ההתקדמות במגעים בין אדמונד ספרא לדייויד מינצברג בנוגע לרכישת הפועל ת"א, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet. ביממה האחרונה ישנו ניסיון בין הצדדים להגיע לזיכרון דברים מוסדר על מתווה הרכישה, כשאתמול מינצברג, ראש קבוצת המשקיעים המנהלת את המועדון, שלח תיקונים לספרא למזכר ההבנות, בכדי לנסות להוביל לחתימת שני הצדדים על המסמך - מהלך שיהווה פריצת דרך משמעותית.
גורמים המעורים במגעים מאחורי הקלעים העריכו כי לא מדובר בתיקונים דרמטיים שעלולים להפיל את העסקה. לכן מתקיימים מגעים בניסיון להגיע למזכר הבנות מוסכם, על מנת לחתום עליו עד סוף השבוע, ואז להתקדם לעבר המהלכים הבאים.
1 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דייויד מינצברג ואדמונד ספרא
(צילום: עוז מועלם, Patrick McMullan / Getty Images)
בשני הצדדים ישנה אופטימיות זהירה כי ניתן להתגבר על התיקונים השונים שנשלחו על ידי מינצברג וכי ישנה כוונה ברורה מצד קבוצת המשקיעים וספרא לחתום על העסקה. ספרא אמנם הציב אולטימטום לפיו מזכר ההבנות ששלח בערב החג יהיה תקף עד היום אחר הצהריים, אולם מאחר ועורכי הדין של שני הצדדים מנהלים את תחלופת התיקונים ביממה האחרונה בניסיון להגיע להסכם - לא תהיה התעקשות על הדד-ליין.
מזכר ההבנות כולל את התנאים הבאים: סגירת החובות, השבת מלוא ההשקעה של מינצברג (בהתאם לבדיקת נאותות מיידית), לקיחת הקבוצה גם במקרה של ירידת ליגה ובעלות מלאה על המועדון ללא שותפות.
אבוקסיס: "לא חושב שזה היה טעות להגיע"
(באדיבות ONE)
בדירקטוריון קרן ההשקעות שמנהלת כיום את הפועל ת"א ישנה הסכמה עקרונית לביצוע העסקה. בסביבת מינצברג טוענים כי מופעלים עליו לחצים רבים לקבל את העסקה - מצד מקורבים, אוהדים שהציפו אותו בהודעות ואפילו בכירים במשק המזוהים עם המועדון. מינצברג הבין כי לא יעשה אקזיט על הקבוצה, אך כדי לקבל את מלוא ההשקעה שלו בחזרה בכוונתו להציג את הנתונים שבידיו, המשקפים את בדיקת הנאותות הקודמת שנערכה למועדון.