כפי שנחשף ב-ynet, לאחר סערת עזיבתו את בית"ר ירושלים, יוסי אבוקסיס חתם היום (שלישי) רשמית לעונה וחצי אצל היריבה הגדולה, הפועל ת"א. בכך השלים המאמן חזרה לקבוצה בה כיכב כשחקן ואף שימש בה כמאמן לפני יותר מעשור (2012/13).
אבוקסיס אמר לאחר החתימה: "אני שמח לחזור למועדון שיקר מאוד ללבי, הפועל תמיד הייתה חלק מחיי וחוויתי עם הקבוצה רגעים נפלאים בקריירה. אני רוצה להודות לבית"ר ירושלים על התקופה במועדון, אך בסיטואציה שנוצרה, קיבלתי החלטה להתקדם לפרק הבא בקריירה שלי. חן סול התקשר אליי ביום ראשון וקבענו להיפגש, התרשמתי מאוד מהדרך החדשה במועדון והרצון להחזיר את הפועל ת"א למקומה הראוי, השאיפה להישגיות, ההשקעה והגישה המקצועית. זה מועדון שגדלתי בו - וכמובן שלמועדון כמו הפועל ת"א לא מסרבים. אני מאמין בדרך שלי וביחד עם הצוות, השחקנים וההנהלה, אני בטוח שאפשר להשיג דברים יפים".
3 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס. הוא אדום
(צילום: הפועל ת"א)
מנהל מחלקת הכדורגל של הפועל ת"א חן סול הוסיף: "אני שמח שיוסי הצטרף לפרויקט שלנו ובטוח ביכולתו להוביל את הקבוצה להישגים העונה וגם בעתיד. כשהבנו שיש אפשרות שיוסי יחזור להפועל, הוא הפך כמובן למועמד המוביל לתפקיד והמינוי שלו מרגיש טבעי ונכון לכל הצדדים. יוסי מאמן כדורגל מצוין ועתיר ניסיון, מהטובים בארץ, שקידם שחקנים רבים, הוביל את הקבוצות שאימן להישגים משמעותיים - והרקורד שלו מדבר בעד עצמו. אנחנו מכוונים גבוה - ויוסי הוא האיש הנכון למשימה. אני מאחל ליוסי ולקבוצה הצלחה רבה".
הקללות שספג בשבוע שעבר מאוהדי בית"ר ירושלים, בסיום ה-2:2 בטדי מול הפועל פ"ת, עשו את שלהם והקבוצה הודיעה כי המאמן התפטר מיידית מהקבוצה. המאמן עצמו זעם ותקף את בית"ר: "זה שקר, ברק דיבר איתי ואמר לי 'אחרי מה שהיה לך עם האוהדים, אתה לא יכול להיות בבית"ר'. ברק שאל אותי אם יש משהו עם הפועל ת"א, אמרתי לו שאני תחת חוזה ורק אם לא אהיה בבית"ר זאת אופציה. מחפשים לפגוע בי".
מיד לאחר הנתק מבית"ר וכפי שפורסם לראשונה ב-ynet, אבוקסיס סגר את תנאיו בהפועל ת"א, צעד שגרר מתקפה מצד ברק אברמוב שכינה אותו "כפוי טובה".
3 צפייה בגלריה
אבוקסיס בפעם האחרונה בה אימן את הפועל ת"א
אבוקסיס בפעם האחרונה בה אימן את הפועל ת"א
אבוקסיס בפעם האחרונה בה אימן את הפועל ת"א
(צילום: יובל חן)
3 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס באימון הראשון אחרי החזרה להפועל תל אביב ב-2001
יוסי אבוקסיס באימון הראשון אחרי החזרה להפועל תל אביב ב-2001
אבוקסיס בימיו כשחקן בהפועל ת"א
(צילום: יוסי רוט)

לאחר 11 שנה - הוא חוזר

אבוקסיס שב בעצם למועדון בו הוא גדל ורשם את עונת הביכורים שלו בקבוצה בוגרת (1987/88) עד שעזב בעונת 1992/93 לבני יהודה. אחרי שנים ארוכות בבית"ר ירושלים, חזר אבוקסיס בעונת 2001/2002 למדים האדומים, ונטל חלק במסע הקסם בגביע אופ"א שנעצר רק ברבע הגמר, מול מילאן. עד עונת 2006/7 זכה עם הקבוצה בשני גביעי מדינה.
בין עונות 2008/9 ל-2010/11 שימש סקואט, ועוזר מאמן לאלי גוטמן, ובהמשך שימש ב-2012/13 מאמן ראשי לאחר שניצן שירזי חלה, אך פוטר ב-14 בפברואר, לאחר 1:1 נגד עירוני קריית שמונה ורצף של חמישה משחקים ללא ניצחון. כעת, 11 שנים בדיוק לאחר שעזב, הוא חוזר לעמדת המאמן בהפועל ת"א.