נבחרת ישראל הוגרלה היום (חמישי) מול איסלנד בחצי גמר פלייאוף ליגת האומות, במשחק שייערך ב-21 במרץ, בישראל (בהנחה שעד אז יאושר קיום משחקים בארץ). אם החבורה של המאמן אלון חזן תנצח, היא תעלה לגמר שם תחכה לה המנצחת בין בוסניה לאוקראינה, שגם תארח את המשחק.
יוסי בניון, המנהל המקצועי של נבחרת ישראל, אמר אחרי ההגרלה: "מצפה לנו משחק גמר מול איסלנד ואחריו גמר נוסף מול בוסניה או אוקראינה. אני מאוד מקווה שיתאפשר לנו לארח את חצי הגמר כאן בישראל, כדי ליהנות מביתיות אמיתית עם עשרות אלפי אוהדים ביציעים.
1 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים נבחרת אלון חזן יוסי בניון
מסיבת עיתונאים נבחרת אלון חזן יוסי בניון
"מקווה מאוד שנארח בארץ". בניון
(צילום: עוז מועלם)
"יש לנו מספיק זמן כדי לתקן את מה שצריך ולהתכונן לנבחרת שפגשנו אותה כבר פעמיים בליגת האומות, וסיימנו את המפגשים האלה ב-2:2. אני מקווה שכל השחקנים הטובים ביותר יעמדו לרשותנו, ומאמין שנצליח להגיע מרחק משחק אחד מעלייה היסטורית ליורו".
המאמן אלון חזן אמר: "נפגוש יריבה מהדרג שלנו, לחלקנו אולי היא נשמעת כמו יריבה קלה, אבל היו לנו איתם שני משחקים קשים בליגת האומות שהסתיימו בתיקו. כל נבחרת שמגיעה למעמד הפלייאוף מרגישה ראויה להעפיל ליורו - ולכן יהיה לנו מאבק קשה. אנחנו נכין את עצמנו כמו שצריך. מאוד מקווה שנתקן את האכזבה אחרי שלא עלינו משלב הבתים".
קפטן הנבחרת, אלי דסה הוסיף: "אני מאמין בכל ליבי שהמשימה אפשרית. האכזבה הגדולה שלנו במוקדמות נבעה בעיקר מתוך אמונה שאנחנו מספיק טובים להיות ביורו ויכולים לעשות את זה. אני מסתכל כרגע רק על המפגש מול איסלנד בחצי הגמר, נבחרת שהתמודדנו מולה, היא מכירה אותנו ואנחנו אותה. הלוואי שיתאפשר לנו לשחק מול הקהל שלנו והדחיפה האדירה שהוא נותן לנו. אני משוכנע שהחברים שלי ואני נדע להביא את כל מה שצריך כדי לעשות היסטוריה".
ערן זהבי סיכם: "קיבלנו אפשרות נוספת שהרווחנו בזכות קמפיין טוב בליגת האומות, ועכשיו זאת הזדמנות שאסור לנו להחמיץ. יש בנבחרת שחקנים ששווים העפלה ליורו ואני יודע עד כמה כל אחד מהם, בטח אני, רוצה להגשים את החלום הזה. אני מקווה שהמשחק ייערך בארץ, אבל גם אם לא כבר ראינו שאלפי אוהדים מגיעים אתנו גם לחו"ל.
"יש מה לתקן, יש מה לשפר, כולנו יודעים, ויש גם מספיק זמן. אנחנו לא מקלים ראש באף יריבה ולא מורידים את הראש בפני אף יריבה, זאת אפשרות ריאלית מאוד להגיע ליורו".