שלושה שבועות אחרי המחווה שביצע שגיב יחזקאל למען החטופים בעזה במהלך משחק של אנטליהספור, נשלח מכתב תלונה למשרד הספורט בעקבות ההתנהלות מול הקשר במהלך הפרשה.
ח"כ ירון לוי ממפלגת "יש עתיד", החתום על המכתב, מחה על כך שמשרד הספורט לא מימן את טיסתו של יחזקאל ארצה, ועל כך השחקן נאלץ לשלם עליה מכיסו. לוי טען בפני שר הספורט מיקי זוהר כי על משרדו היה לפחות להחזיר את עלות הטיסה ליחזקאל.
2 צפייה בגלריה
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
שילם בעצמו על הטיסה ארצה. שגיב יחזקאל עם המחווה לחטופים
(צילום: האתר הרשמי של אנטליהספור)
"אין ספק כי המאמצים של משרדי התרבות והספורט ומשרד החוץ, מוערכים וטוב שנעשו", כתב לוי. "אך מדוע משרדים ממשלתיים שחולשים על תקציב עצום, הן משרד החוץ והן משרד התרבות והספורט, החליטו להטיל על שגיב יחזקאל את התשלום לחילוץ? האם זוהי עמדת משרד התרבות והספורט, שבמידה וספורטאי או כל אזרח ישראלי יצטרך חילוץ, עליו לממן אותו בעצמו? קל וחומר כאשר צורך החילוץ מקורו באקט צהרתי והסברתי לטובת ישראל מעבר לים".
לוי סיכם את דבריו: "מן הראוי שהמדינה תפעל גם כן היא בצורה הצהרתית ותממן את החילוץ של אזרחיה המסכנים את עצמם רק כי העיזו להביע עמדה ציונית באופן פומבי".

המחווה, החקירה והחזרה ארצה

כזכור, יחזקאל, שהמחווה שביצע לחטופים הישראלים בעזה לאחר כיבוש שער במדי קבוצתו אנטליהספור הובילה לסערה תקשורתית ולפתיחת חקירה נגדו בטענה ל"הסתה לשנאה ועוינות", נלקח בליל המשחק לחקירה במשטרה, ובבוקר שלאחר מכן הובא בפני שופט. הוא גורש מטורקיה, וחזר ארצה במטוס פרטי, אותה חכרה ההתאחדות לכדורגל.
בטורקיה סערו בעקבות המחווה של יחזקאל. אוהדי אנטליהספור, שבמדיה משחק גם שחקן נבחרת ישראל רמזי ספורי, התאספו במתחם האימון של המועדון ודרשו כי השחקן יסולק מהקבוצה. בין השאר קראו האוהדים: "כלב ציוני, צא מאנטליה". בנוסף, אחת מנותנות החסות של אנטליהספור הודיעה כי תבטל את ההסכם שלה עם הקבוצה במידה שהשחקן לא ישוחרר. ואם זה לא מספיק, קריקטורה אנטישמית נגד שחקן נבחרת ישראל סוחפת את הרשתות בטורקיה.
2 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
שגיב יחזקאל מונף על כתפיים עם נחיתתו בנתב"ג
(צילום: יריב כץ)
יחזקאל, שהציג יכולת אדירה העונה, כבש באותו משחק מול טרבזונספור, ואחריו סימן חצי לב למצלמה כאשר על התחבושת שעל ידו נכתב "100 ימים". אנטליהספור העלתה את החגיגה המיוחדת לרשתות החברתיות, אך לאחר מספר דקות היא מחקה את הפוסטים עקב הכעס שהם עוררו אצל האוהדים והתקשורת.
שעה קלה אחרי שנגמר המשחק - אנטליהספור הודיעה כי היא משעה את יחזקאל מכל פעילות. נשיא המועדון סינאן בוזטפה אמר לתקשורת המקומית כי יחזקאל סיים את דרכו בטורקיה: "החוזה שלו בקבוצה יבוטל, לא אקבל התנהגות כזאת, גם אם זה יעלה לנו בזכייה בתארים".