מיכאל (מישקה) לפרדון, כדורגלן הפועל חולון והפועל ת"א לשעבר ומי שנחשב לאחד מהאנשים המזוהים ביותר עם הספורט החולוני לאורך עשרות שנים, הלך לעולמו בגיל 77 אחרי מאבק במחלה קשה.
לפרדון, יליד פולין, עלה ארצה בגיל 10. הוא שיחק במשך רוב הקריירה בהפועל חולון, והגיע ממנה - כששיחקה בליגה השנייה - לנבחרת הנוער.
1 צפייה בגלריה
מישקה לפרדון
מישקה לפרדון
מישקה לפרדון
(צילום: קובי קואנקס)
הוא היה שותף לעלייה ההיסטורית של הפועל חולון ב-1970 לליגה הבכירה, ושיחק במשך שלוש שנים גם בהפועל ת"א. בהמשך ניהל את הפועל חולון בכדורסל וצפרירים חולון בכדורגל.
בריאיון שהעניק ל"ידיעות חולון" ב-2017, סיפר: "כילד שאהב כדורגל, זה היה הגיוני שאגיע להפועל חולון. זה החלום שלך באותם ימים. אף אחד לא חלם אז לצאת לאירופה. בטח לא לטוס לחו"ל. כאן האהבה החלה. כילד שרצה להגשים חלום ולשחק בבוגרים".
"הייתי מגן טוב, שחקן הגנה. הפועל רצו אותי, עברתי אליהם לשלוש שנים, אבל מהר גם חזרתי לחולון. זה היה הבית. בכל זאת, מדברים על תקופה אחרת. היום שחקנים כמוני היו יכולים להיות מיליונרים או שכבר מיליונרים. אני לא יכול להגיד שסבלתי כי לכל תקופה יש את הדברים שלה. הכדורגל עזר לנו, רק שהסתדרנו אחרת. אם זה במניות של אגד או הנחות על דירה. זו הייתה תמורה".