איביץ': השחקנים הוכיחו שמגיע להם להיות פה
(צילום: ONE)
למרות ההפסד בפלייאוף הקונפרנס ליג 2:0 בניס וההדחה מאירופה, במכבי ת"א עדיין מתכוונים לחזק את הסגל.
יממה לאחר ההפסד, העיתונאי הצרפתי בנג'מין קווארז מ"לה פריזיאן" מדווח כי מכבי ת"א וסושו סיכמו על העברתו של אלדו קאלולו. שחקן הכנף הצרפתי בן ה-26, שגדל בליון ואף שיחק בקבוצה הבוגרת של המועדון, כבש 10 שערים ובישל 5 נוספים במדי הקבוצה מהליגה השנייה בצרפת.
4 צפייה בגלריה
אלדו קאלולו
אלדו קאלולו
יגיע לקריית שלום? קאלולו
(צילום: gettyimages)
הדיווח של העיתונאי מ"לה פריזיאן"
קאלולו עבר גם בראן, פ.צ באזל השווייצרית (אליה נמכר תמורת 2.1 מיליון אירו) וסוונזי מהצ'מפיונשיפ האנגלית. בקיץ שעבר חזר לסושו. יש לציין שעל-פי הפרסום, קאלולו טרם סיכם את תנאיו האישיים אצל הצהובים, אבל ישנם מגעים לסגירתם. בכל מקרה, סכום ההעברה צפוי להיות בין מיליון למיליון וחצי אירו.

"היינו צריכים להעז יותר, לא היה מה להפסיד"

"לא מדובר בכישלון, שיחקנו נגד קבוצה צרפתית שאולי נמצא במשבר, אבל סופר איכותית", אמרו שחקנים במכבי ת"א. ולדימיר איביץ' לא הצליח בפעם השלישית כמאמן מכבי ת"א לעלות לשלב הבתים של מפעל אירופי, אחרי ההדחות בשנים האחרונות לסודובה, קלוז' וסרפבורג.
4 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
שחקני מכבי ת"א יורדים מאוכזבים מכר הדשא בניס
(צילום: AFP)
במועדון ידעו מראש כי קיבלו את ההגרלה הקשה ביותר שאפשר. למרות שניס פתחה את העונה בצרפת עם שתי נקודות בלבד בשלושת משחקיה הראשונים, מדובר ביריבה חזקה. ועדיין, הצהובים ירדו מכר הדשא אתמול בתחושת אכזבה. ניס נותרה ב-10 שחקנים בהארכה, אבל דווקא אז כבשה את השני. גם הקיפאון של איביץ', שהכניס את פרפה גויאגון מאוחר, היה בעוכריה. "היינו צריכים להעז יותר, לא היה מה להפסיד", אמרו השחקנים.
"אולי זה מאלוהים", סיפר השוער דניאל פרץ, שלמרות שהיה המצטיין בקמפיין המוקדמות, ספג אתמול שער שהיה די באשמתו הישירה. עוד שחקן שדיברו עליו אחרי המשחק היה אוסקר גלוך, שזעזע את המשקוף של קספר שמייכל מניס. "זה שחקן שצריך לשחק, אם ייתנו לו - זה יהיה טוב לשני הצדדים", סבורים במועדון. זאת למרות שנציגיו עדיין מנסים לאתר קבוצה שתהיה מוכנה לעמוד בדרישות של מכבי.
4 צפייה בגלריה
אנריק סבוריט שחקן מכבי ת"א עם עידן נחמיאס
אנריק סבוריט שחקן מכבי ת"א עם עידן נחמיאס
סבוריט ונחמיאס, אתמול עם שריקת הסיום. "שיחקנו מול קבוצה סופר איכותית"
(צילום: AFP)
מי שנכנס רק בדקה ה-64 היה ערן זהבי, שבשל וירוס, נגרע ברגע האחרון מהסגל של הקבוצה ממשחק הליגה מול בני ריינה. זו הייתה החלטה משותפת של זהבי ואיביץ', מאחר שהחלוץ עדיין לא כשיר לסיים 90 דקות.
אחרי העליות של מכבי חיפה והפועל באר-שבע לשלבי הבתים במפעלים האירופים, יחד עם הסטטיסטיקה לפיה אף קבוצה ישראלית ששיחקה בשלב הבתים של ליגת האלופות לא זכתה באליפות באותה עונה, במכבי מודעים כי העומס יהיה עליהם נמוך יותר. "העונה הזו היא שונה לגמרי, המפעלים האירופים יהיו באינטנסיביות גדולה יותר, כמעט כל שבוע, אבל מצד שני בנובמבר בגלל המונדיאל זה נגמר", אמרו במועדון. "אז הכל יכול לקרות".
4 צפייה בגלריה
דאנטה שחקן ניס עם ארון ראמזי ועם בלם מכבי ת"א שרן ייני
דאנטה שחקן ניס עם ארון ראמזי ועם בלם מכבי ת"א שרן ייני
דאנטה וראמזי משתעשעים עם ייני
(צילום: AFP)
ההדחה לפני שלב הבתים שמשמעותה אובדן הכנסות אפשרי של לפחות 20 מיליון שקל, גם אומרת שיהיו פחות משחקים לקבוצה. איביץ' יצטרך לדעת כיצד לנהל את חדר הלבשה עם שחקנים בכירים מאוד במשחקי ליגה בלבד. "זו צריכה להיות מלאכת מחשבת, יהיו פה הרבה מאוד ממורמרים", אמר אחד משחקני מכבי ת"א.
פורסם לראשונה: 06:39, 26.08.22