ברק אברמוב יוצא עם מכוניתו מבלומפילד אחרי הירידה ללאומית
(צילום: עוז מועלם)
הכתובת הייתה על הקיר. המסמר האחרון בעונת הבלהות של בני יהודה ננעץ הערב (שבת) כשהקבוצה נשרה רשמית לליגה הלאומית אחרי הפסד 2:1 למכבי נתניה.
מי זוכר שבפתיחת העונה עוד היה זה אלישע לוי שעמד על הקווים בשכונת התקווה? אך אלישע נאלץ להתמודד עם בעלים דומיננטי כמו ברק אברמוב, ששימש בפועל גם כמנהל מקצועי והיה מעורב בבניית הקבוצה. לוי מצידו רצה להיות הסמכות המקצועית הבלעדית ולא הצליח לגשר על הפערים שנגעו להחלטות מקצועיות מול אברמוב. למשל, מכירת השחקן המשמעותי של הקבוצה, דור ג'אן, שבעקבותיה החליט המאמן לסיים את דרכו במועדון בחודש אוקטובר.
5 צפייה בגלריה
שחקני בני יהודה מאוכזבים
שחקני בני יהודה מאוכזבים
בעונה הבאה בלאומית. הפנים של שחקני בני יהודה אומרות הכל
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
שחקני בני יהודה מאוכזבים
שחקני בני יהודה מאוכזבים
כך זה נראה הערב מול נתניה
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
שחקני בני יהודה מאוכזבים
שחקני בני יהודה מאוכזבים
ירושלמי חוגג ומוריד את בני יהודה ללאומית
(צילום: עוז מועלם)
אחרי לוי, ניר ברקוביץ' הגיע לקדנציה קצרה מאוד בשכונת התקווה - וגם פה החיבור היה רעוע במיוחד. בסיום אחד ממשחקי הקבוצה המאמן השתלח בפרשן והשוער לשעבר, לירן שטראובר, וכתוצאה מהתקרית המבישה מצא את עצמו בבית אחרי ארבעה מחזורים בלבד.
אברמוב איבד אמון במאמן הישראלי וכתוצאה מכך לא מיהר להחתים מישהו שיעמוד על הקווים. ההחלטה האסטרטגית שלו הייתה להעמיד מאמנים זמניים בדמותם של המנכ"ל כפיר אדרי ויעקב אסייג ולאחר מכן צורף איש תעודת הפרו, תמיר בן עמי. הם עמדו על הקווים במשך 12 מחזורים ובני יהודה, ללא מאמן טבעי, התפרקה מנטלית - אחת הסיבות המובהקות לקריסת המועדון.
5 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
איבד אמון במאמן הישראלי. אברמוב
(צילום: ראובן שוורץ)
לאחר מכן הגיע יוסי אבוקסיס, שחזר לקדנציה רביעית בשכונה, רגע אחרי שעזב את הפועל ב"ש. חזרתו התאימה לאברמוב כמו כפפה ליד. בני יהודה ראתה בקאמבק של אבוקסיס גלגל הצלה וקיוותה לצאת לדרך חדשה. המאמן החדש-ישן ניסה לחבר את הקבוצה ולהוציא אותה מהבוץ אליו היא נקלעה, אך זה כבר היה מאוחר מדי. בשכונת התקווה יכולים רק להתנחם בעובדה שכאשר אבוקסיס חתם בקבוצה הוא הצהיר כי ימשיך לאמן גם אם היא תרד ליגה.
בצד המקצועי, אם בעבר בני יהודה הצליחה לקלוע בול בבחירת שחקנים צעירים וטיפוחים כמו יובל אשכנזי, דולב חזיזה, מאוויס צ'יבוטה, איסמעילה סורו וירדן שועה - העונה זה עבד פחות. בקבוצה אמנם קיבלו את הבמה שחקנים צעירים וחסרי ניסיון, אבל הם לא הצליחו להרשים.
5 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
גם הוא כבר לא הצליח לעזור. אבוקסיס
(צילום: ראובן שוורץ)
גם על הצבת שוער חסר ניסיון בדמותו של עומר ניראון הקבוצה שילמה מחיר כבד. בנוסף, בני יהודה לא הצליחה לצרף זרים איכותיים (פדרו קמפוס ויוסיף מוסא לא תרמו כפי שצופה מהם) וגם החיזוק שהגיע בינואר בדמותם של עוביידה חטאב, אלמוג בוזגלו, ג'ורג' פוצ'יבה, עמית גלזר, רז נחמיאס ופאטוס בצ'יראי לא שידרג את הקבוצה.
אחת הסיבות העיקריות לקריסה באה לידי ביטוי במשחקים האחרונים מול בית"ר ירושלים והפועל חדרה, שם הקבוצה ספגה שערים דרמטיים בסיום. גם לאוהדים זו הייתה עונה לא פשוטה, ושטופת מחאות בעקבות חוסר החיבור של המועדון. האוהדים מחו נגד אברמוב לאורך כל העונה, קראו לו ללכת הביתה ואף השתלחו בשחקנים. השיא הגיע השבוע, כשאוהדי הקבוצה פרצו למתחם האימונים ודרשו מהשחקנים להוריד את החולצות בטענה שהם לא ראויים ללבוש אותן. בעונה הבאה בני יהודה כבר תשחק בליגה שמתאימה לה - הלאומית.

בסיום ההפסד לנתניה: האוהדים המתינו לאברמוב ליד רכבו

מספר מאוהדי בני יהודה המתינו בסיום ההפסד הערב לנתניה ליד רכבו של הבעלים ברק אברמוב, וניסו למנוע ממנו לעבור. האוהדים צעקו לעברו: "אברמוב מת" - וירקו על רכבו. כוחות משטרה ואבטחה מנעו מהם להתקרב אליו.