נבחרת ישראל הצעירה הוגרלה הערב (שלישי) לבית 3 ביורו עד גיל 21 שייערך בקיץ הבא ברומניה וגיאורגיה, ותתמודד מול גרמניה, אנגליה וצ'כיה. הכחולים-לבנים הוגרלו מהדרג הרביעי והאחרון, ויפגשו את האנגלים - אותם ניצחו ביורו שנערך בישראל ב-2013, וגם את הגרמנים - שסיימו במקום הראשון בבית המוקדמות בו השתתפה ישראל.
החבורה של גיא לוזון עלתה לפני פחות מחודש לטורניר הגמר שייערך ברומניה וגיאורגיה בין ה-21 ביוני ל-8 ביולי. זאת לאחר שחלפה על-פני אירלנד בשלב הפלייאוף. אחרי ה-1:1 בדבלין, הגיע 0:0 בבלומפילד ודו-קרב פנדלים, בו ישראל ניצחה לבסוף 1:3.
4 צפייה בגלריה
גיא לוזון חוגג עם השחקנים
גיא לוזון חוגג עם השחקנים
גיא לוזון חוגג עם השחקנים לפני פחות מחודש
(צילום: עוז מועלם)
קשר הנבחרת הצעירה עדן קארצב הגיב להגרלה: "באליפות אירופה לנבחרות צעירות עם 16 הנבחרות הטובות באירופה, אין הגרלות קלות וכך גם הפעם. מדובר בהגרלה קשה, במיוחד שנמצאות איתנו בבית אריות כדורגל כמו גרמניה ואנגליה, אבל אנחנו מאמינים בדרך וביכולת שלנו ועם המון נחישות, אמונה ועבודה קשה, אנחנו מאמינים שאפשר לעשות דברים יפים באליפות הזו".
עוד אמר קארצב: "יש לנו נבחרת מצויינת עם הרבה מאוד כישרונות ואנחנו לא נגיע לאליפות וננסה להפסיד בכבוד. נבוא להביא גאווה למדינה שלנו ולהראות לכולם שיש לנו נבחרת חזקה ועוצמתית שהעפילה בזכות לאליפות הזו".
4 צפייה בגלריה
דניאל פרץ חוגג
דניאל פרץ חוגג
ישראל תפגוש את גרמניה, אנגליה וצ'כיה. דניאל פרץ
(צילום: עוז מועלם)
ההישג של הנבחרת הצעירה הוא חלק הפאזל האחרון שנותר לכדורגל הישראלי על מנת לסיים קיץ חלומי - והוא כאמור הושלם. נבחרת הנוער הפכה לסגנית אלופת אירופה, הנערים אירחו את אליפות אירופה בארץ, והנבחרת הבוגרת סיימה במקום הראשון בבית שלה בליגת האומות ועלתה לדרג א' ולפלייאוף היורו.
זאת תהיה הפעם השלישית בה הנבחרת תשתתף ביורו הצעירות. הפעם הראשונה הייתה ב-2007 כאשר הנבחרת של גיא לוי העפילה לאחר שעברה בפלייאוף את צרפת, ואת הטורניר עצמו היא סיימה במקום האחרון בבית 1 עם אפס נקודות. הפעם השנייה הייתה ב-2013 כאשר אירחה ישראל את הטורניר. גיא לוזון עמד על הקווים גם אז, והנבחרת שלו השיגה ארבע נקודות בשלב הבתים - כולל ניצחון 0:1 על נבחרת אנגליה משער של אופיר קריאף - שלא הספיק על מנת לעלות לשלב הבא.
4 צפייה בגלריה
נבחרת גרמניה
נבחרת גרמניה
שוב מפגש עם האלופה המכהנת. גרמניה אחרי הזכייה ב-2021
(צילום: gettyimages)

היריבות

גרמניה: אלופת אירופה המכהנת. שיחקה יחד עם ישראל בבית המוקדמות וגברה עליה גם בבית וגם בחוץ בדרך למקום הראשון בבית, מה שהעניק לה את הכרטיס האוטומטי לטורניר הגמר. כוכב הנבחרת הוא ארנה מאייר, קשרה של אוגסבורג מהבונדסליגה.
אנגליה: זכתה פעמיים בעבר בטורניר (1982 ו-1984). הוגרלה מהדרג השני, והיא מועמדת להצטרף לגרמניה כאחת משתי העולות לשלבי ההכרעה. בין השאר נמצאים בסגל הנבחרת נוני מדואקה, קול פאלמר, קרטיס ג'ונס ופולארין באולגון. ביורו 2013 רשמה הפסד 1:0 לנבחרת של גיא לוזון, שהייתה אז המארחת של הטורניר.
צ'כיה: עוד אלופת אירופה לשעבר, שהוגרלה מדרג 3. שיחקה בבית המוקדמות באותו בית עם אנגליה, הפסידה לה פעמיים – ועלתה מהמקום השני. בפלייאוף העלייה ליורו עברה את איסלנד, בזכות ניצחון 1:2 בחוץ ו-0:0 בבית.
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אנגליה הצעירה נוני מדואקה
שחקן נבחרת אנגליה הצעירה נוני מדואקה
מכוכבי נבחרת אנגליה הצעירה. נוני מדואקה
(Getty Images)
שלוש הנבחרות שיסיימו את הטורניר ראשונות (מלבד צרפת) יעפילו לטורניר הכדורגל של אולימפיאדת פריז שתיערך ב-2024. עוד קודם לכן, שתי הראשונות מכל בית יעלו לרבע הגמר.

ההגרלה

בית 1: פורטוגל, הולנד, בלגיה, גיאורגיה
בית 2: ספרד, קרואטיה, אוקראינה, רומניה
בית 3: גרמניה, אנגליה, צ'כיה, ישראל
בית 4: צרפת, איטליה, שווייץ, נורבגיה
פורסם לראשונה: 19:00, 18.10.22