לאחר שכבר סיכם את תנאיו לארבע השניים הבאות, הגיעה ביום חמישי החותמת הרשמית: מזכירות ההתאחדות לכדורגל אימצה פה אחד את החלטת הוועדה המקצועית ואישרה - רן בן שמעון יאמן את הנבחרת הלאומית. היום (ראשון), שלושה ימים אחרי המינוי, ערך המאמן הלאומי החדש את מסיבת העיתונאים הראשונה שלו בתפקיד.
כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, בן שמעון חתם על חוזה לשנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות, במידה שיסיים במקום הרביעי ומעלה בבית הישראלי במוקדמות המונדיאל. הוא ישתכר כ-65 אלף שקל לחודש. הכוורת שלו צפויה לכלול, בין היתר, את דושאן מאטוביץ' שהיה עוזר המאמן של מסאי דגו במכבי חיפה ושחקן של בן שמעון בהפועל קריית שמונה.
7 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
הוצג לראשונה כמאמן הנבחרת. בן שמעון
(צילום: עוז מועלם)
בן שמעון: "חשוב לי מאוד שכולם יעבדו קשה"
(באדיבות ONE)

"נבחרת ישראל זו לא עוד תחנה בשבילי", פתח בן שמעון את דבריו והסביר: "זו שליחות גדולה, שליחות לאומית. אדרוש מהצוות שלי ומהשחקנים שלי לעבוד קשה. אני שחקן עבר של הנבחרת וכאחד שעקב אחריה הרבה מאוד שנים, יש הרבה דברים לקחת מקודמיי - חלק מהדברים שארצה לקחת מהם זה גם את תהליך ההצערה שהנבחרת צריכה לעבור. התקופה שלי כמאמן נבחרת בעבר נתנה לי המון הבנה של הצרכים ואם אצטרך לעשות משהו שונה הפעם, זה לתת חשיבות אדירה לעבודה היום-יומית, לקשר שלי עם השחקנים והצוות ולעבודה מול מועדונים".
"להיות שחקן נבחרת לפני הכל זו ההתנהלות על המגרש ומחוצה לו ואלו דברים שאתן להם משקל גדול. חשוב לי שכל מי שיהיה שותף לדרך שלנו יעבוד קשה ושמי שיבוא לראות אותנו יראה שחקנים שמשרתים את הנבחרת ולא להיפך. אחד הדברים שהכי חשובים לי זה לתת לאנשים להרגיש מחוברים לנבחרת ואני מאוד ארצה שזו תהיה נבחרת שמחוברת לעם שלה".
7 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
"לא אתכחש לכך שהמטרה העליונה היא יורו 2028". בן שמעון
(צילום: עוז מועלם)
כשנשאל על מטרות, ענה: "לא אתכחש לכך שהמטרה העליונה היא יורו 2028, אבל זה לא אומר שנוותר על שום שלב. תהיה נבחרת תחרותית. מי שמכיר אותי יודע שלא נוותר על שום דבר ונגיע לכל משחק הכי מוכנים. לא יהיו משחקים שלא נוכל להשיג בהם נקודות. כדי להעפיל לטורניר גדול נצטרך לעבוד קשה מדי יום. אני לא יודע אם הקמפיין הקרוב מעשי או לא, אני רוצה שתהיה נבחרת שראויה להצלחה שלה ובשביל זה אעבוד הכי קשה שאני יכול".

המינוי של ריינשרייבר

בן שמעון גם סיפר כי השופט רועי ריינשרייבר ישמש כמנהל הנבחרת במקומו של בני טבק. "זכינו, זו גאווה גדולה לצרף אותו", אמר.
7 צפייה בגלריה
ריינשרייבר
ריינשרייבר
מנהל הנבחרת החדש. ריינשרייבר
(צילום: עוז מועלם)
לגבי מודל לחיקוי, אמר: "אני מאמין ורוצה ללמוד מנבחרות ששברו תקרית זכוכית. אני מאמין שאחרי תקופה ארוכה שקורים לך דברים לא טובים, אתה יכול או ללמוד מזה או לפחד. אני רוצה לסמוך על הדברים שבידיים שלי שאוכל לשנות את זה ומאמין באמונה שלמה בשחקן הישראלי. אין תלונות, רק רצון וניסיון לשפר את התוצאות שהיו בכל השנים האחרונות".
שני משחקיו הראשונים של בן שמעון יהיו ידידות - ב-8 ביוני מול נבחרת הונגריה, שתארח את אותו מפגש, ומול בלארוס ב-11 בחודש, גם כן בבודפשט. "גם אני אצטרך לעצב את אופי העבודה שלי, ללמוד את השחקנים ושהשחקנים ילמדו אותי", סיפר. "אני מעדיף ניסיון אירופי, אבל אצטרך להתמודד עם מה שבידיים שלי. כל שחקן שעומד לרשותי, אבחן אותו במטרה להיות עם השחקנים הטובים ביותר בסגל".
7 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
"אני לא מסתובב עם סכין בין הידיים כדי לחפש מי מהשחקנים בורח ומי לא". בן שמעון
(צילום: עוז מועלם)
"אני לא מסתובב עם סכין בין הידיים כדי לחפש מי מהשחקנים בורח ומי לא, אני מאוד מכבד את כולם ויודע מי מהשחקנים צריכים את החופש ומי לא - ואני מעדיף שהם ינוחו, ייקחו את הזמן ויבואו לקמפיינים עם יותר חופש. לא אחפש אף שחקן, כי אני לא חושב שיש אף אחד שבורח. מי שצריך חופש, יקבל אותו".
בן שמעון פרסם את הסגל לקראת שני משחקי הידידות הקרובים של הנבחרת (ב-8 ביוני מול הונגריה, ב-11 ביוני מול בלארוס). הסגל כולל לא מעט שמות חדשים, שיקבלו הזדמנות להוכיח את עצמם במדים הלאומיים. כמו אופק ביטון, אורי דהן וגיל כהן. גם נטע לביא, אלי דסה ועומרי גלזר זומנו לסגל.
7 צפייה בגלריה
סגל נבחרת ישראל
סגל נבחרת ישראל
סגל נבחרת ישראל

אליפות היסטורית עם ק"ש, קדנציה בנבחרת קפריסין

הקריירה של בן שמעון עשירה כשחקן וכמאמן. אחרי קריירת משחק עשירה, במהלכה שימש בין השאר כקפטן הפועל חיפה - אותה הוביל לאליפות בעונת 1998/99, בן שמעון החל לאמן את קבוצת הנוער של מכבי ת"א. בעונת 2005/6 הוא אימן לראשונה קבוצה בוגרת - הפועל חיפה, ושנה לאחר מכן מונה למאמנה של עירוני קריית שמונה.
7 צפייה בגלריה
רן בן שמעון אליפות קריית שמונה
רן בן שמעון אליפות קריית שמונה
בן שמעון אחרי האליפות ההיסטורית עם קריית שמונה
(צילום: אפי שריר)
ב-2008 הוא מונה למאמנה של מכבי ת"א, אך פוטר במהלך העונה וחזר לקדנציה נוספת בקריית שמונה, אותה הוביל ב-2012 לאליפות היסטורית עם ברק בכר כעוזרו. כמו כן, הוא אימן גם בהפועל ת"א, בית"ר ירושלים ושתי קדנציות במ.ס אשדוד. בן שמעון יש כבר ניסיון כמאמן לאומי, לאחר שבשנים 2017-2020 אימן את נבחרת קפריסין.
בן שמעון קיבל חוזה לארבע שנים מההתאחדות לכדורגל, זאת מתוך הבנה שהקמפיין הקרוב בדרג א' של ליגת האומות חסר סיכוי, ואין הרבה סיכוי גם לעלות למונדיאל 2026 שייערך בארה"ב, קנדה ומקסיקו. המונדיאל אמנם גדל מ-32 נבחרות ל-48 נבחרות, אולם אירופה תשלח רק 16 נציגות וישראל תצטרך הרבה מזל בהגרלת המוקדמות כדי לחלום על סיכוי.
7 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
אתר בליגת האומות. נבחרת ישראל
(צילום: David Balogh/Getty Images)

האתגר הגדול בליגת האומות

ההצלחה של נבחרת ישראל בדרג 2 של ליגת האומות סידרה לה מקום בחצי הפלייאוף העלייה ליורו, שנגמר כאמור בתבוסה לאיסלנד, אבל גם את הכרטיס לדרג 1 היוקרתי של ליגת האומות - טורניר שיתחיל בספטמבר הקרוב.
ישראל הוגרלה לבית עם בלגיה, צרפת ואיטליה. המשחק הראשון ייערך ב-6 בספטמבר מול בלגיה, ואחריו ישראל אמורה לארח את איטליה. מדובר בנבחרות שגדולות על ישראל, והסיכויים לעלות לרבע הגמר קלושים עד בלתי קיימים. אולם בכל זאת, בן שמעון ינסה לעשות סנסציה אדירה בבית הזה, שכולל נבחרות עם כוכבים ענקיים כמו קיליאן אמבאפה וקווין דה בריינה.
ריאל מדריד: שער מרהיב נגד כל קבוצה בליגה
(רבאדיבות ONE)
פורסם לראשונה: 11:50, 26.05.24