יש מאמן חדש לבית"ר ירושלים. בעקבות ההפסד לבני סכנין וכפי שפורסם לראשונה ב-ynet, הוחלט בבית"ר להחליף מיידית את גל כהן, וברק יצחקי מונה היום (שני) למאמן החדש של הקבוצה. בהמשך, הוצג יצחקי במסיבת עיתונאים רשמית מטעם המועדון ודיבר עם התקשורת לצד הבעלים ברק אברמוב והמנהל המקצועי אלמוג כהן.
ברק יצחקי: "אני רוצה להודות לברק אברמוב ואלמוג כהן. התכנון היה שאגיע בעונה הבאה. רצינו לעשות משהו אחר. לי ולאלמוג היו המון שיחות עוד כשאני הייתי במכבי ת"א והוא במכבי נתניה. אחרי השיחה עם שניהם הבנתי שבית"ר זה המקום הנכון מבחינתי להגיע אליו. כולם מכירים את הזיקה שלי למועדון. אני שמח לעמוד בראש הצוות המקצועי ולהיות המאמן של הקבוצה. כמובן שבסוף נמדדים בתוצאות אבל הדרך היא החשובה".
5 צפייה בגלריה
מאמן בית"ר ירושלים ברק יצחקי
מאמן בית"ר ירושלים ברק יצחקי
"כמובן שבסוף נמדדים בתוצאות אבל הדרך היא החשובה". ברק יצחקי
(צילום: עוז מועלם)
ברק יצחקי מוצג כמאמן בית"ר ירושלים
(צילום: באדיבות ONE)
על מצב הקבוצה: "המצב שלנו לא טוב. אנחנו נמצאים כפסע ממקום שממנו יורדים ליגה, אבל אני מאמין בסגל שנמצא פה. השחקנים צריכים להבין שהם נמצאים במועדון שהוא אחד הגדולים בישראל. מצד שני, הם צריכים גם להבין איפה הקבוצה נמצאת כרגע ובאיזו סיטואציה. כרגע המטרה שלנו היא לשנות כמה דברים קטנים. אני מאמין בדרך ובאנשים ולקחתי את ההזדמנות בשתי ידיים. מקווה להוכיח שההחלטה תסתבר כנכונה".
"לאמן את בית"ר ירושלים זה לא קל, אבל בסופו של דבר אנחנו אנשי מקצוע. לשמחתי התנסיתי לתקופה לא קצרה כמאמן. היו לי שיחות בשנתיים האחרונות עם מאמנים גם מישראל ולא מישראל. תמיד אהבתי לשמוע דברים חדשים על שיטות עבודה. בסופו של דבר אצטרך להביא את הניסיון שלי כאיש כדורגל. אקבל את התמיכה מאלמוג ובסוף ביחד נצטרך לעשות את הדבר החשוב הזה - להחזיר את בית"ר למקום שהיא ראויה לו".
על הדברים שירצה לשנות: "אתן דוגמה - במשחק האחרון נגד סכנין, בדקה ה-93 היו שמונה שחקנים של סכנין ברחבה של בית"ר ורק חמישה שחקנים של בית"ר עשו הגנה. זו לא יכול להיות. נשים דגש על מחויבות ולהיות נאמנים לדרך. אני מכיר את ה-DNA של בית"ר, אני יודע מה צריך לעשות כדי להחזיר את ההרתעה לטדי".
על הסיכון בלהגיע לבית"ר: "אומרים שכדורגל זה משחק של אמיצים. לפעמים אני הולך לבקר חיילים בתל השומר, חלקם קטועי רגליים ורוצים לחזור להילחם בעזה. אנחנו פה בזכותם. אין לי ממה לפחד".
5 צפייה בגלריה
מאמן בית"ר ירושלים ברק יצחקי עם הבעלים ברק אברמוב והמנהל המקצועי אלמוג כהן
מאמן בית"ר ירושלים ברק יצחקי עם הבעלים ברק אברמוב והמנהל המקצועי אלמוג כהן
"לי ולאלמוג היו המון שיחות עוד כשאני הייתי במכבי ת"א והוא במכבי נתניה"
(צילום: עוז מועלם)
אברמוב: "קרה מה שקרה בשבועות האחרונים ושאלתי את עצמי איך הופכים את הלימון ללימונדה. החלטתי שאני רוצה להביא מנהל מקצועי וידעתי שיש אחד שאני רוצה - אלמוג כהן. אני עוקב אחריו מספר עונות והתמוגגתי. הוא הביא מספר הישגים יפים לנתניה וידעתי שאני רוצה לעבוד איתו. בשיחה בינינו הייתה הבנה מאוד טובה. היו לו מספר הצעות אחרות ואני שמח שהוא בחר בנו. יש לנו דרך ארוכה אבל אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים".
על יצחקי: "ברגע שסגרתי עם אלמוג היינו צריכים להחליט על מאמן והוא אמר - יצחקי. גם אני רציתי בלב שלי את יצחקי. ההחלטה הייתה אמורה להיות תקיפה לעונה הבאה, אבל קרה מה שקרה והעבודה המשותפת שלנו מתחילה עכשיו. הוא נקרא לדגל והוא בא. אנחנו בונים פה מועדון עם ראייה עתידית וחזון. אני מאמין ומקווה שנצליח".
אברמוב הודה לגל כהן: "אני רוצה להודות לו שהיה איש מערכת בשנתיים וחצי אחרונות. הוא דאג לאינטרס של המועדון על הצד הטוב ביותר שיכול היה לעשות. גם כשהייתה עננה כלכלית והוא לא ידע אם הוא יקבל שכר, הוא עשה מה שצריך והגיע שעתיים לפני ושעתיים אחרי כדי לעשות את העבודה. אני חושב שהוא עשה את הדברים נכון אבל בכדורגל צריך להביא תוצאות וגם מזל. אצלינו הוא לא הצליח, אבל הוא יהיה מאמן טוב".
אלמוג כהן: "כל השתלשלות האירועים תוכננה לעונה הבאה, אבל קרה מה שקרה במשחק האחרון ובכדורגל כמו בכדורגל יש דברים שאתה לא מתכנן. אני רוצה להודות לברק אברמוב על האמון ועכשיו צריך לדבר על המגרש. על יצחקי: "כשדיברנו הבנתי שהוא רואה כדורגל כמו שאני רואה".
5 צפייה בגלריה
מאמן בית"ר ירושלים ברק יצחקי עם הבעלים ברק אברמוב והמנהל המקצועי אלמוג כהן
מאמן בית"ר ירושלים ברק יצחקי עם הבעלים ברק אברמוב והמנהל המקצועי אלמוג כהן
"ברגע שסגרתי עם אלמוג היינו צריכים להחליט על מאמן והוא אמר - יצחקי". אברמוב עם יצחקי ואלמוג כהן
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
המנהל המקצועי של בית"ר ירושלים אלמוג כהן
המנהל המקצועי של בית"ר ירושלים אלמוג כהן
"בכדורגל כמו בכדורגל יש דברים שאתה לא מתכנן". אלמוג כהן
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
יצחקי
יצחקי
חוזר לבית וגן
(צילום: האתר הרשמי של בית"ר ירושלים)
יצחקי כיהן בתפקידו האחרון כמנהל המקצועי של מכבי ת"א, ב-2021 מונה לתפקיד זה ובמאי 2023 עזב. יצחקי מזוהה עם בית"ר ירושלים בה שיחק ארבע שנים בתחילת שנות ה-2000, הוא זכה עם הקבוצה באליפות (2007) ובגביע המדינה (2009). לאחר מכן שיחק במכבי ת"א, במדיה אף פרש מכדורגל. יצחקי עמד על הקווים לזמן קצר בעונת 2021/22 במכבי ת"א. עוזרו של יצחקי בבית"ר יהיה משה אוחיון.
מוקדם יותר היום הודיעו הצהובים-שחורים על עזיבתו של גל כהן לאחר שנתיים וחצי במועדון. הזעזוע הגיע לאחר שגל כהן השיג עם הקבוצה 0 נקודות בשלושת המשחקים האחרונים ולמעשה היה מינוי זמני לאחר עזיבת יוסי אבוקסיס. בעקבות התוצאות האחרונות הודו בית"ר הודו בטעות להשאיר את כהן במצב של סחרור במועדון.
החוזה של יצחקי בבירה אינו כולל פיצוי במקרה של פיטורים בשנה וחצי הראשונות שלו בתפקיד. יצחקי צפוי להרוויח בתפקידו 25 אלף שקל בחודש, למשך שנתיים וחצי.
המנהל המקצועי אלמוג כהן ביקש מבעלי בית"ר ירושלים, ברק אברמוב להחתים את יצחקי לשנתיים וחצי, חוזה ארוך טווח על מנת לייצר לטענתו דרך במועדון. כהן, שעל פי הסיכום עם אייל סגל צריך לקבל 60 אלף שקלים כפיצוי עד לסיום העונה, יתחיל לעבוד בבית וגן רק לאחר שיסדיר את התשלום מול מכבי נתניה, כשהמטרה שיגיע מחר לאימון בבית"ר ירושלים.
המינוי של ברק יצחקי מסמל על פתיחת עידן חדש בבית"ר ירושלים. יצחקי הגיע אחרי שאלמוג כהן מונה למנהל המקצועי של המועדון והיה אמור להתחיל את תפקידו בקיץ הקרוב, אך נראה שהמנהל המקצועי ייכנס לעניינים כבר עכשיו יחד עם המאמן החדש.