומון? יש לישראל 11 שחקנים מסוכנים, ואסור לנו להתעלם מאף אחד מהם. אנחנו גם לא מתמודדים עם שאלת הסיכוי שלנו להצליח. אנחנו באים לשחק ולהתרכז בכל משחק ומשחק, והמטרה היא לעשות את הטוב ביותר – לנצח ולהתקדם למשחק הבא".
סמיר אויקני, שוער קוסובו הוסיף: "אנחנו מוכנים להתמודדות, מדובר במשחק סופר חשוב עבורנו וננסה לעשות הכל כדי להשיג את התוצאה הרצויה מחר, שזה כמה שיותר נקודות בתקווה להגשים את החלום שלנו ולהעפיל ליורו 2024".
על הסיכוי הלא גדול שנותנים לנבחרת בטורניר, אמר השוער: "זה לא נותן לנו יותר מוטיבציה או פחות. יש לנו מספיק מוטיבציה למעמד שכזה, והמחשבות שלנו ממוקדים בשאיפה לנצח את המשחק החשוב הזה – ויש לנו קבוצה מספיק מנוסה לעמוד במשימה".
פורסם לראשונה: 15:59, 24.03.23