המחמאות להופעה של נבחרת ישראל אמש (שבת) למרות התיקו 1:1 נגד רומניה, לא פוסקות ואפילו חוצות גבולות. תשאלו את שחקן העבר של רומניה, ויורל מולדובן, שפרגן לדומיננטיות של הכחולים-לבנים אבל גם ובעיקר, לא חסך ביקורת מתצוגת הנפל של המארחת, שבאה לידי ביטוי בשריקות הבוז שספגו השחקנים בצהוב מ-46 אלף האוהדים המקומיים עם שריקת הסיום.
"הראינו שוב שאנחנו לא מסוגלים לשחק כדורגל", אמר חלוץ העבר בן ה-51, שרשם 70 הופעות במדים הלאומיים במהלך שנות ה-90 ואף כבש 26 שערים. "היינו פסיביים, בבית שלנו. ואתה גם רואה את הפערים בטקטיקה ובטכניקה, שישראל בכמה רמות מעלינו. וזה עוד יותר מביך כשזה קורה לעיני 50 אלף אוהדים".
2 צפייה בגלריה
ויטור חוסם את דניס אליבק רומניה ישראל
ויטור חוסם את דניס אליבק רומניה ישראל
"היינו פסיביים". ויטור חוסם את אליבק
(צילום: Daniel MIHAILESCU / AFP)
מולדובן, ששיחק בין היתר בדינמו וראפיד בוקרשט, קובנטרי סיטי, פנרבחצ'ה ונאנט, שימש בתחילת המילניום עוזר מאמן בנבחרת הרומנית. ואם אתם חושבים שאצלנו משחיזים סכינים לאחר אכזבות, תופתעו ממה שעוד יש לו לומר על ההופעה של הצהובים אתמול: "אני חושב שצריך לסגור כאן את הכדורגל. כשאני רואה כל כך הרבה חוסר אונים מצד הנבחרת שלנו, בא לי להשתגע. הם הרגו אותנו. ישראל באה ורמסה אותנו ביעילות שלה, בבית שלנו. ואני בכלל לא מדבר על המחצית השנייה, שבמהלכה הם פשוט הרסו אותנו".
2 צפייה בגלריה
ויורל מולדובן
ויורל מולדובן
"פשוט הרסו אותנו". מולדובן
(צילום: Ronny Hartmann/Bongarts/Getty Images)
מולדובן גם התייחס לאפשרות שהייתה לרומניה לעקוץ את השחקנים של אלון חזן, שלמרות העליונות המוחלטת מצאו את הרשת רק פעם אחת: "כן, יכולנו לנצח, ואז היינו שומעים את אותו נאום על כמה חשובה התוצאה והדירוג, אבל מה עם הכדורגל? איפה הכדורגל? שמענו המון 'בלה בלה' השבוע, המון המון תעמולה. אבל איפה האופי שלנו, הקשרים שלנו? אנשים מגיעים לאצטדיון בגלל התעמולה והשקרים שמשדרים לעם. אנחנו משקרים להם. אנחנו משטים בעצמנו. מגיע לנו שאנחנו נראים ככה, ולא מגיע לנו להגיע ליורו".