עכשיו זה רשמי: יונתן כהן עוזב את מכבי ת"א וחתם במלבורן סיטי האוסטרלית. מדובר במועדון שנמצא תחת בעלות סיטי פוטבול גרופ, שמחזיק בין השאר בבעלות על מספר קבוצות ברחבי העולם, כאשר המפורסמת שבהן היא מנצ'סטר סיטי.
כהן בן ה-28 לא היה בתוכניות של הצהובים ומיעט לשחק גם בעונה שעברה. האלופה שחררה אותו ללא תמורה, כאשר שחקן ההתקפה מצדו הסכים לוותר על המשך חוזהו בקריית שלום.
"כששמעתי על ההזדמנות הזו, לא היססתי", אמר כהן לאתר הרשמי של המועדון. "זה מועדון עם מסורת של הצלחות ואני משוכנע שאוכל להביא את הניסיון והאיכויות שלי כדי לעזור לו להמשיך בכך. אני נרגש לשחק מול הקהל ולתרום לקבוצה המלהיבה הזו".
המנהל המקצועי מייקל פטרילו: "היכולת של יונתן להשפיע על משחקים עם היצירתיות שלו, ראיית המשחק ויכולות הכיבוש שלו מוסיפה מימד נוסף לקבוצה שלנו. אנחנו מאמינים שהוא יהיה תוספת נהדרת לסגל שלנו".
1 צפייה בגלריה
יונתן כהן
יונתן כהן
תחנה חדשה בקריירה. כהן
(צילום: האתר הרשמי של מלבורן סיטי)
מלבורן סיטי היא קבוצה צעירה שנוסדה בשנת 2009, כלומר בת 15 שנה בסך הכל. על אף זאת, שיחקו במדיה מספר שמות גדולים כמו דויד ויה ודמיאן דאף. היא זכתה עד כה באליפות ב-2020/21 ובגביע האוסטרלי ב-2016. העונה החדשה בליגה האוסטרלית תצא לדרך ב-19 באוקטובר.
יונתן כהן גדל במחלקת הנוער של מכבי ת"א ושלוש עונותיו הראשונות בבוגרים שיחק כמושאל בבית"ר ת"א-רמלה ובני יהודה, עמה זכה בגביע המדינה ב-2016/17. בעונת 2017/18 חזר למכבי ת"א ועד מהרה תפס משבצת של שחקן מוביל וזכה איתה בשתי אליפויות ובעונת 2019/20 סיים כמלך הבישולים של ליגת העל (11).
בעונת 2021/22 יצא לשחק בחו"ל לראשונה בקריירה כשחתם בפיזה מליגת המשנה באיטליה, אך הוא לא הצליח להשתלב וכעבור עונה חזר למכבי ת"א, שרכשה אותו תמורת 1.3 מיליון אירו, אחת הרכישות היקרות בתולדותיה. עם זאת, הקדנציה השנייה שלו בקריית שלום הייתה פחות מוצלחת והוא התקשה למצוא את מקומו.
בסך הכל זכה כהן במהלך הקריירה שלו בישראל בשלוש אליפויות, שני גביעי מדינה, שלוש פעמים בגביע הטוטו ופעם אחת באלוף האלופים. בנוסף, יש לו שמונה הופעות במדי נבחרת ישראל.