אין שחקן בנבחרת ישראל שמכיר טוב יותר את הבית הזמני שלה לשני המשחקים הקרובים, פנצ'ו ארנה בפלשוט שבהונגריה, מאשר מוחמד אבו פאני. הקשר, שמשחק בפרנצווארוש, הפך לאחת ההצלחות של הליגה ההונגרית וצפוי לפתוח במשחק הערב (רביעי, 21:45) מול שווייץ.
הקריירה של אבו פאני מאופיינת בעליות ומורדות. מתקופה שלא היה לו מקום בהרכב של הפועל ר"ג בליגה הלאומית, דרך ההתאוששות בהפועל חדרה ועד להפיכתו לעוגן גדול במכבי חיפה, עד כדי כך שעזיבתו השאירה בור גדול, ממנו הירוקים עדיין לא התאוששו. רכבת ההרים הזו באה לידי ביטוי גם בנבחרת ישראל. לצד הופעות נהדרות, הגיעה ההחלטה של יוסי בניון ואלון חזן להדיחו מהסגל במהלך משחקי ליגת האומות בשל התנהלות לא מקצועית לטעמם, ורק אחרי שיחה בה השתכנעו כי הוא שינה את הגישה הוחלט להחזירו.
2 צפייה בגלריה
אבו פאני
אבו פאני
קריירה שהיא רכבת הרים. אבו פאני
(צילום: Filip Filipovic/Getty Images)
הרבה גבות הורמו אחרי שאבו פאני החליט לעבור לליגה ההונגרית. גם לו היו ציפיות גבוהות יותר אחרי ההופעה בליגת האלופות ותחושת המיצוי במכבי חיפה, אבל בדיעבד זו הייתה החלטה נכונה. למעט קמרון פוארטס, לו יש 11 בישולים בליגה הבלגית, אבו פאני הפך לשף של הכדורגל האירופי, עם 9 בישולים רק בליגה (בנוסף לבישול בגביע ועוד שלושה באירופה), לפני כוכבי על כמו מרקוס תוראם מאינטר (8) וצ'אבי סימונס מלייפציג (7). יש לו אפילו יותר בישולים מכריסטיאנו רונאלדו, המשחק באל-נאסר הסעודית (7).
לאבו פאני לא היו מספרים כאלו עד כה בקריירה. מאמנו, דיאן סטנקוביץ', לשעבר קפטן נבחרת סרביה וכוכב בכדורגל האירופי, שכשחקן זכה בשש אליפויות עם אינטר, עימה זכה גם בליגת האלופות, דוחף אותו למספרים מצוינים בקבוצה שמובילה את הליגה ההונגרית.
ההצלחה של אבו פאני בהונגריה עדיין לא סידרה לו מקום בהרכב הנבחרת במשחק נגד קוסובו. הוא שולב כמחליף וראה כיצד שני שחקנים שנמצאים גבוה יותר בהיררכיה של חזן, נטע לביא ודור פרץ, הועדפו על פניו. הערב הוא יקבל צ'אנס להוכיח את עצמו, ואולי יגרום לחזן לחשוב מחדש לקראת המשחק החשוב ביותר של הנבחרת מול רומניה בשבת הקרובה.
2 צפייה בגלריה
שחקן פרנצווארוש מוחמד אבו פאני
שחקן פרנצווארוש מוחמד אבו פאני
סגן מלך הבישולים באירופה. מוחמד אבו פאני במדי פרנצווארוש
(Laszlo Szirtesi/Getty Images)

הבוז בטדי

גם החזרה שלו לנבחרת הפכה לטראומה אישית אחרי שחלק מהקהל קרא לעברו קריאות גזעניות במשחק שהתקיים בטדי מול אנדורה. "עברתי לילה קשה, בכיתי לא מעט, הרבה מחשבות עברו לי בראש", סיפר אבו פאני בריאיון ל"ידיעות אחרונות". זה לא הגיוני שהקהל שאמור לעודד אותך יקלל אותך, באתי לשחק בשביל הנבחרת וקיבלתי יחס משפיל ופוגע. אני אדם לפני שאני שחקן, יש לי לב, רגש, משפחה. די, נמאס כבר. צריך להכניס את האוהדים הגזענים לכלא, מקומם מאחורי סורג ובריח. שיתביישו להם".
בניגוד להתנהלות מול מונס דאבור, הפעם החיבוק היה מהיר מאוד. שחקנים גיבו אותו, הנשיא בוז'י הרצוג זעם על התנהגות האוהדים ושר הספורט מיקי זוהר מיהר להגיע לביתו.

סערת הגינויים

אם המשבר הזה - שגרם לאבו פאני לשקול האם להמשיך במדים הלאומיים - לא הספיק, הגיעה מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר, אותה הוא לא גינה מיידית, וציידי הגינויים יצאו נגדו. כשבוע לאחר הטבח, כששחקנים בכירים בכדורגל הישראלי ונשותיהם ביקרו אותו, הוא פירסם פוסט זועם באינסטגרם: "דבר ראשון, ושיהיה הכי ברור לכולם - אני מגנה את כל האירועים שהיו בשבוע האחרון בתור בן אדם, לא בתור ערבי. אני אומר את זה כבן אדם של שלום, שרוצה לחיות בשלום עם כולם, ללא הבדל של גזע, מין ודת".
שליח "ידיעות אחרונות" ו-ynet להונגריה בדיווח לקראת משחקה של נבחרת ישראל נגד שווייץ
(צילום: עוז מועלם)
הקשר הוסיף: "בכל פעם שיש אירוע כזה או אחר ומבקשים מערבים לגנות את האירוע כאילו אנחנו אחראים על האירוע, זה לא מקובל. אולי הגיע הזמן שנפסיק לקטלג אנשים ולשים אותם במשבצות כאלו ואחרות כמו שאוהבים לעשות. כבר הסיקו מסקנות לגביי בגלל שלא הגבתי ושתקתי כמו שאני שותק בדרך כלל כשדבר כזה או אחר קורה במדינה, כי בסופו של דבר אני שחקן כדורגל, לא פוליטיקאי ולא שר בממשלה".
אבו פאני גם תקף את המבקרים נגדו: "תודה רבה לכל הנשים של הכדורגלנים שתרמו ותמכו בקללות אליי ולמשפחתי". בנוסף, הקשר יצא נגד בלם נבחרת הנוער, שון עדרי, שביקר את הכדורגלנים הערבים על חוסר תגובתם לטבח: "דבר אחרון, לילד הפישר הקטן שלא ראה כלום בחיים שלו, שון עדרי, שכנראה לא הייתי יודע איך קוראים לו אם לא היה מעלה סטורי כזה, תתעסק בכדורגל ולא בגזענות. מאחל לכולם רק בריאות ושלום וימים שקטים".
כעת, כשהוא רחוק מהארץ ומארח את הכדורגל הישראלי באכסניה החדשה שלו בהונגריה, בה הוא מכיר את המגרשים בצורה הטובה ביותר, אבו פאני - סגן מלך הבישולים בכל הליגות באירופה - ינסה להתעלות מול שווייץ השבירה. המטרה שלו ברורה: לתפוס מקום בכיר יותר בהיררכיה לקראת המשחק החשוב מול רומניה, ואולי להוביל על הדרך את הנבחרת להפתעה מול השווייצרים.